tobiasje maakt de opening...UPDATE*hoefzweer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

tobiasje maakt de opening...UPDATE*hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 15:16

hij zou saampies met mij meedoen in het carroussel, samen met nog 2 een spetterende springshow geven!
maar helaas Huilen dikkie dik is kreupel
vind het zo sneu, normaal staat ie de hele dag met zijn kop in het gras, en nu, nu staat ie zielig op rust(met het zere been) in een hoekje van de wei! Huilen Huilen

heb hem maar hooi gegeven, vind ie lekker! gaat helemaal hinniken als ik dat hooi geef! heb die kleintjes maar apart gezet voordat die als race eenden door de wei dollen! Tong uitsteken

zijn kogel is dik en zijn hoef is nu een beetje warm, zijn kogel niet....
grrrrr waarom.....
ik moet eerlijk toegeven dat ik geen verstand heb van zieke,kreupele of weet ik veel wat voor paarden die wat hebben! mijn vorige pony(heb 4,5 jaar gehad) had nooit wat. ook Tobias heeft nooit wat, een paar x ffies kreupel en nu dus weer!

hoop dat die schat snel beter wordt!hij straalt nu zo zielig uit! met zijn lieve hoofdje, hij heeft pijn als ie loopt..... Huilen Verdrietig Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Biertabje op 23-11-02 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:35

Indien je hoef warm is en je kogel niet heeft het met de hoef te maken, kijk eens goed of hij geen steen, of nagel in de hoof heeft gekregen of hij geen rotstraal heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:58

Probeer zijn pols te voelen in zijn koot, als je die duidelijk kunt voelen dan heeft je paard absoluut een probleem in zijn hoef, de veearts kan je dan verder helpen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 14:17

vandaga is de DA geweest, en tobias heeft hoefzweer, het liep aan de bovenkant tot onder de hoef er helemaal uit!
been was helemaal dik!
2x 2 dagen in biotex(leuk met zo'n stressknol) en dan moet ie al beter lopen en zijn been moet dunner zijn!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 18:12

Ach zielepoot,


Wij hadden laatst ook een paard op stal die dat had. Die was er echt ziek van, maar toen het enmaal open was knapte hij heel snel op.

Succes met je biotex badje Haha!

Ps: zet hem in een emmer met biotex en leid hem af met wat lekkers, schelt een hoop stress.