Advies + Mening

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liran
Berichten: 14
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:08

Bij ons op stal hebben we ook van zulke mensen..
friesche hengst gekocht van 2 jaar
daarna een pony voor dochterlief..
4 jarige pony.. die net onder het zadel is..
en nu? pony heeft het meisje er een aantal keer afgegooit..
ze hebben een nieuwe pony gekocht voor dat meisje..
pony loopt de ene week niet.. de volgende week moet die een bosrit van 5uur maken..
ja ik snap die mensen echt niet.. ?
arme paardjes.. Boos!

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Advies + Mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:15

Vele mensen hebben hun eigen manier van paarden houden hebben. De één denkt dat zijn of haar paard van suiker is en oververwennen hun paard. En de ander ziet zijn paard als oersterk en vind dat zijn paard de weg alleen wel vind.

En zo zul je er ook hebben die nog moeten leren, dat hebben we allemaal en dat verloopt niet voor iedereen hetzelfde.

Ik denk dat je om te beginnen moet proberen je erbij neer te leggen. Je zou af en toe eens een keer wat helpende opmerkingen kunnen geven, maar daar zul je zeker mee op moeten passen. Boze blikken en afkeurende woorden, zwart maken bij anderen zal daar niet bij helpen. Dagelijks je ermee bemoeien ook niet. Iemand die als een ´arrogante betweter´ op me overkomt, zich ongevraagd met mijn zaken bemoeit en me komt vertellen hoe fout en slecht ik wel niet ben.. Daar zou ik ook niet graag voor open staan. Terwijl op een andere manier gebracht, zoiets me wel aan het denken zet. Sowieso kun jij ze geen manier van verzorgen opleggen, je kunt ze (mits je goed contact hebt en behoud) hoogstens af en toe een beetje helpen sturen zodat de leerweg zo kort mogelijk wordt. Maar nogmaals, dit alleen als ze er voor open staan. Als ze er niet voor open staan, dan houdt het toch echt op..