Stomme paardrijongelukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:50

sorry cody maar k lig in een deuk om jouw opmerking...
het spijt me zeer!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:29

Het is geen dom ongeluk. Het was mijn eigen fout. Maar ja, jong en onbehouden, zullen we maar zeggen.
Wij hadden een groninger op de manege en daar zat ik vaak met een vriendin van mij op. Met zijn tweeen. Hij liep los in de springbak en wij erop, met halster en touw. En maar kleppen.
Tot dat er een eend uit de sloot opvloog, meneer schrikt, gaat ervan door, tja blijf dan maar zitten Haha!.
Gevolg: sleutelbeen gebroken........

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:35

Hahaha, wat zijn we weer lollig Knipoog
Okeey ik weet dat je blont bent, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:38

Nee nog nooit Lachen ben er wel in totaal 100 keer afvallen (en niet overdreven) *LOL* maar maar 1 keer echt hard op mijn rug, verder zijn de paardje's wel lief tegen mij Knipoog

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 23:01

Wow, echt heel veel kneuzingen en breuken enzo!

Het ergste wat ik heb meegemaakt is dat ik een beetje op mijn hoofd was gevallen (had wel een cap op) en een heel klein beetje hoofdpijn had.

Maar 2 weken geleden is er wel een meisje van mijn les gevallen buiten en heeft nu een bot bij haar schouder gebroken en een barst in haar pols.

Ook heeft mijn vriendin (jannelientje) haar sleutelbeen gebroken bij een val en nog iemand uit mijn klas ook bij paardrijden haar arm. Zo best veel bij elkaar, maar ik nog niet!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 01:15

tsja, bij paarden horen nou eenmaal vaak ongelukken. heb zelf een x mijn sleutelbeen gebroken en een x in het ziekehuis gelegen door een val; had een zware hersenschudding, schedelbasisfractuur, gescheurde trommelvlies en gescheurde enkelbanden (om maar niet te spreken van mijn bond en blauwe hoofd en rug )
verder heb ik een keer mijn neus gebroken gehad omdat ik tegen een plank in de stal opliep (plank zat boven de staldeur zodat het veulen er niet uit zou springen). ik had het plankje niet door en BOING Frusty hahaha heb de hele week met een sjaal door school heen gelopen, schaamde me dood!!!!!!! Party!! Frusty Haha!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 13:00

ik heb zelf nog niks gebroken...uiteraard wel pijn aan het bekende staartbeen...
ben een keer zo gigantisch hard van m'n paard afgedondert dat ik de dag erna niet meer kon lopen van de pijn...dat was wel vrij dom...ik zat op een paard en ik kneep te veel met m'n benen, dus mijn instructeur zegt: dan doe je je voeten maar uit de beugels...en ik voelde mezelf al scheef gaan maar kon mezelf niet meer stilhouden en viel nogal hard...weet ook niet meer precies hoe het ging, maar daarna voelde ik me heel erg duizelig...moest die avond ook nog overgeven...
moest ook een keer op een ontzettend leuke pony rijden waar ik in 5 minuten 2x afgevallen ben *LOL* toen had ik niks, gelukkig...
en ach, 700 kilo paard op je voet is helemaal niks natuurlijk Schijnheilig
een meisje bij mij in de les had wel ontzettende pech...haar paard maakte een rare sprong en ze kwam onder het paard terecht, die op haar pols neerkwam...gevolg: pols gebroken of ernstig gekneusd, ambulance erbij...

