Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:39

Ik zou nooit een Fjord kopen (helaas staat me absoluut niet aan) en nooit een paard (ongeacht welk ras) dat groter is dan 1,65 meter Haha! Hahaha, anders worden ze me veels te groot (eigenlijk is 1,65 al veels te groot voor mijn lengte). Maar krijgen? Kom maar op met die Fjord of dat paard van +1,65 Haha!:D:D Vind er altijd wel weer een liefhebber voor Knipoog
Natuurlijk ben ik een groot voorstander van Tinkertjes en de mini-Shetten en Welshjes doen het ook altijd errug goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:40

Ik zou geen fries willen hebben, ik heb er een jaar mee gewerkt en vond het niks.
Ook zou ik geen tinker willen omdat ze me gewoon niet aanspreken.

Als ik straks "oud" ben ga ik met kleine maat Hackney´s rijden dat vind ik echt leuke pony´s Haha!

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:49

Cowgirl schreef:
Geen een paard is hetzelfde al lijkt dat soms wel, maar dat komt gewoon omdat je er verder geen intresse in hebt.
Bij mij weten is een fjord geel, een haflinger bruin met blonde manen en een tinker bont. Toch niet echt een speigelbeeld van elkaar Haha!


ja dat zei ik ook al Lachen
maar volgens mij bedoelen ze misschien iets van dat fjorden op elkaar lijken en haflingers op elkaar lijken en tinkers op elkaar lijken... Verward Haha!
(al vind ik dat die onderling ook niet allemaal hetzelfde zijn )

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:49

Mij krijg je nooit zover dat ik een Arabier koop, nog in geen duizend jaar...
Hun type spreekt me totaal niet aan!

Binnenkort komt er bij mij een of ander stevig ras op stal: Fjord of Welsh Cob...
Iedereen zegt hier trouwens Fjorden enz. zijn allemaal hetzelfde maar als er nu één ras is dat van karakter zo kan verschillen is het toch wel de Fjord. Zij hebben juist veel meer pit en veel meer in zich dan de meeste mensen verwachten...
Ik snap eigenlijk niet goed waar al die vooroordelen vandaan komen maarja...iedereen zijn smaak hé, het zou anders maar saai worden!
Maar wat ik niet kan waarderen, is dat Tinkers, Fjorden en Haflingers over één kam geschoren worden, dat zijn drie echt duidelijk verschillende rassen, met elk hun eigen kenmerken, of bedoelen die mensen dan misschien alle zwaardergebouwde ponyrassen?
Verduidelijk je mening dan eens!

Ik vind het wel grappig om te zien dat iedereen er zo verschillend over denkt.

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:51

Rosaly schreef:
Iedereen zegt hier trouwens Fjorden enz. zijn allemaal hetzelfde maar als er nu één ras is dat van karakter zo kan verschillen is het toch wel de Fjord. Zij hebben juist veel meer pit en veel meer in zich dan de meeste mensen verwachten...


Haha!
vind ik nou ook Cool

Caira
Berichten: 26070
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:53

goh je zou toch een stinker hebben getsie Haha!

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:54

ja tinkers zijn echt van die lompe koeien he Knipoog Knipoog Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:54

Ik zo zo snel geen ras kunnen opnoemen waar ik echt meteen van zeg: die hoef ik niet.

Er zijn in ieder ras vertegenwoordigers te vinden die me aanspreken, en ook dieren die me minder aanspreken.

En dan komt er ook nog het prijskaartje bij kijken. Ik zou het van mijn leven niet in mijn hoofd halen om 20.000 Euro voor een Falabella neer te leggen. Voor 200 Euro wil ik er nog wel over nadenken...*LOL*

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:00

Ik zou geen fries, haflinger, tinker, fjord of andere koudbloed willen hebben Bloos . Ik wil graag een paardje wat een beetje in de sport mee kan komen, en dat kunnen meeste koudbloeden nou eenmaal niet zo makkelijk. Knipoog

Caira
Berichten: 26070
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:02

sommige wel Haha! Haha! Haha!

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:03

Wat Cassidy zegt, ben ik het mee eens.
Ik zou ook nooit een Fallabella kopen, zo'n klein mormel...

Terwijl shetjes.. Lovers

Ik ben weg van haflingers (anders had ik gene Tos he Knipoog ) en Merens, en Friezen...

Terwijl een Fjord zou ik daar in tegen weer niet snel kopen... (alsof ik snel een 2e paard zou kopen Knipoog )
Paarden die me ook niet aanspreken: hele iele (bv Poolse of Russische) arabiertjes. *maar dan wel nadruk op IELE, want veel arabiertjes vind ik toch wel super*

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:07

Ik zou nooit een tuiger kopen, in de breedste zin van het woord. Dus letterlijk geen enkel paard wat gefokt is om voor een kar te lopen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:08

Ethelate schreef:
Wat Cassidy zegt, ben ik het mee eens.
Ik zou ook nooit een Fallabella kopen, zo'n klein mormel...

Terwijl shetjes.. Lovers


Hoho, je citeerd me hier verkeerd.

