Welke cap moet ik kopen???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-01 20:54

Hoi allemaal,
ik moet van mijn moeder een nieuwe cap want mijn cap die ik nu heb is niet goed meer. Ik rij als ik naar buiten ga ALTIJD!! met cap. In de bak niet (eigenlijk welf fout) Ik las jullie berichtjes over wel of niet met cap rijden en ik wilde graag weten welke cap ik het beste kan kopen. Ik hoorde er een aantal over de Casco cap. Ik heb die ook in de divoza gids zien staan maar er zijn meerdere casco caps. Welke is het beste en het fijnste om mee te rijden?? Ik vond die casco cap met dat soort fluweel wel mooi. Hebben jullie tips???
Alvast bedankt enne rij voorzichtig!!!
xxx Roos

rij voorzichtig of rij niet;)

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 21:07

Als ik jou was zou ik gewoon naar een goede ruitersport zaak gaan. en daar allerlei caps passen. als het goed is verkopen ze nu alleen nog maar champion achtige caps, niet super mooi maar als iedereen het heeft went het snel. Let ook op het CE merk dat erin staat, dan is hij goedgekeurd. zou gewoon veel caps passen end egene die t lekkerst zit kopen.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 00:36

ja, ik kan je een casco 200% aanraden:
erg licht en zit daardoor erg goed ( je voelt m na 2 minuten niet meer), hij heeft een goede afstelbare kinband die met 2 punten vastzit rond je oor zeg maar, hij heeft ventilatiestroken, waardoor je t minder gauw warm krijgt, hij zit ook niet 'zwaar' op je voorhoofd, t is een kleiner model zeg maar. + een soort rol-versteviging aan de achetrkant voor de onderkant van je schedel.
Ik heb veel te lang met die ouderwetse irritante rotdingen rondgelopen ( 2 x goed gevallen, 2 x niets aan cap gehad omdat die eerder op de grond lag dan ik )
OOk is hij makkelijk verzetbaar, zodat 'tie altijd goed zit!
+ voor zover geld een rol speelt bij je veiligheid:
hij is goed betaalbaar, met prijzen tussen de 80 en iets van 120 gulden, afhankelijk van model, stof, etc.

dus: casco!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 10:43

Ik zou inderdaad ook kiezen voor de Casco. Heb zelf zo'n casco-fietshelm-achtig ding met fluwelen stof. Is erg licht en hier krijg ik eindelijk geen hoofdpijn van!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 17:53

Ja! Echt wel! Ik heb de casco youngster met fluweel. Zit erg comfortabel, makkelijk verstelbaar, goede ventilatie, GEWOON TOP!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 13:26

Hai,

Ik heb nu een ' gewone'cap met zo'n dikke rand (ook wel calimerohelm??) - da;s dus niet aan te raden. Hij zit weliswaar beter dan zo een van vroeger (die met de dunne rand, die dus vrij weinig nut heeft)maar is zo warm.....in de winter is dat nog te doen, maar wel elke dag haar wassen door dat k*tding. 's Zomers is het niet uit te houden dus er komt nog wel een casco voor mij!!
Toem ik deze kocht bestond de casco nog niet eens.

Ik wil wel zoeen met fluweel, van die gladde paarse oid vind ik echt niks, net of je een fietshelm ophebt (ik ken btw iemand die paardrijdt met een fietshelm. Over belachelijk gesproken, we hebben hem echt taan uitlachen in het begin, maarja, je went overal aan he).

grtx, Rieja

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 16:43

tja ben ook aan een casco helm toe denk ik. In het begint vond ik ze echt heel lelijk. maar ja het went. En ze zitten veel beter.Ik houd mijn oude callimero cap wel voor de wedstrijden. Ik heb nog geen een casco heml gezien met een dressuurwedstrijd.

Trouwens die caps van 600 piek die vind ik wel heel mooi. maar ja 600!! piek.. moet ik eerst een sponser vinden hihi

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 23:33

Ik ben afgelopen week ook gaan kijken. Bij onze ruitersport zaken hadden ze een aantal soorten. En dus verschillende prijsklasse. Je moet goed weten hoeveel je wilt uitgeven. En vooral wat zit goed. Er zijn nl. nog maar weinig dingen bekend over welke het veiligste is. Dat komt omdat ze er nog niet zo heel lang mee bezig zijn. Dat had ik dus weer, vond ik de pikeur van bijna 500,-- het lekkerste zitten en zag er ook nog een beetje normaal uit. Toch nog maar even over nadenken. Dit is wel errug duur.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 01:24

yep die bedoel ik. ik vind ze echt heel mooi! maar ja 500 piek is wel heel erg duur he?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 03:24

Ik heb er een van Horca viel wel mee qua prijs, die casco leken mij wel gaaf en lichter enzovoorts....maar staan absoluut niet, nog erger dan een gewone cap...
Ik reed hiervoor ook al altijd met cap, dus die regeling heeft op mij weinig effect, behalve dan dat ik het grappig vind hoe sommigen er moeilijk over doen Pling

Groetjes.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 09:51

Ik ga als ik buiten ga rijden zo'n casco cap kopen. Ik heb nu zo'n niet goedgekeurd capje en die vind ik goed genoeg voor binnen, maar voor buiten wil ik zeker een goede. Groetjes Lisette