Bijna dood-ervaring door aso trekker rijder!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Bijna dood-ervaring door aso trekker rijder!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 16:53

Vandaar weer een heerlijk buitenritje gemaakt met Chad en Nathan, de pony van mijn vriendin. Chad is een 3 jarige Tinker die enorm braaf is, ook buiten, maar natuurlijk heel veel moet leren nog.

Als er trekkers, vrachtwagens of andere "enge" dingen langskomen, dan vragen we altijd netjes of de mensen willen afremmen dmv onze hand op en neer te bewegen. En 99% van de mensen doet dat ook! Erg fijn, want zo went Chad aan al die dingen en heel veel "angsten" heeft hij al aardig doorstaan, al zullen rollators en ouwe vrouwtjes nog wel een tijdje eng blijven.....

Nu waren we vandaag op te terugweg, bijna weer bij het startpunt, en hoor ik een flinke trekker aankomen van achteren. Ik kijk achterom en zie een enorme trekker met flinke aanhanger (echt zo'n bakbeest) achter ons aan komen sjezen... Ja, SJEZEN, hij reed keihard. Ik bewoog mijn hand al op en neer, wat resulteerde in gas geven Boos!

Mijn vriendin, die een 13 jarige ruin heeft die al heel wat meegemaakt is, en Chad's hoop in bange dagen is, ging midden op de weg rijden, en maakte ook het "rustig aan alsjeblieft" handteken. Maar die kerel ging alleen maar gas geven!!!

Ik voelde Chad al verstrakken, maar ik liet hem express naar het enge gevaarte kijken en bleef tegen hem praten... Mijn vriendin nog steeds op de rijbaan, nog steeds de handbewegingen maken.

Op een gegeven moment is de trekker ZO dichtbij, dat ik vanuit mn ooghoeken zie hoe de trekker de kont van de pony van mijn vriendin aanraakt, wat resulteerde in een paniek-run van Nathan, met als gevolg: Chad er achter aan, dat hou je gewoon niet, het zijn en blijven vluchtdieren.

Het erge van alles was, dat we ongeveer 20 meter van de doorgaande kanaalweg af waren en mijn hoop was "laat er aub geen verkeer zijn, want ik voelde aan mijn water dat dit het niet meer zou worden en hij de weg op zou schieten" Het ging steeds harder en harder en ik proberen mn kop cool te houden natuurlijk, wat niet meevalt want duizend en 1 gedachten schieten door je kop natuurlijk. Gelukkig geen verkeer (phieuw) maar toen het volgende obstakel - Chad rende in blinde paniek richting het kanaal, en als ik niet met al mijn kracht, al mijn wil en al mijn gebeden hem naar links had getrokken, waren we het kanaal ingevlogen, met alle gevolgen van dien misschien...... Ziek

Mijn vriendin trok ook dezelfde kant uit, en gelukkig kregen we de controle weer terug en stonden we met de neuzen richting de duidelijk verveelde trekker rijder, die wild gebaarde dat we op moesten zouten Boos!

Mijn vriendin schelden en doen, dat we gvd met een 3 jarige aan het rijden waren, en wie hij wel niet dacht dat ie was, de idioot, de lompe zak... ik zal je de rest besparen maar het was niet fraai Haha!

Waarop we de welbekende middelvinger kregen en de trekker gewoon in vol gas recht op mij af kwam rijden!!!

Chad op zijn achterbenen, ik dacht alleen nog "loslaten voor" en wel vlogen allebei in op hol geslagen galop (echt geen rem meer) richting huis. Het enige dat ik dacht was " niet trekken, laat hem maar even" het pad was namelijk nog een km ofzo voor we bij de afslag kwamen, en in die tijd zou het toen moeten lukken om ze terug te krijgen... en ja, gelukkig.......

Allebei de schrik, allebei pissig als de neten en we hebben geen van beiden het kenteken kunnen zien, balen, balen BALEN!!!

Wat er voor aso mensen bestaan er toch!!!!

Chad staan nu met een dik achterbeen... we gaan nog proberen om hem te achterhalen (de trekker) want we denken allebei te weten waar hij vandaan komt. En dan aangifte doen.

