Escala's grote verhuizing van Aalsmeer naar Noordscheschut (

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Escala's grote verhuizing van Aalsmeer naar Noordscheschut (

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:21

Afgelopen zondag was het dan zo ver… na lang wikken en wegen (en mijn pijn in mijn hart omdat ik mijn meisje natuurlijk zal missen… maar omdat haar welzijn voorop staat dus toch de knoop door gehakt) heb ik mijn geweldige arabieren dame Escala van Aalsmeer, Noord Holland verhuisd naar Noordscheschut, Drenthe.

Van een vriendin (die Scaaltje van veulentje t/m 6 gehad heeft aangezien ze toen van haar ex man was) daar had ik namelijk het fantastische aanbod gehad dat mijn puk bij hun van haar welverdiende pensioen mocht komen genieten.

Het laden van Escala ging helaas niet zo makkelijk (meer dan een uur geduurd, uiteindelijk toch maar een lijn er achter… niet mijn methode, maar ja… je moet helaas toch iets als er voor later op de dag raar weer voorspeld is… dan wil je toch niet met je paard op de weg zitten…) , maar toen we eenmaal op de snelweg zaten stond ze gelukkig heel rustig…

Enfin, na zo’n 2,5 / 3 uur gearriveerd in Noordscheschut, veewagen open gemaakt en daar stond mijn kleine stresskikkertje toch een beetje te stressen. Gelukkig ging het uitladen wel snel (Escala was natuurlijk maar wat blij dat ze uit dat hok kon Haha! ) en na een klein rondje stappen hebben we haar lekker op stal gezet met wat hooi en een lekker hapje.

Zelf even wat gedronken en daarna hebben we madam lekker los gegooid in de 30x60 rijbak. Weer even wat gedronken, wat spulletjes uitgeladen en toen de QH merrie van mijn vriendin er bij gezet (een spannend moment voor mij, want in de 10 jaar dat ik Escala heb heeft ze maar weinig met andere paarden buiten gestaan, ze moest eigenlijk nooit zoveel van andere paarden hebben en vond ze meestal maar een beetje eng. Gelukkig ging het met Arizona goed (Escala heeft lekker veel beweging gehad door iedere keer bij Arizona vandaan te lopen… hihi) en toen bedachten we dat we Arizona wel binnen konden zetten en Naima (de arabier merrie van mijn vriendin) er bij. Arizona dacht er echter anders over want die liet zich niet vangen, dus toen Naima er maar bij gezet en dit ging ook goed (er is zelfs niet 1 gilletje geslaakt). Na een uurtje de dames maar binnen gezet (het was snert weer) en toen moesten we toch weer eens op huis aan…

Die nacht slecht geslapen, want tsja… ik lag me continue af te vragen hoe Escala zich zou voelen, hoe het zou gaan als ze langer met de andere merries buiten zou staan… Dus maandag avond natuurlijk meteen even gebeld om te mogen horen dat de dames al aan Scaal mochten snuffelen en dat Scaal zondag avond laat tijdens het uitmesten nog even haar stal uit was gewandeld om te gaan buurten bij Naima en Arizona Haha! . Vervolgens hebben de 3 dames heerlijk van 07:00 – 17:00 buiten gestaan (wat heerlijk voor mijn puk dat dat daar kan!).

Dinsdag weer even gebeld (ze zullen in het begin nog wel veen van me horen daar in Noordscheschut… Haha! ik moet geloof ik het meest wennen aan de nieuwe situatie ) en toen kreeg ik een (voor mij) nog leuker verslag van de dag… Go jij! Go jij! Om 07:00 begon Brigitte weer met buiten zetten; eerst Naima dan Arizona en dan Escala… Toen Naima eenmaal stond waren zij en Escala al druk over en weer aan het hinniken (Scaal was ook tegen de deur aan het schoppen om maar niet vergeten te worden Nagelbijten / Gniffelen ) en toen Brigitte Arizona er bij zette is Naima ontsnapt om Escala te gaan halen… geweldig ROFL !

Diezelfde ochtend zag Brigitte ook dat Escala zowaar in het midden klem tussen de andere dames was gaan staan om hooi te knabbelen in de bak… zo sociaal heb ik mijn mormeltje nog niet eerder mee mogen maken! Ik ben dus heel blij dat ik haar naar Noordscheschut heb verhuisd en dat ze daar door de merries en door de mensen is verwelkomd en opgenomen als een langverloren vriendin. Ik ben ze allemaal dankbaar voor hun goede zorgen voor mijn pukkie en ga zsm weer langs.
Laatst bijgewerkt door vikki op 06-12-07 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Re: Escala's grote verhuizing van Aalsmeer naar Noordscheschut (

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:24

Ik heb heel veel respect voor je Vikki dat je het belang van je paard zover boven je eigenbelang plaatst. OK dan!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:24

Ik vind het wat lastig lezen zonder alinea's, kan je nog editten?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:27

Wat geweldig dat Scaal het zo naar de zin heeft! Top beslissing dus!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:37

jiehaaa schreef:
Ik vind het wat lastig lezen zonder alinea's, kan je nog editten?

