Is het bij jullie ook zo nat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

Is het bij jullie ook zo nat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 08:35

Ligt het nu aan mij, of is het dit jaar veel natter als anders? Ik kan al weken niet rijden of longeren. Mijn bak is een groot zwembad. Zie hieronder:

Afbeelding

Ik vraag me af of dit ooit nog droog gaat worden... Huilen . En van de zomer was mijn bak zo goed!

_Esther

Re: Is het bij jullie ook zo nat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 08:47

Maak er een zwembad van Clown

Hahah nee, bij veroniqe zitten er een buizen onder die het water wegtrekken naar het meertje,
Sinds die er zijn staat de bak altijd droog Clown Misschien kun je zoiets laten zetten ?
Wel vervelend dat je nu niet kunt rijden of longeren..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 08:59

draineren is het enige wat je baan goed drooghoudt helaas.
aankomende week gaat het vriezen, dan wordt het met zo'n zwembad helemaal drama vrees ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:03

is niet alleen de bak hoor, ik heb ze gisteren noodgedwongen moeten verhuizen omdat ze aan het zwemmen waren, staan nu hoog en droog

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:06

Bij ons het weiland een gore bende geworden en komen ze binnenkort op stal te staan. Je kunt er geen geulen tegen graven zovaak en veel regent het! De bak is ondanks dat er veel plassen staan gelukkig altijd goed te rijden; wordt niet glad of blubberig maar hard met wat plassen erop Lachen

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 09:09

Ik heb wel nog geluk dat ons weiland nog behoorlijk droog is. En het is ook groot zodat ze niet gauw de boel kapot lopen, dus ze kunnen gelukkig nog wel naar buiten. Maar rijden kan nu helaas alleen nog in de binnenmanege voorlopig vrees ik. Maar ja, ik heb een jong, nog niet verkeersmak en pas onder het zadel paard. En een die ik na ziekte weer langzaam op moet bouwen. Ik ben bang dat die nog een paar maanden langer vakantie gaat krijgen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:15

bij ons hebben ze juist plezier met al dat water Knipoog

[ITP] waterpret!!!

en ja...,het is echt erg.overal liggen plassen en modder...bah!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:17

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:22

Haha je kan wel een ijsbaan openen volgende week.

Bij ons is het ook al zo nat.De hele bak is 1 grote modderpoel.De wei al niet veel beter.Echt balen maar gelukkig komt er begin volgend jaar nieuw zand in.De paarden vinden het wel heerlijk om door de plassen te racen Tong uitsteken Vooral mijn merrie gaat dan helemaal uitstrekken.Uitsloofster.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:54

Hier is de bak zó erg nog niet, maar wel een behoorlijke bende. Ook noodgedwongen al 2 weken niet kunnen rijden. Nagelbijten / Gniffelen Paarden gaan om de dag naar buiten, ene groep ene dag, andere groep andere dag. Ze hebben stukken land vertrapt of ze staan gewoon vastgezogen in de grond. Nagelbijten / Gniffelen Lekker aan de mok straks. Nagelbijten / Gniffelen Dus nu mooi in 2 groepen op het grote land waar we een stuk beton hebben vooraan. Lachen

Vrieskou mag van mij wel komen eigenlijk. Schijnheilig

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:42

Die van ons is relatief droog Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:51

tja,ddar kun je niets aan doen,het weer laat zich niet sturen,ik woon in zuid frankrijk en sinds een paar dagen staat ook alles hier onder water,ik zit op een berg dus hier zijn geen plassen,maar het riviertje beneden stroomt echt over het land heen.Dus troost je het is niet alleen in nederland zo.....Ik geloof dat het woesdag droog word wel kouder maar geen regen meer..

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:25

Ik heb op mijn piste (20x60) na een zeer regenachtige periode hooguit 4m² water staan. Dit is na een paar uur ook alweer weggetrokken. Modder hebben we nooit. En nee we hebben totaal niets aan de piste gedaan. Het geluk dat we bosgrond hebben, denk ik. Ik hoef het rijden nooit te laten omwille van een natte piste.

De weitjes waar de paarden 24/24 in vertoeven zijn daarentegen wel heel modderig en hebben de paardjes soms ook een privé zwembadje. Maar dat is op zich geen probleem want de andere weides zijn wel heel droog en dan zetten we ze zo snel mogelijk daarop.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:36

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:53

zooo:) jij hoeft niet verweg om te kunne zwemmen met je paarden hihi. maar is wel poedersuiker zeg al paar weken niet kunnen rijden. ik heb volgens mij heeeel erg geluk met mij bak. hij is nog helemaal droog ( ja in de hoek 1 klein plasje) maar hij is niet gedraineerd, maar toch altijd droog met wat voor weer dan ook! heb erg geluk!.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:55

Jij hebt een paarden zwembad Clown

Mijn bak is goed te rijden (zie onderschift, fotos van vandaag)
bij mij liggen er meestal een paar plasjes bij de C.. maar mijn bak word zowiezo nooit glad, dus ik kan altijd rijden..

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:58

Weer eens wat anders Clown

Bij ons is de bak eigenlijk geheel droog, kan er fijn in rijden Nagelbijten / Gniffelen

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:02

Bij ons is het ook erg nat of een paar plekken, maar wij hebben houtsnippers in de bak, en dat is wel fijn want ik wel rijden nu gelukkig, me pony durft de laatste week de trailer niet meer in en ik heb ook geen zin om de hele maand zowat niet te kunnen rijden. Al moet ik wel heel voorzichtig doen want t kan glad zijn, maar phoee wat ben ik blij met dat hout, anders was t bij ons net zo erg geweest denk ik.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:04

benangelique schreef:
draineren is het enige wat je baan goed drooghoudt helaas.
aankomende week gaat het vriezen, dan wordt het met zo'n zwembad helemaal drama vrees ik.

vriezen.. Echt ? Bloos
nou dan kunnen wij ook niks meer..
krijg je ijsbaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:05

wow, wat erg....
Bij ons is hij gelukkig droog.
Heb je het wel ooit om laten zetten ofzo?

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:59

Wow, zo nat is het bij ons niet hoor. Maar wel vaak erg nat en dat is erg irritant. Bij ons maken ze soms kuilen om het weg te laten stromen, maar dat wil meestal niet veel helpen.
Zoiets als dit is het bij ons, hoefslag is dan wel helemaal nat:
http://i235.photobucket.com/albums/ee78 ... 1197215944

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:05

Bij ons is de bak helemaal droog, nog niet eens een klein plasje ofzo

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:06

Ooo, wat een luxe, een droge bak. Nee hoor, onze buitenbak is een grote puinhoop. Ziet er echt niet uit, er is geen doorkomen aan. Dus niet losgooien, niet wandelen daar en zeker niet longeren.
Maar gelukkig hebben wij een binnenbak (waar je niet mag longeren)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:08

Ons huis is vanbinnen ook zo nat (geweest), we hadden namelijk geen dak. En buiten achja, geen weiland meer te zien en de beek is er al uit.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:11

Bij ons is de bak ook nog helemaal droog, alleen in de longeerpaddock staat een heel klein plasje. Ik ben ook echt blij met onze goede bak (vooral omdat we geen binnenbak hebben).