Volgende week poging doen om weer te rijden

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tallie

Volgende week poging doen om weer te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-02 14:04

Pablo heeft sinds een week of 5 geleden zijn schoft kapot geschuurd. Tenminste dat denk ik.
Deze week ben ik hem regelmatig aan het longeren met longeersingel en sinds gister en eergister heb ik weer met zijn zadel gelongeerd.
Dit gaat gelukkig erg goed.
Er zit nog wel een korst op zijn schoft maar lang niet zo ergm eer als het was.
In het begin kon ik er helemaal niet aankomen maar dat is nu het probleem niet meer.
Als ik het zadel er op leg... kan ik er ook tussendoor kijken dus het komt waarschijnlijk puur door het dek wat hij ophad.

Volgende week ga ik weer een poging doen om te rijden. Ik longeer hem dan eerst zo'n tien minuten en daarna houdt mijn vriend hem even vast en dan gaik nog 10 minuten op hem stappen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat.... want het begint onderhand wel te kriebelen om te rijden.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

MarkKH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:23

Hee tallie heb je ook een idee hoe dat gekomen is? Bij ons op de manege gebeurt het wel eens dat er niet goed gezadeld wordt en dat het dekje dan erg gaat schuren waardoor die plekken ontstaan..... Het dek zit dan te strak zeg maar...

Hoop voor je dat het goed gaat en je snel weer lekker kunt rijden!

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-02 14:27

kan zijn dat ik een keer het sjabrak niet goed in de kamer heb getrokken maar lijkt me onwaarschijnlijk.
Denk meer dat hij met zijn zomerdek toen heeft geschuurd en dat het toen openis gegaan.
Hij staat momenteel zonder en het gaat steeds beter.

Als het aan het zadel had gelegen had hij er alweer last van moeten hebben en had het ook er tegen aan moeten drukken toen ik het oplegde en dat was niet zo.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 21:58

succes meisje!hopelijk gaat het gauw over en krijgt hij het niet weer!knuffie voor paabje!

soms is het beter om te zwijgen

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 10:51

er bestaan speciale onderzadels die gemaakt zijn uit echt schapevel en die kan je gebruiken als je paard geschonden is aan de schoft, of druklpekken heeft , ze zouden zelf een helende werking hebben ! Ze zijn ook gemakkelijk in onderhoud (machinewasbaar wel met speciaal wasmiddel). Zou dat niets zijn voor jouw Pablo ? Er bestaan ook singelovertrekjes enz.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 14:57

Ik heb ook vaak een "schaapje" onder mijn zadel. Werkt perfect. In ieder geval succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie