Wie geen paardje krijgt, blijf hopen!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:55

Citaat:
toen was al mn geld op

En dan ff werken en weer op, en weer op
En toen moest je paard met spoed naar utrecht
Sh*t net geld op.
Sorry paard, je moet maar dood want mijn geld is op.


Of goh, nu ineens examen jaar, geen tijd meer voor werk
Geen tijd en geld meer voor paard.
Sorry maatje, maar je staat op marktplaats.

Goh, zadel is niet goed passend.
Sorry paardje dat je rug pijn doet.
Doe er wel zo lang een dik dekje onder, kan best he

Enz enz enz

Sorry maar zonder vaste baan en inkomen is een paard nemen niet verantwoordelijk


Dit is algemeen bedoeld en niet voor de schrijver van de quote en of berichten

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:03

runningkawa schreef:
Sorry maar zonder vaste baan en inkomen is een paard nemen niet verantwoordelijk


Stel dat er iets ergs met Ivanka gebeurd, ze is verzekerd en als het nodig is, kunnen mijn ouders altijd bijspringen Knipoog Weet dat je het niet alleen tegen mij heb bedoeld, maar ik kan het niet laten om toch nog iets erover te zeggen.

En ik ga Ivanka echt nooit wegdoen, omdat ik in mn examenjaar zit, zou wel gek zijn om dat te doen...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 22:37

Hey

Ik ben er heel zeker van dat Blanca daar veilig is! En dat er niemand zal aankomen wie er niet aan mag komen, ik beslis daarover wie er eventueel op mag, mag poetsen,.... en wie niet! En ik ben er HEEL zeker van dat ze zich daar ook aan houden! Dat heet VERTROUWEN!!! Ik ken ze al heel lang! En ze zijn net als famillie voor mij! Echt, ik vertrouw hen! En alles staat op papier ( een contract!) En echt! Blanca is daar heel goed! Ze kan daar bij haar half-zusje blijven, en bij haar even oud vriendinnetje dat maar een paar dagen scheelt met haar, ze leefden al toen ze een paar dagen oud waren samen, en er staan nog vele andere paardjes bij waar ze goed mee omkan! Dus, waarom zou ik haar daar weghalen?! Haar bekende omgeving, bekende kudde, zelfde klimaat, altijd in een wei, goed verzorgd, goed gevoerd,... waarom zou ik dat beestje hier gaan opsluiten in een stalletje! Want zeg nu zelf! Een paard dat niet echt gemaakt iets voor de winterse vrieskou kan je toch niet in een Belgisch weitje gaan zetten! En dan altijd maar toertjes draaien in een binnenpiste! Dat arme paardje gaat dood van verveling! Dat is een paard dat als veulen in de bergen heeft geleefd, met gras tot aan haar buik! En sinds ze op die manege is gekomen staat ze altijd op een wei! Dat kan ik haar dan toch niet aandoen!!! Moest ik ze OOIT naar België brengen, dan zou ik echt een heel goed 'verblijf' voor haar moeten vinden, met de mogelijk op grote buitenritten! Want daar in Frankrijk rijd ik heel vaak door de bergen! Dat vindt ze gewoon leuk! Dat is toch veel vrijer dan een piste!!! Maar ja,...ik neem het je niet kwalijk,...ik kan me best voorstellen dat het moeilijk voor je is om je in mijn situatie in te leven,...maar hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel,...het is een beetje moeilijk om uit te leggen! Knipoog!!!

Groetjes, Eske en Blancatje
PS, begrijp je het een beetje? Ik hoop het wel! Want ik ben totaal niet kwaad op je ofzo Knipoog!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:11

runningkawa schreef:
Sorry maar zonder vaste baan en inkomen is een paard nemen niet verantwoordelijk


Zelfs die vaste baan is geen garantie dat je die ook gaat houden. Je kunt nu eenmaal niet in de toekomst kijken. Als iemand denkt dat hij een paardje kan onderhouden van zijn zakgeld (en dan zal het helemaal eraan liggen waar hij zich in Nederland bevind) of denkt te kunnen gaan werken om in de kosten te voorzien is het geen onverantwoordelijke beslissing om een paard aan te schaffen.

Nogmaals, niemand kan in de toekomst kijken. En als je een paard hebt, en je bent bereid er offers voor te brengen, dan kan het zeer zeker zonder vast inkomen, of een groot bedrag achter de hand...

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:47

Je kunt idd niet in de toekomst kijken, maar een baan biedt altijd nog meer financiële zekerheid dan een krantenwijk...