Dat kon ik nog ja (heb het alleen even vlug gedaan, dus als ik op rare stukken heb gesplitst moeten jullie me dat maar even vergeven... Nagelbijten / Gniffelen )

Maar lieve hemel, wat ben ik blij dat mijn meis zich zo op haar gemak voelt en dat ze zo goed opgenomen is. En wat geweldig dat mijn knollie nu gewoon de rest van haar leven iedere dag buiten kan staan en dat ze weer sociaal contact kan hebben omdat ze daar gewoon de ruimte en rust heeft die haar blijkbaar zo goed doen. Heeft ze verdiend na haar trouwe dienst en haar ongeluk + peesblessure. Mijn belang dus maar opzij geschoven, maar pfffff... IK moet wel wennen hoor...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:40

Erg knap dat je deze beslissing hebt kunnen maken. Daarom is het extra fijn dat het zo goed gaat. Kan je nu in ieder geval rustig slapen.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:42

Super dat je toch de knoop hebt doorgehakt en je meiske zo'n super oude dag gunt!! OK dan! OK dan!
(al kan ik me heel goed voorstellen dat je jezelf toch wel een beetje "eenzaam" zult voelen nu Ach gut )

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 15:02

Bedankt voor de leuke reacties allemaal Lachen . Toevallig kreeg ik net een mailtje met 4 foto's van Escala van vandaag... maar hoewel ze als JPEG binnen zijn gekomen kan ik ze niets als JPEG opslaan (digibeet Blond ) en lukt het me helaas niet om ze te uploaden...

*Edit, toch gelukt, mijn lieve arabierenkind staat in het midden en kijkt speciaal voor haar baasje even (half) richting de camera voor 1 van de foto's Haha! :

Afbeelding

Afbeelding

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:45

Hoi vrouw , wat was het een moeilijke beslissing maar wat staat ze er vrolijk bij !! Eclipse heeft volgens mij niet helemaal door dat zijn mama er niet meer is , die heeft het veel te druk met jaloers op Zazou zijn

dikke kus ,

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:59

Ik vind het erg knap van je! Hele goede beslissing!
Ze staat er lekker bij zo. Ja
Ook fijn dat ze het zo goed kan vinden met de andere twee! top! Lachen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 07:40

Ik ben echt erg blij dat ze het zo goed kan vinden met de andere 2. Zo sociaal heb ik haar echt nog niet gekend, extra bijzonder voor mij dus Lachen . En het is ook een opluchting dat Eclipse er niet mee lijkt te zitten dat zijn mama opeens niet meer naast hem staat, hij is eerder blij dat hij nu de volledige aandacht krijgt en niet meer hoeft te delen geloof ik... Haha! Het land om de bak een hoort er trouwens ook allemaal bij, dus als het weideseizoen weer aanbreekt kan Escala helemaal haar lol op Vork .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:41

Ziet er super uit vik! Ik baal ervan dat ik niet mee kon om Scaaltje naar haar nieuwe stek te brengen.
Je hebt een goede beslissing genomen, in het belang van Scaal, respect meid!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:22

Ziet er goed uit, wat een fantastisch dat ze daar kan staan en dat het zo goed gaat tussen de merries OK dan!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:34

Geweldig zeg dat Escala het daar zo naar haar zin heeft! Dat is vast en zeker een opluchting. Het is wel wennen voor jouw dat ze zo ver weg staat, maar op deze manier heb je toch een wat rustiger gevoel erover denk ik Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:22

Met alinea's leest het inderdaad een stuk fijner Vikki! Thanks.

Wat heerlijk dat het zo goed gaat, en dat je een goed plekje voor haar hebt gevonden.

bobby301

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:21

heey dappere lieverd
ik vind echt dat je heel goed heb gedaan door escaal lekker haar oude dag te geven op zo een super mooie grote plek met alle mogelijkheden om lekker uit te rusten en je kan der altijd weer snel opzoeken , en het is ook super dat ze het zo snel al naar haar zin heeft alsof ze al jaren bevriend is met die andere paarden ....
ik heb een hoop respect voor je beslissing ...