Oe, wat ben ik boos!!! En dan zijn we er nog goed vanaf gekomen, het had veel erger kunnen zijn!!!!

bromfiets

Re: Bijna dood-ervaring door aso trekker rijder!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:57

Jij maakt de laatste tijd wat mee met je beestje(s)... Bloos!

Logisch dat je boos bent, jammer genoeg kun je er zo weinig aan doen....

Ik hoop dat chad (en nathan natuurlijk) er geen trauma aan over houden en dat je binnenkort weer lekker op pad kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:58

Jeetje! Gaaaap ik zat dit met open mond te lezen. Wat een debiel! Heel goed dat jullie aangifte gaan doen, echt niet te geloven. De volgende keer kun je misschien beter de wijste zijn en achter de brave 13 jarige stil gaan staan totdat zo'n trekker voorbij is ipv midden op de weg ervoor te gaan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:01

Ja duidelijk eentje die niet van paarden houdt. Een vriendin van mij heeft het een keer meegemaakt met haar paard op de vrachtwagen, Zo een enorm ding op megawielen komt uit een zijstraat en moet gewoon voorrang geven, maar doet dat niet en rijdt gewoon door. MIjn vriendin met vrachtwagen met paard erin vol op de rem. Dier helemaal over de zeik. Zij zadelt altijd op omdat ze haar paard niet vast kan zetten om op te zadelen, bij aankomst waren alle singelstoten van haar zadel aan een kant losgescheurd, zo geschrokken was haar paard. Zij kon zien wie het was en heeft gebeld. Gewoon ontkennen.

Die vent was ik ook een keer tegengekomen met mijn vrachtwagentje, maar gelukkig zonder paard en moest ook in de hangijzers.

Ja je mag het niet zeggen, maar hier zijn boeren die kijken nergens naar die rammen gewoon door, midden op de weg. Altijd op passen geblazen, maar als je met een paard bent, dan heb je weinig hoor.

Ik heb het met een vriendin meegemaakt dat haar merrie helemaal over de zeik was en naar dat ding ging trappen, dat was ook eng hoor, ze houden dan gewoon geen afstand. Tja paarden in het verkeer vinden ze vaak heel irritant, moeten ze rekening houden en daar hebben ze geen zin in.

Als jullie aangifte gaan doen, dan wel allebei, dan heb je iets meer, dus iig een getuige, maar weinig kans vrees ik.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:02

Nou ja zeg! Dit is het tweede negatieve trekker verhaal in korte tijd hier op bokt.
Ik hoop dat jullie kunnen achterhalen waar die idioot vandaan komt en hem eens de waarheid zeggen!
Gelukkig zijn jullie er fysiek goed vanaf gekomen, hopelijk geestelijk ook!

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:03

jeetjee ik herken me helemaal in jou verhaal, heb een maand geleden ongeveer precies het zelfde met mijn paard meegemaakt! alleen die sprong neit voor de tractor maar voor de vrachtauto! Boos! Ik weet hoe je je voelt... ik stond oook doodsangsten uit, vooral toen die daarna voor een bestelbusje sprong en toen nog is 2 tractors aankwamen(toen ben ik afgestapt, want werd me iets te veel Boos! ) Ik snap heel goed dat je boos bent, ik ondplofte ook zowat,, vooral omdat al die bestuurders ook echt zo asociaal hard rijden, en sommige maloten gaan nog is toeteren ook... Boos!

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:07

sjeetje!! Wat een e*kel...
echt he.. gelukkig heb ik nog niet meegemaakt dat er een trekker of vrachtwagen doorreed, want mijn haflinger is er echt niet happy op!!!

Die mensen brengen 2 paarden en 2 mensen in gevaar!!
We mogen allemaal van de weg gebruik maken hoor!!

Sterkte met je paardje!!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:07

Hopelijk kunnen deze mensen goed aangepakt worden Scheve mond
Dit's toch niet normaal meer om bewust bijna een ongeluk te veroorzaken Verward

picobello schreef:
Nou ja zeg! Dit is het tweede negatieve trekker verhaal in korte tijd hier op bokt.

