barley gedekt?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-01 18:33

zaterdag kwam ik op stal en Spencer stond buiten. Barley erbij gezet want ze staan altijd samen. Meestal met nog wat andere ponies maar die mochten nu niet ofzo.

Barley is hengstig dat wist ik wel. maar ze mag Spencer niet zo. in ieder geval ik stond erbij en ze schopte hem steeds weg. Na een kwartier ben ik naar binnen gegaan. toen hoorde ik haar weer gillen en keek naar buiten. Spencer zat er dus bovenop! ik hem meteen eraf gehaald. zegt een kindje "dat deden ze net ook al!"

Hmm spencer meteen binnen gezet want hij is pas 4 of 5 weken geleden gecastreerd dacht ik. *zucht* peuters moeten niet denken aan die dingen vindt ik hoor!

Maar moet ik haar nu laten spoelen of niet. Er is maar een kleine kans nietwaar?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 18:45

Je kunt denk ik het beste eens vragen aan de da, wat hij ervan denkt. Hij kan je vertellen welke kans eris en of het nodig is om te spoelen.
Onze veearts zei dat na 3 a 4 weken de hengst niet meer vruchtbaar zou zijn. Verward
Dat hoop ik dan maar voor je!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 14:06

en wat krijg je anders voor'n pony???

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-01 14:13

dan krijg ik een kruising tussen een appalloosa en een welsh Cob. hmm een gevlekte welsh Cob ofzo.....

Afbeelding die witte dus..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 14:18

Een Pippi Langkous paard!!! Hahahaha geweldig!!

Maareh.. Heike, het lijkt me niet verstandig om,mocht Barley echt drachtig zijn, het te laten zitten. Maar goed, ik hoef je waarschijnlijk de gevolgen van een jong drachtig paard niet t vertellen! (toch??)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-01 14:22

nee ben dat ook niet van plan. tja de kans is klein denk ik dat ze drachtig is. Hij heeft het dekken niet echt af kunnen maken en hij is al een tijdje geleden gecastreerd.

de fokker van barley stelde voor om drie weken te wachten en dan een scan te maken. en als ze dan drachtig is haar weer hengstig laten spuiten. Tja.. moeilijk hoor. Ik denk namelijk dat het niet gelukt is...(hoop ik ook)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 16:38

Grinnik.... Ik vind het eigenlijk wel grappig.. Laat nooit een man aan de wijven zitten, want dat gaat niet goed...

Laui
PS: komt wel goed hoor!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 18:59

Tja je weet maar nooit maar wel een mooi vlekjes paard waarom is ie nu ruin dan? is het een manege paard?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-01 19:38

nee maar de eigenaresse vond hem te wild. Och ja, laten we het daar maar niet over hebben hihi. Ze is echt onwijs aardig maar af en toe een beetje vaag (oei als ze dit nu maar niet leest)

ze heeft gewoon nog niet heel veel ervaring met paarden en dat merk je wel aan haar.

maar ik heb de dierenarts gebeld en die vertelde dus dat het zeker wel mogenlijk was. Het was niet slecht voor Barley om nu al een veulen te krijgen. Ze is tenslotten al bijna drie. Dus als het zo zou zijn than so be it.

Ik verwacht het haast niet hoor. over drie weken ofzo weet ik meer. dan is ze weer hengstig als het goed is.Lachen

en anders? wie heeft intresse in een leuk gestippeld welsh cobje? haha

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Eefje

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 22:29

ik zou dat veulen wel willen hebben *LOL*:)):))
maar ik zou elk paard wel willen hebben *LOL*
alleen ik mag geen paard van mijn ouders I(
en ik zeur al kei lang I( l( I(

ik denk dat als barley een veulen krijgt het er heel geinig uit ziet Lachen
grzz eefje

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 22:37

Wel spannend hoor!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 21:44

Ik heb wel intresse, maar ik denk ons mam niet. Knipoog

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 22:22

Ik zal er over nadenken, misschien wat als mijn oude dame de geest geeft? Ik heb het wel met Welsh-cobs, ik ken alleen maar leuke. Ik hoor het wel van Jose of ze echt drachtig is, sterkte, of toch succes?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 00:03

Ach mocht er een veulen in zitten heb je we een gratis extra paard. Oke de geboorte en voorbereiden kosten ook wel wat.

Ik denk dat Braley sterk genoeg is om een veulen te krijgen. Maar laten we hopen dat het niet gelukt is anders kost het je een jaar van je training en dat zou zonde zijn.

Succes we horen het wel.

Gr Pris

Erika
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 12:49

tsjesus Heike, wij hebbentoen min of meer hetzelfde meegemaakt. Alleen klom Derby op een merrie toenhij al gecastereerd was. Maar bij navraag bij de dierenarts bleek dat een gecastereerde hengst nog tot 6 weken na de ingreep levend (en dus vruchtbaar) zaad bij zich kan dragen. Je zal de eerste niet zijn waardoor zo'n 'ongelukje' gebeurt. De merrie bij mij werd niet drachtig maar de kans was toch wel degelijk aanwezig volgens de dierenarts. Je moet goed in de gaten houden dat ze binnen (ik dacht) drie of weer weken weer hengstig wordt. Bel anders je dierenarts even voor de zekerheid. Anders zit je mooi met een (ongewenst) veulentje. Wel schattig hoor maar misschien niet helemaal de bedoeling.

Gr. Erika

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-01 13:32

Hoi,

Ja ik houd het in de gaten. Je weet maar nooit. Nu ga ik me er nog niet druk om maken maar ik laat haar wel opvoelen tezijnertijd. gewoon voor de zekerheid

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 14:39

6 weken na de castratie van Justin, heeft hij bij een merrie een veulen verwekt. Is een leuk paardje geworden.....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-01 14:48

ai,ai leuk verhaal desiree hmm.... tja ik wacht maar geduldig af. En anders..iemand intresse in een leuk veulentje?!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 15:04

stef misschien??? lees net dat de welsh cob terrein wint. en misschien wordt t wel een appaloosa (was pencer toch???) en dat vindt ze (dacht ik) helemaal leuk dusseh ...

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 22:10

Ha Heike

Hou me op de hoogte. Ik wens het te betwijfelen of de oude dame 30 wordt. Tegen die tijd zou het veulen oud genoeg zijn om mee verder te gaan (opnieuw te beginnen,ha ha ha).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Edisons, mirriejj, turtlelito en 95 bezoekers