leuk!wij(dressuurruiters)kregen springles!!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Renske_

leuk!wij(dressuurruiters)kregen springles!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 09:09

bij onze rijvereniging hebben we 2x per week les, 1x in de week hebben we les van een meisje dat in het laatste jaar van Deunre zit, ze geeft echt superfijn les, maar ze is zelf een echte springruiter, dus vorige week stelde ze voor om een keer wat balkjes te gaan draven, omdat dat ook voor dressuurpaarden een goede afwisseling is.

nou bestaat onze hele club echt uit alleen maar 'echte' dressuurruiters, dus ze had niet verwacht dat wij(en dan met name de groep waarin ik les heb, andere 2 groepen durven niet zo goed of hebben hele jonge net zadelmakke paarden) zo enthousiast zouden zijn, dus hadden we afgesproken dat we dinsdag(gister dus) springles zouden hebben.

begonnen eerst gewoon rustig stap, draf&galop de paarden wat los te maken toen wat baljes draven en in galop over de balkjes heen, dat was voor Quentin geen probleem, heb iedere week priveles, ook van een springinstructeur, dus baljes lopen kent ie wel
eigenlijk vonden alle paarden het leuk, sommige sprongen de eerste paard keer heel vreemd over de balkjes heen ipv gewoon er normaal overheen te lopen, maar na n paar keer hadden ze allemaal door wat de bedoeling was!
toen gingen we n laag kruisje springen, hij heeft sinds ik hem hem een keer of 4 'echt' gesprongen(dus ongeveer n meter) en verder alleen hele lage kruisjes en wat balkjes gelopen, voor ik hem had nog nooit. Afgelopen jaar is het bij wat balkjes draven gebleven, hij werd normaal of knettergek van springen, of hij weigede alles....

maar nu ging het echt super en t kruisje werd steeds hoger toen daarna stonden er n kruisje en dan 4 galopsprongen en dan een steilsprong

inmiddels wilde sommige niet niet, meer behalve ik en nog 1tje en toen die ander ook niet wilde ben ik nog met Quentin over 1.20 heengesprongen!

en hij vond het superleuk!!!
hij liep echt superlekker, heel ontspannen en los in zn lijf, maar echt superactief!

dus dat wordt ff sparen en dan zelf toch ook maar staanders&balkjes aanschaffen!

kan ik huis ook eens wat springen voor de afwisseling!

en zoals sommigen hier misschien wel weten is Quentin normaal liever lui dan moe, is hij vrij dwars&dominant, als hij al denkt dat hij moet werken dan gaat ie alleen maar steigeren, maar gister had hij er echt plezier in!! *LOL*

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Banjer
BNB Redactielid, Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 11:35

Leuk!! Springen is hartstikke leuke afwisseling!! Ik merk het aan Banjer...
Als ze heeft geprongen... dan gaat ze de dag erna beter... meer ontspannen...

Zumba instructor :D
Als er in de hemel geen chocolade is, ga ik er niet naar toe!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 13:04

Leuk dat het zo goed ging!!
En idd als hij het echt leuk vindt, dan is het voor de afwisseling erg goed. Maar staanders en balken, ik gebruik autobanden waar ik dan wel balkjes opleg.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:57

bij onze vereniging is ook een groepje wat eigenlijk niet wil springen. De 1e springles van de avond is voor hen gereserveerd. Er worden dan veel balkjes gelopen en kruisjes gesprongen. Iedereen die in die les meedoet is hartstikke enthousiast. Je doet toch eens wat anders met je paard dan dressuurrijden maar het blijft toch op een zodanige hoogte dat er geen rare (bokke-) sprongen gemaakt worden. We noemen het gekscherend een "dressuurmatige springles". Een aanrader voor een heleboel dressuurprikkers!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie