tuinslangenman actie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shyla

tuinslangenman actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:38

hoiii dames !!

ik heb mijn pony bij diana_14 staan. en samen hebben we altijd veel lol met onze paarden.
alleen is er iets waar wij ons heel erg boos om kunnen maken. maar met ons 2en kunnen we er maar weinig aan doen.
het zit namelijk als volgt,
er heeft een man bij ons in de buurt heel veel ponys. shetlanders, welsjes en nu ook 2 fjorden veulen.
en die shetlanders staan 9 van die 10 keer langs de weg, met een tuinslang om hun nek en dan zonder water.
in de zomer maanden hebben de shtelanders veulens en die staan er dan ook gewoon los bij langs de weg.
de halsters zijn vaak te klein en snijden in hun hoofdjes. ook in de bloed heete zomer staan ze langs de weg zonder water !
de shetlanders worden bereden door meisjes die met hun voeten over de grond slepen.
ook worden ze wel eens bereden door een man van bijna 2 meter !!
er staat een welsh veulen in het land en hij heeft een hele dikke wintervacht en zijn botten zijn nog te zien !!
zo zielig !!! en ook die is al bereden door meisjes !!!
er is al een keer een welsh van hem in de sloot gevallen, en doordat die pony met een tuinslang om zijn nek vast stond is deze pony verstikt. ook lag er een veulen dood in de berm.
nu heeft hij 2 fjorden veulens. 1tje nog heel erg jong de ander wat ouder.
die hele jonge staat gewoon tussen het puin. kapotte trailers en planken en aanhangwagens etc.
en dat andere fjorden pony is ook ergg mager en misvormd.
en daar word ook al op gereden !!!

wij vinden dit zoo ontzettend zielig. zoveel dierenleed deze ponys word aangedaan !!
dat we eigenlijk mensen uit de buurt zoeken die met ons mee doen.
steeds die ponys in de gaten houden en steeds de dierenbescherming bellen. want hoe meer meldingen hoe beter !
en als we steeds met ons 2en bellen komt ook zo raar over.
ze staan in oude pekela.

wie helpt ons mee om deze ponys te redden !!

Diana_14

Re: tuinslangenman actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:48

Het is echt serieus, we hebben de man er meedere malen op aan gesproken. Ook dat zijn zoon van minstens 1.90 m op drachtige Shetland pony's rijd. Zomers staan de pony's in de berm geknupt in de brandende zon zonder water. Verdrietig Veel te lange hoeven, ingegroeide halsters enz. Nu noemen we nog maar enkele voorbeelden, maar het gaat echt te ver.

Een welsh merrie met veulen stond vast gebonden naast een sloot, gleed naar beneden en is verdronken omdat ze niet meer omhoog kon komen of verder kon zwemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:49

DB bellen, politie?

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:50

belachelijk!
En de dierenbescherming doet daar niks aan ?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:57

Maal fotoos en stuur deze naar de dierenbescherming, geloof me als het echt zo erg is komen ze direct in aktie, graag adres over de pb van deze man

shyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:59

het plan was om zoveel mogelijk mensen uit de buurt ook te laten kijken en erover te bellen. want des te meer meldingen er komen des te beter er gereageerd gaat worden door de DB.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:19

Waar staan die pony's precies, bij ons staan er nl ook vaak pony's langs de weg aan een ketting.
je mag het ook via pb doorgeven.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:43

Hmm als het werkelijk zo is wat jullie zeggen en zeker weten dat het ook echt veulens zijn waar ze op rijden.... MAar sowieso bellen en foto's maken.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:20

Kan je niet (stiekem) een foto maken als ze op die veulentjes aan het rijden zijn en van de pony's hoe ze er bij staan en die door sturen naar de DB zoiezo zou ik de DB bellen en idd hoe meer meldingen hoe beter Ja

ilsetessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:31

shyla schreef:
hoiii dames !!

