"Uit de mode"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

"Uit de mode"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 18:19

Hey Bokkers,

vandaag wilde ik lekker met mijn paard het bos in, richting de Slangenburgh en daar het ruiterpad op en maar zien waar je uitkomt.

Lekker mijn paard opgezadeld en op weg. Ik was al ruim een uur onderweg, mijn paard zweette al behoorlijk. Rustig in stap ging ik het ruiterpad op.

Op een gegeven moment kwam er een meisje met een Fries naast mij gereden. "Goh lekker weer he" zei ze tegen mij. "Heerlijk, ook lekker op pad?" Ze keek me toen minachtend aan, spottend bekeek ze mijn paard en mij en toen zei ze: "Goh, die Harry's Horse stripe pad van jou he.....die is wel ontzettend uit de mode. Heb je geen Anky pad?"

Ik keek haar verbaasd aan en zei toen dat ik geen geld over heb voor een dekje met een stom Anky logo erop en dat ik hem niet eens mooi vond.

Een hele discussie bleef ze houden over mijn pad en hij was al minstens 2 jaar uit de mode vond ze en dat kon toch echt niet meer en hoe haalde ik het in mijn hoofd om daar nog mee te rijden ( haha Clown ) Haar Fries was gladgeschoren, onder het zadel een witte Anky pad. Ze keek maar wat goed uit waar haar Fries liep zodat hij niet vies zou worden.

"Goh...die van jou lijkt net een beer, jeetje zeg dat ziet er ook niet uit." Ik begon nu echt kwaad te worden en heb boos teruggezegd " Ik heb een ijslander en geen gladgeschoren Friesje met een valse knik de kou lijdt buiten. Ik ben er trots op en hoepel nu maar op!"

Begon ze me aan te staren en dom te lachen. Toen ze ook nog over mijn kleren begon had ik het helemaal niet meer en heb ik een rotopmerking teruggemaakt.

Haar Fries probeerde steeds mijn IJslander in de neus te bijten, wat de Fries blijkbaar een erg leuk spelletje vond. Mijn merrie was er niet zo van gediend. Ik had dit in de gaten, maar madam op de Fries blijkbaar niet.

Op een gegeven moment haalt mijn merrie flink uit naar de Fries waardoor het meisje half van haar paard af gleed. Met de woorden: "Goh....mijn paard is tenminste goed opgevoed" ben ik voorbij gereden in een rustig drafje.

Sjeetje, soms is het gewoon echt niet leuk meer om buiten te rijden. Het lijkt wel alsof iedereen zo nodig moet pronken met dure dekjes, tuig en kleren in de laatste mode...

Is het dan echt zo erg dat je geen merk dekjes of kleren hebt van de laatste mode?

Groetjes _Skess_

sik

Re: "Uit de mode"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:22

jemig wat een verhaal.. dat je dat mokkel niet een slag voor dr kop wou geven! vind wel dat je het goed heb opgelost

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:23

Bloos! Jeetje, die had lef!

Ik kan begrijpen dat als je een duur sportpaard hebt, je ook geld genoeg hebt voor een anky pad en je daar lekker mee in de bak wilt pronken. Maar in het bos...

En sowieso iedereen moet toch zelf weten wat voor dekje en kleding ze aan hebben op het paard!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:23

Het klinkt bijna als een pennyverhaal Clown

maar gewoon wegrijden en zeggen : ja en nu ophoepelen!
ik zou de discussie niet eens aangaan...ik zou er ook niet naast blijven rijden...

en blijkbaar heeft het je toch geraakt? Verward
vandaar de vraag of het erg is?

nee tuurlijk niet...gewoon dragen wat je zelf leuk vind,wat kan jouw anderen schelen

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:24

dat slaat echt nergens op zeg!
je mag toch dragen wat je wilt.. paarden houden is al duur zat... en om dan ook nog het nieuwste van het nieuwste steeds te kopen.. pff.. ik zou er meteen in galop vandoor zijn gegaan al;s zo iemand naast me kwam rijden Tong uitsteken
nee, beetje overdreven.. maarja..

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:24

dat wijf is gestoord!
goed van je, ik zou niet zo rustig kunnen blijven.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:25

Sjonge, ik vind dat jij je nog goed ingehouden hebt zeg!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:25

Whahaha dat meen je toch niet... Jeetje wat lopen er toch gekke mensen rond op deze wereld..
Och meid laat die griet lekker kletse, als ze haar plezier aan de paarden van een dekje moet laten afhangen, vind ik dat niet meer dan erug zielig..
Ik heb er ook echt nix mee, die zo genaamde "mode"
Ik rij liever goed dan dat ik er goed uit zie..
Looks zijn te koop, goed rije niet..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 18:25

Ze had inderdaad lef en ik moet eerlijk zeggen dat ik de neiging wel had om haar van haar paard af te sleuren hoor! Lekker met haar dure Anky laarzen in de modder ghehehe Whoosh!

Tja, als je het geld hebt moet je het zeker doen. Ik houd haar niet tegen, maar laat dan wel andere mensen in hun waarde.