Ik zei niet dat ik nooit een Falabella zou kopen. Maar ik zei wel dat ik er beslist niet het geld voor over zou hebben wat ze moeten kosten.
Er zijn genoeg paardjes en minishetjes die als Falabella aangeprezen worden, maar dat bedoel ik niet. Een Falabella (dus met papieren, of anders uit echte Falabella ouders) krijg je niet voor 200 Euro.
En het bedrag dat ze moeten kosten heb ik er toch echt niet voor over. Bovendien heb je altijd een stal nodig, want je kunt ze niet of nauwelijks robuust houden.
Toegegeven ze zijn hartstikke schattig. Maar behalve "pasture ornament" zijn ze verder niet echt in te zetten...

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:11

Ik zou niet weten wat ik nooit zou kopen eigenlijk Haha! maar ik weet wel dat ik haflingers en fjorden wel de coolste vind Lachen Vooral de fjorden zeker wel! Dus die zou ik niet nooit kopen Haha! Maare ik vind meerdere paardjes wel leuk hoor, enne de slankere paardjes vind ik meestal ook heel leuk Haha! (ik weet gewoon niet wat ik wil Knipoog )

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:12

Wij vinden alle paardjes wel leuk! Het ras maakt ons niet zo veel uit. ook al was het een vuilnisbakkenras!

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:21

Cassidy schreef:
Bovendien heb je altijd een stal nodig, want je kunt ze niet of nauwelijks robuust houden.

Die beestjes laten ze toch ook wel gewoon in huis rondlopen? Heb wel eens gehoord dat je ze nog redelijk zindelijk kan krijgen ook nog. Op zich wel handig..... een zindelijk paard Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:36

Ik zou nooit een heel groot paard kopen, ik hou meer van kleine paarden. Niet dat ik grote paarden eng vind, maar ik vind het gewoon niet lekker rijden en heel onhandig (denk aan: krukje nodig om te toiletteren bijvoorbeeld )
Ook zou ik niet zo snel een kleine pony kopen, hoogstens mischien als maatje voor een ander paard ofzo. Maar dan word het denk ik sowieso een shetje, die zijn zoo stoer Lovers

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:45

Zelf zou ik geen 'dikke' paarden kopen, ik doel hiermee op Tinkers, Haflingers, Fjorden, ik vind het gewoon niet fantastisch zitten en het spreekt me minder aan. Ik houd meer van Arabiertjes, Quarters (niet die halter gefokte bullen, maar de sportpaarden Knipoog), NRPS'ers enzo. Verder vind ik niet te breed/grof gebouwde shetlanders (dus niet met 'n korte dikke nek enz.) en Welsh Mountains ook helemaal te gek Lovers


Paarden met ramshoofden vind ik trouwens ook niet mooi
Laatst bijgewerkt door Kais op 29-11-02 20:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:46

een Fries zou ik echt nooit willen hebben!
een Fjord ook niet zo, maar soms(heeel soms!) zie ik er wel 1 die zo leuk is dat ik die wel wil hebben, als ik naar het uiterlijk kijk.
een tuiger is ook niks voor mij..

Wat is wel graag zou willen is een Welsh A of B, Morgan of andere apartere rassen en op nummer 1 natuurlijk een Haflo-Arabier Tong uitsteken

Barb

Berichten: 12084
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:49

Ik ben een van de gelukkigen die dus wel een Fries heeft Tong uitsteken

Ik zou zelf nooit een Tinker willen hebben of een KWPN/tuiger,
dat zijn niet mijn typjes

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:56

als eerste zou ik wel een kwpn willen hebben, of een welsh en haffies zijn ook wel cool maar niet voor te hebben vind ik. ik denk dat ik zelf niet zo snel een fjord zou willen hebben en een shire echt nooit!!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:58

Geen Fjord, Haflinger, ijslander of tinker.

Ik vind het allemaal best leuke beesten (hafjes en fjorden vooral), maar ik zou er zelf geeneen willen kopen. Gewoonweg omdat ik ook heel errug graag officiele springwedstrijden wil gaan rijden, en daar zijn die rassen natuurlijk veel minder geschikt voor dan bijv. een Kwpn'er (tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen) Lachen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:00

Alle paarden hebben wel wat, vind ik.
Ik ben gek op fjorden maar ik vind dressuur ook helemaal het einde, ik heb dus een fjord en een Kwpn-er.
Ik vind zelf friezen en tinkers niet zo heel leuk maar mijn vader wel en hij wil weer gaan rijden dus dan komt er vast een, en natuurlijk wil ik die ook verzorgen of rijden, als mijn vader geen tijd heeft.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:25

Ilindra schreef:
Als ik straks "oud" ben ga ik met kleine maat Hackney´s rijden dat vind ik echt leuke pony´s Haha!


Dat zijn inderdaad echt gave beestjes!!

Overigens zou ik zelf nooit een paard willen hebben. Een keer op rijden ok, maar ben eigenlijk te klein voor een paard.
En val ook minder op de rassen die gewoon wat minder heet zijn. Dus vaak de rassen als Haflinger, Fjord etc vind ik minder, tegenwoordig.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:27

Gewoon nooit een sportpaard. Niet boos worden half bokt. Maar daar zijn er al zoveel van. Ik vind echt alles goed als het maar niet zo een doodgewoon sportpaard is. Allemaal hetzelfde. Onze manege vroeger stond er vol van allemaal bruin met zwarte manen (zijn niet alle sportpaarden) maar als daar al eens een schimmel binnenkwam was da echt speciaal. Nee geef mij dan mar een Tinker (zijn hier in Belgie nog steeds speciaal); Fjord; Haflinger.Sadlebred (of hoe je dat ook schrijft); paint; Quarter alemaal prima.