Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:07

Ja was ik ook wel benieuwd naar...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:16

Citaat:
Als je een goede vertegenwoordig hebt van de Criollo is dat echt een wereldpaard.


Maar dat vind ik eigenlijk wel van elk ras. Dat is erg persoonlijk denk ik.

.
Citaat:
Het probleem is dat er Criollo's als slachtpaarden naar Nederland gaan of in het verleden gegaan zijn, die niet goed waren. Te goed om naar de slacht te gaan zijn ze hier op de markt beland.


Zo is het ook gegaan met de ijslandse paarden.
ik weet niet wat Criollo's op dit moment kosten, maar ijsco's gingen ook voor een spotprijsje weg. Totdat er en of andere malloot die tolt wel leuk en comfortabel vond. Nu zijn die dingen bijna goud waard.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:18

Ik zou dus nooit een Appaloossa, Lippizaner, Fries of Tinker kopen..! Ik zou Welsh pony of een Haflinger willen hebben.. Kwijl

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:33

geen fries.tinker,fjord,haflinger,appaloossa,lippizaner,arabier.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:50

Ik zou geen Falabella willen hebben pmdat je er niks mee kan en ook geen draver want die lijken me erg druk. De waermbloedpaarden (Fries uitgezonderd) vind ik allemaal erg op elkaar lijken. Ik kan haast geen onderscheid maken in bouw tussen die rassen. Dusd die ook liever niet. Ik ga toch echt meer voor de koudbloedige ponyrassen maar iets pittigers als een Connemara of New-Foest vind ik ook wel leuk.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:51

Ik zou geen Falabella willen hebben pmdat je er niks mee kan en ook geen draver want die lijken me erg druk. De waermbloedpaarden (Fries uitgezonderd) vind ik allemaal erg op elkaar lijken. Ik kan haast geen onderscheid maken in bouw tussen die rassen. Dusd die ook liever niet. Ik ga toch echt meer voor de koudbloedige ponyrassen maar iets pittigers als een Connemara of New-Foest vind ik ook wel leuk.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:53

waarom zou een draver drukker zijn als een kwpner? of wat dacht je van arabisch en engels volbloed?

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:06

ik hou eigenlijk ook niet van fjorden shetlanders tinkers en haflingers en helemaal niet van een tuigpaard, maar een fries lijkt me weer heel leuk om op te rijden. missschien komt dat wel omdat er een friese hengst bij ons op de manege stat waar ik wel eens op rij, maar sportpaarden zijn helemaal top voor mij omdat ik ook met de paarden verder wil en het liefste de wedstrijden maar zo goed rij ik nou ook weer niet

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:07

maar een arabier is het helemaal voor mij! geweldige beesten!! lekker veel pit!

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:16

ik zou nooit een tinker, fjord, haflinger,ijslander,shetlander, falabella, shire, fries of tuigpaard willen hebben, maar ik vind arabieren, welshjes en nrps-ers heeeeeel erg leuk

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:21

Ik vind elk paard op zijn manier leuk.
Fjorden vind ik ontzttend grappig, van haflingers heb je ook erg mooie rijtypische (vooral hengsten eigenlijk), tinkers zien er gewoon leuk uit, maar geen van deze dieren zou ik ooit zelf kopen.
Zal er niet echt mijn doel mee kunnen bereiken geloof ik.

Ik hou het minst van tuigers, dravers, saddlebreds, appaloosa's.

Zelf heb ik twee compleét verschillende paarden. Een heel ranke hete KWPN merrie, en een superkoele grote Shire.
Ik ben toch wel erg KWPN-fan, en de Shire's zijn ook fantastisch.
Ook zou ik mijn geld uitgeven aan een mooie arabier of Andalusier oid. Ik hou wel van apart en sierlijk.
Ook heb je leuke friezen, maar ook eigenlijk alleen de hengsten vind ik mooi. Raar maar waar.
Ben overigens erg dol op hengsten, machtig mooi. Van elk ras zou ik een hengst mooi vinden denk ik. Van shetlander tot arabier.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:23

Wat moet je met een bok die niet aan je eisen voldoet? Als je alleen wilt buitenrijden moet je geen doorgeslagen idioot kopen die eigenlijk bij een prof thuishoort omdat ie zo moeilijk voor je is. En als je fanatiek wilt gaan dressuren of springen dan moet je geen tinker/fjord kopen. En voor ik die verhalen op mijn nek krijg dat dat allemaal best kan, ben ik met je eens, maar niet op hoog nivo (of jullie moeten M een hoog nivo vinden) Voor mij dus zoiets als een tinker of een fjord of haflinger. Ook geen arabier, want die voldoen ook niet aan mijn eisen.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:23

en van leuke tinkers an??