Ik wil niet vooroordelen maar een groot deel rijd ook zo gigantisch asociaal, ook als je op de fiets zit... ik ben echt wel bereid om even in de berm te gaan rijden maar dan heb ik wel de tijd nodig.
Ze rijden vaak zó gigantisch hard
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 05-11-07 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:08

Wow wat een verhaal omg!!! Wat een geluk heb je (en je vriendin) eigenlijk gehad! Nagelbijten / Gniffelen Tja je hebt van die aso's (ik weet er ook wel wat van Boos! ) maar je hebt ook mensen die wel op je letten! Ja ja een dag of 2 geleden kwam er een stoet van 2 trekkers (bakbeesten) met aanhangwagens aan en nog een sjofel; dus ik dag sh*ttttttt. Maar het tegendeel gebeurde ze remde af en gingen zelfs voor ons stilstaan! Dus helemaal niks gebeurd Haha! Haha! Wij rustig en paardjes rustig Haha!
Er zijn gelukkig ook nog goede mensen (geen aso's) ... Knipoog

Sterkte verder Knipoog !!

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:09

ik had alleen nog de mazzel dat het paard van mijn vriendin rustig bleef, ik was ook helemaal aan het flippen en trilde,ik was bijna met paard en al de sloot ingeflikkerd.. Boos! ,, echt vresselijk!! vooral als je met een 3 jarige aan het rijden lekker asosiaal!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:13

Jezus Barmat, wát een verhaal! Je wilt die vent toch uit die trekker trekken en hem levend villen! En die arme trouwe Chad Ach gut

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:15

wat een asso's zijn er in het verkeer he. Boos!
En wat een debiel joh met die trekker, die heeft echt een steekje los, een steekje, nou ja zeg maar liever een STEEK
Hopelijk kunnen jullie hm achterhalen. Mensen zijn echt niet bewust van wat ze kunnen aanrichten met zo'n ding...
Gelukkig is ie van mij aardig verkeersmak, maar zie hm binnenkort ook nog weleens met zn kont op een dikke bmw zitten vrees ik.
Want de golfers gaan toch echt niet voor je opzij hoor , en snelheid minderen ho maar Boos!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:22

Daarom rijd ik ook alleen nog maar op zondag buiten hier.. Dan zie je hier geen trekkers, maar anders zie je ze volop.. Scheve mond

Gelukkig is alles goed gekomen! Ach gut

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:31

Zo die was jullie nog écht flink aan het pesten ook dat ben ik niet gewend Nagelbijten / Gniffelen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:33

jemig het zit je ook niet mee zeg..
maar die aso rijders heb je echt overal en het is echt heel irritant..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:37

aangifte doen bij de politie. check waar die vandaan komt met de auto, zoveel van die mega combinaties zijn er vaak niet dus het moet te achterhalen zijn. Poging tot doodslag lijkt mij een goede reden om aangifte te doen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:19

Even voor de duidelijkheid - IK stond niet midden op de weg, mijn vriendin alleen om zo die trekker te dwingen te stoppen of in ieder geval vaart te minderen, ik stond in de berm met de neus van Chad naar de trekker.

Ik had echt zoiets van "krijg nou wat!" En had niet eens tijd om bang te zijn, je handelt vanuit een soort van reflex, ik had echt twee dingen in mijn hoofd: niet het kanaal in en niet de autoweg op racen.... Die twee dingen zijn gelukt maar ik baal zo omdat het een flinke knauw kan geven, bij een drie jarige.... En hij is vor de rest zo lief en braaf, maar voor je het weet heb je trekkerangst ontwikkeld bij zo'n dier Verdrietig

Het is gelukkig goed afgelopen, dankzij het feit dat we a. zadelvast zijn, b. niet in paniek raakten en c. allebei zonder het te weten hetzelfde dachten.

Maar boos ben ik nog steeds... het ergste is nog... het schijnt nog een hollander te zijn ook.... schaam ik me nog dubbel voor mijn afkomst ook Boos!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:22

Wat een ******** Boos!. Hoop dat jullie er achter komen wie het is.