Ik heb mijn pony indertijd niet zelf hoeven kopen en ook het onderhoud was voor rekening van mijn ouders. En mijn zakgeld ging op aan paardenbenodigheden, want die moest ik wel zelf betalen. Ik denk dat het erg moeilijk is om een pony te kopen en te onderhouden als je niet de financiële steun van je ouders achter je hebt. Runningkawa heeft gelijk, een gepeperde rekening van de DA kun je niet van je krantenwijkje voldoen lijkt me... Het lijkt me onverstandig om een pony te kopen als je vooraf niet zeker weet dat je t.a.t. op je ouders kunt terugvallen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:57

Mijn ouders kunnen geen paard betalen, ik heb dat geaccepteerd vanaf dat ik op paardrijles wilde, ik heb er nooit maar dan ook nooit om gevraagd. Het KAN gewoon niet. Ik heb nog 2 zusje en een broertje.
Ik mocht (daar heb ik wel om gezeurd) op les als ik kranten ging doen en de helft zelf zou betalen. Dat is gelukt. Ook heb ik verzorgpaarden gezocht. Al mijn spullen moest ik zelf betalen. Soms was dat wel hard al mijn vriendinnen wegging en ik kon niet mee omdat ik een poetskist had gekocht (ja om die bedragen ging het toen). Nu kan ik wel zeggen dat ik er plezier aan heb beleefd! En nog steeds. Ik heb nu heel veel mazzel met Omar, het is net een eigen paard, staat om de hoek. Ik ben de enige die 'm rijdt en af en toe (5 keer in het jaar is veel) de eigenaresse. Ik betaal de dingen die ik zelf nodig heb zelf, voor Omar willen ze niet dat ik iets betaal want het is hun paard.Wel rij ik 2 x in de week les die ik zelf betaal.
Er komt ooit een paard, zeker weten. Maar eerst ga ik nu trouwen en een huis kopen. Dan weer sparen en dan ja...... dan zou het kunnen! En dat is een heeeeeel raar gevoel voor mij.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 10:03

Ik vind er nogal een verschil inzitten hoor.

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

Kijk, ik ben een recreatie ruiter, met een haflinger die dag en nacht in de wei kan staan, en waarmee ik lekker het bos in wil.

Je kan ook heel erg ambitie hebben om goed te worden in de sport. Dan heb je een duur sportpaard nodig, dure privelessen, een paar keer per maand naar wedstrijd. Dan moet je een trailer hebben, wedstrijdkleding, je paard moet op stal enz.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 10:10

blancatje schreef:
Hey

Ik ben er heel zeker van dat Blanca daar veilig is! En dat er niemand zal aankomen wie er niet aan mag komen, ik beslis daarover wie er eventueel op mag, mag poetsen,.... en wie niet! En ik ben er HEEL zeker van dat ze zich daar ook aan houden! Dat heet VERTROUWEN!!! Ik ken ze al heel lang! En ze zijn net als famillie voor mij! Echt, ik vertrouw hen! En alles staat op papier ( een contract!) En echt! Blanca is daar heel goed! Ze kan daar bij haar half-zusje blijven, en bij haar even oud vriendinnetje dat maar een paar dagen scheelt met haar, ze leefden al toen ze een paar dagen oud waren samen, en er staan nog vele andere paardjes bij waar ze goed mee omkan! Dus, waarom zou ik haar daar weghalen?! Haar bekende omgeving, bekende kudde, zelfde klimaat, altijd in een wei, goed verzorgd, goed gevoerd,... waarom zou ik dat beestje hier gaan opsluiten in een stalletje! Want zeg nu zelf! Een paard dat niet echt gemaakt iets voor de winterse vrieskou kan je toch niet in een Belgisch weitje gaan zetten! En dan altijd maar toertjes draaien in een binnenpiste! Dat arme paardje gaat dood van verveling! Dat is een paard dat als veulen in de bergen heeft geleefd, met gras tot aan haar buik! En sinds ze op die manege is gekomen staat ze altijd op een wei! Dat kan ik haar dan toch niet aandoen!!! Moest ik ze OOIT naar België brengen, dan zou ik echt een heel goed 'verblijf' voor haar moeten vinden, met de mogelijk op grote buitenritten! Want daar in Frankrijk rijd ik heel vaak door de bergen! Dat vindt ze gewoon leuk! Dat is toch veel vrijer dan een piste!!! Maar ja,...ik neem het je niet kwalijk,...ik kan me best voorstellen dat het moeilijk voor je is om je in mijn situatie in te leven,...maar hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel,...het is een beetje moeilijk om uit te leggen! Knipoog!!!

Groetjes, Eske en Blancatje
PS, begrijp je het een beetje? Ik hoop het wel! Want ik ben totaal niet kwaad op je ofzo Knipoog!!!


Hoi Eske!
Ja ik begrijp heel goed wat je bedoelt hoor.
Fijn dat Blanca het zo goed heeft, ja dat is wel zo dat een paard die geen binnenmanege gewend is enzo, die daar haar hele leven heeft gestaan, die vindt het heerlijk om daar te blijven. Fijn voor haar!

Maar heb je wel dus een 'eigendomsacte', een bewijs dat je het paard gekocht hebt? Met daarop hoeveel ze kostte?
Dus niet alleen papieren, een contract met hoe ze daar wordt verzorgd enz. en wat ze wel/niet met haar mogen doen, maar dus ook een bewijs dat ze van jou is?