ik heb mijn pony bij diana_14 staan. en samen hebben we altijd veel lol met onze paarden.
alleen is er iets waar wij ons heel erg boos om kunnen maken. maar met ons 2en kunnen we er maar weinig aan doen.
het zit namelijk als volgt,
er heeft een man bij ons in de buurt heel veel ponys. shetlanders, welsjes en nu ook 2 fjorden veulen.
en die shetlanders staan 9 van die 10 keer langs de weg, met een tuinslang om hun nek en dan zonder water.
in de zomer maanden hebben de shtelanders veulens en die staan er dan ook gewoon los bij langs de weg.
de halsters zijn vaak te klein en snijden in hun hoofdjes. ook in de bloed heete zomer staan ze langs de weg zonder water !
de shetlanders worden bereden door meisjes die met hun voeten over de grond slepen.
ook worden ze wel eens bereden door een man van bijna 2 meter !!
er staat een welsh veulen in het land en hij heeft een hele dikke wintervacht en zijn botten zijn nog te zien !!
zo zielig !!! en ook die is al bereden door meisjes !!!
er is al een keer een welsh van hem in de sloot gevallen, en doordat die pony met een tuinslang om zijn nek vast stond is deze pony verstikt. ook lag er een veulen dood in de berm.
nu heeft hij 2 fjorden veulens. 1tje nog heel erg jong de ander wat ouder.
die hele jonge staat gewoon tussen het puin. kapotte trailers en planken en aanhangwagens etc.
en dat andere fjorden pony is ook ergg mager en misvormd.
en daar word ook al op gereden !!!

wij vinden dit zoo ontzettend zielig. zoveel dierenleed deze ponys word aangedaan !!
dat we eigenlijk mensen uit de buurt zoeken die met ons mee doen.
steeds die ponys in de gaten houden en steeds de dierenbescherming bellen. want hoe meer meldingen hoe beter !
en als we steeds met ons 2en bellen komt ook zo raar over.
ze staan in oude pekela.

wie helpt ons mee om deze ponys te redden !!

Ik heb een keer samen met een vriendin die pony's in de zomer schoon water gegeven. We zijn met flessen water naar ze toegegaan en toen kwam de eigenaar, mijn vriendin wou er vandoor maar ik zei wacht blijven staan en kijken wat die zegt. De man naar ons toe en hij zei, als jullie weggaan laat de emmers dan buiten berijk van de pony's staan want anders komen ze er met hun benen in. :S beetje vreemd. Ik heb toen gezien dat ze op die fjord aan het rijden waren en het beesie was graatmager Boos!
Ook ben ik achterthuis bij die man geweest en heb het veulen gezien, ik heb tegen dat meisje gezegt dat dat veulen hier niet kon leven in die puinhoop egt vreselijk :'( een paar dagen later waren merrie en veulen weg .
ook had die man een welshje langs de weg staan met een wond op zijn achterbeen. Ik heb er een foto van gemaakt en wou hem naar de dierenbescherming sturen, maar ben er helaas niet meer aan toegekomen stom, stom , stom
en zo zijn er nog veeeeeel meer erge dingen

rebel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:10

jeeh wat erg !
in mijn buurt ook al!
er stonden 2 paarden eentje blind en de ander allemaal schrammen! Boos!
en 2 mini shetjes helemaal verwaarloosd! Huilen
toen hebben we de dierenbescherming gebeld en toen werden ze op gevangen Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:12

Als een malle de dierenbescherming bellen dus!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:22

bel de dierenbescherming de aid en het lid, dit moet gewoon stoppen. Vreselijk leed voor die arme beestjes!!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:48

maak foto's zo als al word gezecht en bel alle dingen op die je maar kan bedenken maar even ben je al eens in geprek geweest met deze man?
mis snapt hij niet dat het neit kan ? lijkt me sterk maar de wondere zijn de werld nog niet uit mis past hij dingen aan enzp?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:19

Direct alles opschrijven, met foto's erbij, als een soort dagboek en daarmee als de gesmeerde bliksem naar de politie! Ga naar een groter buro toe (dan moet je mischien maar wat verder reizen), daar zitten vaak agenten die zelf ook dierenliefhebbers zijn en/of zelf paarden hebben en dus sneller actie ondernemen (tip die ik kreeg van een bevriende agent). Plus dat ze op grotere buro's meer mankracht hebben om alles goed uit te zoeken. Ga desnoods vanavond nog! En bel de AID en de dierenbescherming natuurlijk.

Getuigenverklaringen kan je later ook nog wel opnemen, eventueel om een vervolgmelding bij de politie te doen als die dat niet zelf al doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:24

Heel oud topic, daarom een slotje!