Wat een kreng!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Wat een kreng!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 11:41

Ik rij Chica nu bijna 5 maanden en dat gaat best goed. Ze begint alles aardig te begrijpen en begint ook al een beetje nageeflijk te worden.
Ik rij haar 4 keer in de week en daarvan ong. 2 keer naar buiten, 1 keer in de bak en 1 keer les.

Donderdag ging ik met haar naar buiten. We rijden, als het niet geregend heeft, op een stuk met aan de ene kant een vijver en aan de andere kant de snelweg.

Het begon al vreemd: toen we een bochtje omgingen, begon ze ineens te piepen Verward Ik moest erg lachen, maar verder geen aandacht aan besteed.
Maar toen begon het...Ik spoorde haar aan in draf en ineens geeft ze me dan ook een paar gemene bokken! En ook niet een paar, nee wel een stuk of 6,7! Ik bleef gelukkig zitten. Toen ze eindelijk klaar was galoppeerde ze heel hard verder. Gelukkig kon ik haar al slingerend stoppen. Boos dat ik was! En dat heb ik haar laten merken ook. Tjee, wat een kreng! Boos!

Maar goed, daarna was ze wel weer kalm en kon ze normaal draven. Totdat we bij een eng ratelend ding kwamen…Een paar meter voor dat ding begon ze te snuiven. Van mij moest ze zich niet aanstellen, want ze is alles wel gewend( we rijden namelijk op een industrieterrein) en dat vertelde ik haar ook. Maar daar trok ze zich niks van aan en toen ik haar naar voren dreef, steigerde ze! Gelukkig bleef ik toen ook zitten. Ik heb haar een paar schoppen gegeven en toen ging ze er langs. Flink beloond en toen konden we verder Lachen

Een eindje verder hebben we nog wat gegaloppeerd en gedraafd, maar we moesten weer terug, want het werd al aardig donker. Maar dus ook weer langs dat enge ding…
Deze keer begon ze weer gek te doen. Toen ben ik er maar af gegaan, want nu gingen we richting huis, dus zou ze er nog best eens vandoor kunnen gaan en daar had ik niet echt zin in…Toen ging het gelukkig goed, zonder bokken of steigeren! Hup er weer op en richting huis Haha!

Gisteren hadden we tijdens de les een lesje ‘hoe ga ik om met dingen die mijn pony eng vindt’. We kwamen allemaal enge dingen tegen, doeken, plastic zakken, tractors enz.
En je raadt het al: Chica vond niks eng…