Want ik ken ook een meisje die mocht alles met 'haar' pony, maar die pony bleek later wel van goede vrienden van haar ouders te zijn.
En toen die mensen de boerderij moesten verkopen, moest ook de pony weg.
Ze had altijd gezegd "Mijn pony", en mocht hem ook als haar pony beschouwen, alles mee doen, niemand anders reed er mee enz., maar toen die mensen de boerderij weg deden ging de pony ook weg.
Haar ouders hadden het geld niet om hem te kopen en ergens te stallen, dus jah, pech.
Ik hoop dus dat je 'echt' een pony 'hebt', en niet alleen maar gehuurd of zo. Heel veel geluk er mee in ieder geval! Party!!

Trouwens, je praat over bergen enzo, klinkt als een erg mooie omgeving daar!
Wij gaan altijd met de caravan naar Zuid-Frankrijk, welk dorpje staat je pony precies? Welke omgeving/streek is dat?
Als ik ooit in de buurt ben ga ik wel eens kijken daar dan, misschien komen we elkaar wel tegen... zou ik erg leuk vinden! Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 10:18

Ik vind dat er wel een aantal Basis onderdelen nodig zijn voor het houden van een paard / pony.
Dan maakt het niet uit of het om een shet van 100 euro gaat of een 'bewezen' sportpaard van het veelvoudige.

Zo vind ik dat je altijd! een stal tot je beschikking moet hebben,
stel pony wordt bevangen, krijgt koliek, rainrot, ernstige mok noem maar op.
Dan moet je zo'n dier gewoon droog kunnen stallen!

Bij mij zij ze ook wel eens langsgeweest, meisjes van een jaar of 14-15 welke binnen een dag en stal nodig hadden omdat hun Fjord geen minuut langer in de wei mocht staan van de DA.
Jankend stonden ze op de stoep want pa en ma vonden de maneges te duur en die stonden ook bommetje vol...

Verder moet je ten alle tijden goed tuig aan kunnen schaffen,
kom je toevallig voor weinig een degelijk zadel tegen wat ook goed ligt dan heb je mazzel, maar er mag nooit! consessie aan kwaliteit gedaan worden!

Zo kan ik nog wel even doorgaan maar I made my point clear dacht ik zo.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 10:49

Wat me vooral opvalt is dat veel jonge meiden en jongens handen vol geld uitgeven aan SMS'jes, kleren, schoenen van 100€ .... uitgaan, ..... Dat heb ik nooit gedaan, maar had wel als 13 jarig m'n eigen dravertje. Zij is het plezier van mijn jeugd geweest, want moet gezegd dat de rest van m'n jeugd echt één boel rottigheid was ... zoals al iemand anders aanhaalde, als je tevreden bent met sober (merkloos) en je prioriteiten weet te kiezen kan het, maar weeg goed pro en contra af, en begin er niet aan als je niet zeker bent ... want afscheid nemen is verdomd zwaar ...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 21:56

Hoi Dorine!!!

Ik vind het heel fijn dat je het begrijpt!!! Lachen Want weet je, het is heel moeilijk om uit te leggen! En ja hoor, natuurlijk hebben we allerlei contracten over: verkoop, wat er wel en niet meegedaan mag worden, ivm de 'stalling',............ Fijn dat je me daar op wijst! Maar ja hoor, daar hebben we allemaal voor gezorgd! Maar dat doet me echt wel plezier dat je dat allemaal vroeg en zei! Want zo heb ik het gevoel gekregen dat je met mij en Blanca inzit! Heel fijn van je!!!

Blanca staat in Zuid-Frankrijk, In de Languedoc-Rousillon, preciezer in l'Hérault op 40 km van Montpellier en op een half uurtje van Millau,... weet waar ik ongeveer bedoel? Hopelijl komen we elkaar eens tegen daar, en kan je Blancatje in 'levende lijve' ontmoeten!!! Knipoog en kunnnen we samen eens een tochtje maken door de bergen! (Op haar zusje ofzo Knipoog!!) Dagdag!!!!!!

Esther & Blanca
PS, leuk je te hebben leren kennen!!!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:27

Ooooooooooooh Es!!!
Nu wou ik echt dat ik geweten had waar je was toen ik 3 wéken in Millau was!!!! dan had ik Blanca in het echt kunnen zien , nu zal dat nog wel lang duren!!! Maarja , wie weet he ...
Bye xxx

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:19

Nou ik was 14 jaar oud toen ik mijn eerste pony bij elkaar had gespaard.
Ik moet wel zeggen dat we een stuk gemeente grond mochten gebruiken om haar op te zetten en we een stalletje achter het huis konden bouwen.
En niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Hooi en stro was aanwezig,dus ik moest alleen zelf het voer + hoefsmid +dierenartskosten betalen.
Maar daar werkte ik dan ook de hele zomer voor.
Dus het kan echt maar je moet soms een beetje geluk hebben.
En anders gewoon afwachten totdat je een baan hebt zodat je het zelf kunt betalen.