Ik maak het ook nog vaak mee van die mensen die zo asso rijden, en t liefst ff een paar keer gas geven om je paard op te jagen. Boos! en dan zie je de mensen achter t stuur nog lachen ook als het mis gaat. Gelukkig houden de tractors hier wel rekening met ons. Heb zelfs al een keer mee gemaakt dat er een vrachtwagen voor ons stil ging staan, gelukkig zijn er ook nog mensen die wel weten hoe t moet Haha!.

Ook wel balen voor jullie paarden, die hebben er vast ook een trauma aan over gehouden.
Merk dat de meeste auto's gewoon geen respect voor paarden, brommers, en fietsers hebben. Gewoon niet normaal hoe ze je soms voorbij rijden of gewoon maar voorrang nemen omdat ze toch sneller zijn Boos!.

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:37

Tssss.. wat een k..lui heb je toch zeg Boos! Stoom uit je oren ...inderdaad proberen te achterhalen wie t was en aangifte doen....kl*te dat je paardje ook nog eens schade heeft.. Huilen ...die mensen snappen gewoon niet waar ze mee bezig zijn...sterkte ermee Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:39

Ik merk dat dus ook, dat sommigen lachen, alsof het een goede grap is...

Ik vraag me dan altijd af, hoe die mensen zouden reageren als het WEL fout zou gaan.... als ik bijvoorbeeld wel in volle galop het kanaal in was gevlogen??? Als ik er afgedonderd was, mijn paard de snelweg op gerend was en hij doodgereden zou worden door een vrachtwagen... Zou het dan nog steeds een goede grap zijn??? Die mensen denken niet verder dan hun neus lang is, die denken aan het moment, niet aan de gevolgen.

Ik word er zo ziek van, ik vraag vriendelijk of mensen rustig willen rijden, en ik bedank ze ook altijd met een hand omhoog of ik tik mn cap even aan, die mensen weten nog wat fatsoen is, en die hebben welllicht nog wel idee er van, wat een levend (vlucht) dier kan doen in onverwachte situaties.

Mensen die anders reageren zoals die l-ul in de trekker, die hebben ofwel een hekel aan paarden en/of rijders, ofwel die zijn van mening dat een paard in het verkeer gelijk moet zijn aan een machine. Helaas werkt het zo niet.

Zoals gezegd, we hadden gevolg dat we beiden nogal zadelvast zijn, anders weet ik niet hoe de ellende was te overzien geweest.
En eigenlijk ben ik blij dat ik ondanks de schrik, een zo'n fijn en braaf paard heb Ja

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:40

Jeetje. De rillingen lopen op mijn rug terwijl ik aan het lezen ben. Verschrikkelijk. Heb er geen woorden voor... of toch wel. Nee die zijn te slecht om ze neer te zetten.

Ik hoop voor je dat je de eigenaar van de trekker en de chauffeur van de trekker kan achterhalen. En deze aangeven bij de politie voor gevaarlijk rijgedrag oid.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:41

Oh ja, gelukkig is het achterbeen niet meer dik, wel nog warm, en hij loopt regelmatig, dus ik laat hem de komende dagen heel rustig wat aan de hand stappen, en langzaam weer opbouwen... heb je verdorie drie weken een paard, krijg je dat!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:43

Ja er zijn van die mensen Rolleyes
Bij mij laatst ook ik was met de pony aan de hand ik ook gebaren maken maar hij reed gewoon vol gas door.
Toen sloeg de pony op hol en werd ik 20 meter lang meegesleurd en de tractor reed rustig door..

biekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:46

Dit is zo erg, die sukkels weten niet waar ze mee bezig zijn, wij hebben het zelf ook ondervonden met Sjimmie voor de kar, we reden langs het water en achter ons een auto die lekker aan het jennen was met zijn gas, en uiteindelijk met gierende banden voorbij kwam in de hoop dat wij met paard en wagen in het kanaal terecht zouden komen, godzijdank is Sjimmie echt bomproof maar je weet maar nooit, wij zaten enigzins wel te trillen op de bok en waren blij toen we veilig en wel op stal stonden

Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen en ik hoop dat Chad er geen angst van over houd
Sterkte !!

Helen en Sjimmie

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:52

Wat vreselijk zeg, wat een kl**tzak zeg. Niet normaal.
Gelukkig houden de meeste mensen bij ons in de buurt er wel rekening mee. Maar soms...