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 16:09

Ik ben een keer met pony en al achterover geklapt, ik zat zonder zadel, dus ik lag eerder op de grond dan de pony, maar ik kon niet op tijd wegkomen. Gelukkig niets aan overgehouden, wel plekken over mij hele lijf in kleuren waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden... Vanuit rengalop ineens stilstaan heb ik ook een keer meegemaakt, ik maakte een salto, en het paard rende verder, over mijn gezicht heen... Neus en kaak gebroken, en een scheur in mijn jukbeen. Nog een geluk dat dat paard geen ijzers onder had... Ook een keer bij het uitladen, toen ik nog op de manege reed, gingen we wel eens met de pony's op wedstrijd. Bij het uitladen zette iemand een stang tegen zijn trailer, die omviel tegen de veewagen waar ik net een flinke pony aan het uitladen was. Pony sprong van de laadklep af boven op mijn voet, steigerde tewijl hij op mijn voet stond en draaide om. Ik kreeg mijn laars niet meer uit dus maar zo gelaten, thuisgekomen(nog wel gereden etc.) Mijn laars van mijn voet af moeten knippen, 2 middenvoetsbeentjes gebroken.

Ook nog 2 hele lompe; een keer mijn stijgbeugelriem gebroken boven de hindernis, en opstijgen, proberen je voet iets te enthousiast in de stijgbeugel te krijgen, en daarbij opzij leunen, en er dan aan de andere kant gelijk weer afdonderen... Zelfs het paard keek me stom aan... Was trouwens allebei in een overvolle les....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 09:30

M`n moeder heeft ergens nog een foto van een ongeluk(je) toen ik een jaar of 4 was.
Ik reed in de wei bij m´n opa op m´n pony, Carola een datmoor van 20 jaar oud en vrij uitgekookt Extreme duivel
Langs de wei liep een beek en op een gegeven moment komt er een oud dametje aan die brood over de beek heen gooit zo de wei in.
Carola ging daar dus in volle galop op af, ging bij het brood vol in de remmen en gaf nog een bok na.
Ik zeilde er dus af en kwam op m´n kop in de beek terecht.
M´n moeder had net haar camera bij zich en heeft snel een foto gemaakt waarbij je alleen m´n beentjes uit de beek ziet steken.
Slechte moeder, ik had wel kunnen verzuipen Haha!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:49

Ilindra, ik lig hier helemaal dubbel *LOL*

Er viel me nog een "ongelukje" in, hoewel er verder niks ernstigs gebeurd is...Op mijn oude manege (manege HCA in St. Pancras voor de geïnteresseerden Knipoog ) hadden ze veel arabieren. Goed, ik moest dus op een arabiertje rijden en op een gegeven moment schrok ze ergens van. Was niet erg, kon erop blijven zitten, was alleen maar wegspringen. Ware het niet dat mijn teugels opeens van de bitringen loslieten en ik dus met niks in m'n handen zat...tsja, toen maakte ik toch wel uit noodzaak een mooie koprol in het zand Haha!

Domi

Berichten: 8
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:37

Ik ben vorig jaar tijdens het oefenen vd kerstshow(carousel) op onze manege samen met Caramel gevalle! Zij verschoot van de pony naast haar en viel omver, knal, met haar hoofd tegen het mijne! GEvolg, op het einde van de les wist ik nie meer wa da ik nog daar zo laat deed, waar dat Melleke stond, enz... Kwas dus mie al te goe me mij... Mijn pa is mij dan komen alen en we zijn samen nr spoed gereden, toen k daar opd e tafel lag voor fotos te nemen kwamk trug bij bewustzijn! En Het enigste wat ik steeds bleef vrage wa of er niet s mis was me Melleke en dak toch geen spuit moest krijgen want daar moek nie van wete... :-D Maja, conclusie van de docter: Zware hersenschudding, nie voor mee te lache, zenne, eb megaveel koppijnn gehad, en mocht een maand nie meer rijden! Ma gelukkig ebk wel nog den show kunne meedoen!!! En dankzij al mijn vrienden, ben ik trug een beetje me kunne gaan herinnere wat er die avond gebeurde... En dan benk maar tot besluit gekome, als uwel pony u der nie kan afbokken , dan valt y maar tesame mee u Knipoog *LOL*
Maar nu ebk ik geluk, ik eb nu mijn eigen pony, nen connemara, genaamd Soya, en die is superlief en braaf, en staat stevig op zijn benen!!! Gelukkig maar!!! Haha! Party!! Cool