@ Elinee

ik heb toch wel een flink woordje teruggezegd hoor, dat bedoelde ik met "ik gaf een rotopmerking terug"

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:26

Tja, kom op zeg, wie rijd daaaar dan ook nog mee Rolleyes

Grapje he Knipoog Zou me er niet teveel van aantrekken

Wartertje

Ik moest er stiekem wel op lachen Clown

Is er nou ook al mode voor paarden? *LOL* Wat een dom wicht zeg, "Je dekje is uit de mode!"
Ik had toch lekker terug gesnauwd: "Ja jou kop ook!" Huilen van het lachen

Anoniem

Dat is echt niet normaal Nagelbijten / Gniffelen
Kom op zeg, je een beetje druk maken over een dekje zeg. ;p
Mooi gehandeld.

Cyntje

Nagelbijten / Gniffelen lekker volk dan!
Zou daar ook niet tegen kunnen
Ben toch wel benieuwd of het toevallig een bokker was Huilen van het lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 18:27

Raggel schreef:
Whahaha dat meen je toch niet... Jeetje wat lopen er toch gekke mensen rond op deze wereld..
Och meid laat die griet lekker kletse, als ze haar plezier aan de paarden van een dekje moet laten afhangen, vind ik dat niet meer dan erug zielig..
Ik heb er ook echt nix mee, die zo genaamde "mode"
Ik rij liever goed dan dat ik er goed uit zie..
Looks zijn te koop, goed rije niet..

Zo....jij kan het goed verwoorden zeg! Dit is nou precies wat ik ook bedoel OK dan!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 18:28

Wartertje schreef:
Ik moest er stiekem wel op lachen Clown

Is er nou ook al mode voor paarden? *LOL* Wat een dom wicht zeg, "Je dekje is uit de mode!"
Ik had toch lekker terug gesnauwd: "Ja jou kop ook!" Huilen van het lachen

Hahhahaa!!! Achteraf moest ik eigenlijk ook wel lachen hoor, hoe sneu kun je zijn.

Er is wel degelijk "mode" in de dekjes. In de zomer heb je weer wat anders dan in de winter/herfst of het voorjaar. Ik ga niet elk seizoen een nieuwe kopen hoor Knipoog

Wie was die bokker die vanmiddag om twee uur reed op de Slangenburgh? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Coconut op 27-12-07 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:28

ik zag in je profiel dat je ook nog in zo'n hopeloos ouderwetse rib-rijbroek rondloopt, tsss Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 18:28

ja erg he Haha! proud to be fout!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:29

haha wat een mokkel eej Bloos
Ik sjees liever met mn wild behaarde knol door de modder dan dat ik alleen maar over het pad kan stappen omdat het paard of ik anders wel es vies kan worden ..

Niks van aantrekken hoor! Gewoon rijden met wat jij zelf mooi vind Ja

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 18:30

Ooh ik kleed me ook echt wel zoals ik dat zelf wilt hoor! Lekker warme jas aan en panty onder mijn rijbroek aan. Heerlijk warm, kan mij ook geen donder schelen hoe ik eruit zie.

vond het alleen wel heel erg dat sommige mensen blijkbaar niets anders te doen hebben dan andere mensen hierop afzeiken. Wel erg zielig Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:30

slaat echt nergens op. ik had dr een klap verkocht met mijn zweep. maar po de een of andere manier komt het verhaal mij erg bekent voor ?! maarja nee het is neit erg hoor. ik rijd ook op een lekker beertje en ook met een simpel HH dekje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:31

Tss jij bent echt zooow uit de mode! Hoe dúrf je?

Hmm ik denk dat ik haar had aangekeken en ik had keihard weggegalopeerd als de mogelijkheid er zou zijn. In de hoop dat haar paard meeging. En dan kijken wat ze dan nog aan haar Anky pad heeft Nagelbijten / Gniffelen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:32

Pfff ongelovelijk, ik was meteen al doorgereden. En welke wannebedressuurmiep gaat er in godsnaam met een wit ankypad in het bos rijden... Clown Overdressed, ik bedoel maar...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:32

_Skess_ schreef:
Ooh ik kleed me ook echt wel zoals ik dat zelf wilt hoor! Lekker warme jas aan en panty onder mijn rijbroek aan. Heerlijk warm, kan mij ook geen donder schelen hoe ik eruit zie.

Haha , dat doe ik ook Knipoog Alleen soms als er een mooie jongen langskomt baal ik wel Bloos

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:33

Of een keer flink je zweep uitzwaaien of iets dergelijks Nagelbijten / Gniffelen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 18:33

Dit zal vast wel vaker gebeuren dat iemand wordt afgekraakt om zijn dekje of wat dan ook Knipoog

Hard weg galloperen kon helaas niet, was een smal en inderdaad best vies ruiterpad Knipoog

*Heb geen zweepje hahaha Clown Dan heb ik de slangenburgh in een kwartier gezien hahaa! Als ik haar nog een keer tegenkom dan sleur ik haar wel van haar paard af Knipoog*
Laatst bijgewerkt door Coconut op 27-12-07 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt