Heb een stalgenoot erg blij gemaakt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Heb een stalgenoot erg blij gemaakt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 10:51

Vanmiddag vlak voordat ik wilde weggaan vertelde carolien dat ze al 3 dagen proberen om het halster bij haar veulen indy om te doen. Ik bood aan om te helpen. Zij was er met haar vriend en ik had evelien nog mee. Het veulen moesten we insluiten in de schuilstal anders bleef het maar weg rennen. Toen hij daarin stond hem eerst op z'n gemak gesteld met wat hooi. Daarna halster helemaal losgemaakt en eerst op de hals vast gemaakt en voorzichtig richting z'n oren naar boven geschoven en z'n neusding vast gemaakt en de keelriem. Dat zat na een kwartier vast. Het halstertouw maar over de neus en dan weer onderlangs vast gemaakt,want het beesie is helemaal niets gewend. Ook carolien had indy met een halstertouw vast en haar vriend gaf indy een kontje. Ze wilde abosluut niet meelopen. Toen ze twee passen had gezet uit het stalletje had gedaan stond indy rechtovereind. Ik was even bang dat hij om zou vallen zo recht als hij stond. Daarna liep hij braaf mee naar de uitgang van z'n kampje. Maar nee eruit wilde hij niet. De boer er maar bij geroepen of hij ook een kontje wilde geven. En ja hoor meneer indy liep zou richting stal. Hij blijft nu daar voorlopig staan zodat ze hem meer vertrouwen kunnen geven en kunnen oefenen met halster om en halster weer af.

Nu pas merk ik hoe belangrijk het is voor een veulen om vanaf dag 1 in mensen handen te zijn en dat ze leren wennen aan een halster en meelopen.