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:26

Sorry Irish Lady, misschien is het wel helemaal niet voor mij bedoelt maar uit zo'n zin als dit kan ik niet wijs worden hoor. Bedoel je: 'en van leuke tinkers dan?" Of: En van leuke tinkers, an?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:38

Je moet een paard kopen naar je gebruiksdoel. Voor mij is dat dan toch een [sport]paard dat ik kies om zijn bewegingen/souplesse. Dan valt er al heel veel af.
Verder hou ik absolut niet van bonte paarden. Je ziet ze steeds meer maar ik heb er nog nooit 1 gezien die ik leuk vond.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:51

Ik val echt op de westernpaardjes : Paint , Quater Horse enz. En vind tinkers ook super . Maar ik denk dat ik een fjord of een shet nooit koop ... Ze kunnen mooi zijn maar niet echt in mijn smaak

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:55

Steef schreef:
Sorry Irish Lady, misschien is het wel helemaal niet voor mij bedoelt maar uit zo'n zin als dit kan ik niet wijs worden hoor. Bedoel je: 'en van leuke tinkers dan?" Of: En van leuke tinkers, an?


Ja, die reactie op mij snapte ik ook niet helemaal Verward
Wil je daarmee zeggen dat jouw tinker zo ontzettend goed is dan?
Sorry maar ik snap het effetjes niet meer Gaaaap Haha!

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:56

"Ik heb nog nooit een gezien........". Bont paard dat wel mooi is: Samber!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 00:53

Ik zou nooit een paard kopen met iele beentjes. Iets smals, bv. arabier of iets dergelijks. Ik moet iets hebben wat sterk genoeg is om een flinke wagen te trekken en toch nog elegant genoeg is om op te rijden.
Voor mij ook geen shet oid. (tenzij ik ooit kindertjes krijg)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 09:25

haflinger, Fjord, tinker, ijslander, trekpaard tuigers( Misselijk ) arabier en fallabella's. Ik snap niet wat je ermee moet. Ik ga meer voor de barokke type, een klassiek paard, maar ik kan me voor stellen dat mensen hier weer helemaal niet van houden.
Engels volbloed zou ik wel willen hebben, maar dan puur voor de heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 09:43

Albert schreef:
"Ik heb nog nooit een gezien........". Bont paard dat wel mooi is: Samber!

Samber, eigenlijk best een mooi paard maar wel vreselijk jammer van die vlekken. Gelukkig zijn niet al zijn nakomelingen bont Haha!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 10:01

Nooit: Arabier, warmbloed paard

Ooit: nog meer TINKER!!! en Shire, shets zijn ook leuk, fjorden ook goed. Maar ik blijf bij sok en veel haar en koel.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:27

Kais schreef:
Zelf zou ik geen 'dikke' paarden kopen, ik doel hiermee op Tinkers, Haflingers, Fjorden, ik vind het gewoon niet fantastisch zitten en het spreekt me minder aan. Ik houd meer van Arabiertjes, Quarters (niet die halter gefokte bullen, maar de sportpaarden Knipoog), NRPS'ers enzo. Verder vind ik niet te breed/grof gebouwde shetlanders (dus niet met 'n korte dikke nek enz.) en Welsh Mountains ook helemaal te gek Lovers


Paarden met ramshoofden vind ik trouwens ook niet mooi


Ik heb ook een ford,en dat is dus echt geen dikkerd hoor!
Het is zelf gewoon een iel ponytje,dus wat je zegt ik zou geen dikke paarden kopen Verward
Dit is ook niet aanvallend bedoeld,maar er zitten heel veel slanke gebouwde fjorden haflingers tinkers bij.

Zelf zou ik nooit een tinker haflinger arabier kopen,die pony's/paarden spreken mij gewoon niet aan.

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:39

ik zou elk ras wel willen hebben!!!!
vooral een tinker of een shet!!!!!!!!!!!!!
maar een draver of arabier Verward die vin ik nie
zo leuk, want zoon arabier met zoon overdreeve deuk
in zijn neus vin ik nie zo mooi!!!!
~xXx~
Laatst bijgewerkt door LBroekhuizen op 01-12-02 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:56

Gen shire, tuigpaard of fjord!!!!

Shetlander wel... als gezelsschapspaardjes he?! Tong uitsteken