Er af vallen op buitenrit. Wat doet je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:48

Ik ben een keertje van Bláus afgevallen tijdens de buitenrit. Er kwam ineens een giga grote hond uit de bosjes. En meneer maakt een schijnbeweging.. Plof, daar lag ik..

Het banketstaaf met IJslanders is dat ik behoorlijk groot ben en zij vrij klein.. Dat betekend dus dat je sneller je balans kwijt bent..

Maar goed, Bláus stond meteen met zijn kop in het gras terwijl ik in de kreukels lag.. *LOL* Errug jammer!!

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:05

Ik ben een keer samen met de Haf van mijn vriendin onderuit gegaan.
Die knol ging gewoon liggend gras eten!!! Niks opstaan, ik lig hier wel lekker Haha!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:24

SmithsGirl schreef:
ik weet niet of dit helemaal on-topic is, maar ik vraag me af of er cursussen worden gegeven hoe je van je paard moet vallen? Ik bedoel dit dus serieus....

Lijkt me wel handig... dan kan je jezelf erop trainen de teugels vast te houden, jezelf in de juiste houding te draaien tijdens de val, etc.. ....


Ik heb op judo gezeten en door middel van die 'val techniek' heb ik mezelf al een paar keer 'gered' dat wil zeggen dat ik niet meer dan een paar blauwe plekken aan de val overhield.

Hoe je dat doet...tja het zo lang geleden dat ik het niet meer voor kan doen (opfriscurcus nodig haha Haha! maar iig moet je jezelf zo rond mogelijk maken (kin op de borst) en ontspannen tijdens de val (is heel moeilijk, maar doordat je ontspant en jezelf rond maakt rol je door en lig je niet ik 1 keer BAF stil.)
Zelf doe ik het uit reflex, het zit er zo ingebakken dat ik het niet alleen tijdens het vallen gebruik. Voorbeeld: Ik was met Shadow (1 van de pony's die ik verzorgt heb) een Welsh A (toen nog hengstveulen) aan het wandelen en wilde hem op een grasveldje aan de hand laten draven. Opeens haalde hij uit met 1 van zijn achterbenen richting mij Extreme duivel ik zie dat vanuit mij ooghoek en laat mij razendsnel vallen om de trap te ontwijken. Toen net zo hard weer opgestaan om die pony een trap terug te geven. En helaas voor de pony, die kende de valtechniek niet }> Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 15-11-02 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:03

mijn pony komt uit de penny Schijnheilig Haha! . ik ben 1 x van haar afgevallen tijdens een buitenrit. ze schrok van een vogel ofzo en schoot er vandoor. zij wou rechts en ik wou links en zou gingen we ieder ons eigen weg Haha! maar nadat ze doorhad dat ik eraf lag is ze toch naar me toe gekomen. helaas weet ik hier niks vanaf omdat ik met een hersenschudding en een bloedend oor verdoofd op de grond lag. maar toch, ze kwam naar me toe Lovers Haha! . helaas was ik zo stom om (verdoofd en bloedend Cool Haha! ) op te staan op het moment dat mijn pony naar me toe kwam Frusty , toen schrok ze weer en vluchtte naar mijn vriendin en haar pony toe. engeltje is het nietwaar..... Schijnheilig *LOL* Haha!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:56

de paardjes waar ik op gereden heb zijn allemaal penny-paardjes. blijkbaar schrikken ze er zo van dat ik plotseling naast ze lig ipv dat ik erop zit, dat ze van schrik blijven staan. zelfs als ze me dr moedwillig af hebben gewerkt, wat ook nog wel eens gebeurd.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 14:37

Ik houd m'n teugels automatisch vast. Dus hij kan niet weg. Dan ben ik hem kwijt ook denk ik(hangt wel wat van de plaats af). Hij gaat dan naar de merries. Langs de weg ben ik d'r nog nooit af gevallen, op het land pad en in de bak vaak genoeg.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 14:51

Ik heb het ook wel eens mee gemaakt met Melano:
Ik was aan het crossen buiten met 2 meisjes van de ponyclub. We haden dus net les gehad en wouden ons nog eventjes uitleven. Voor de les was ik ook op dat pad geweest en had ik een weggetje naar rechts genomen. Wij gingen dus crossen en ik lag voorop, hehe. En opeenms gaat Melano dat weggetje in waar ik voor de les ook in ging maar ze moest rechtdoor. Door die onverwachtste bocht, want ik ahd het echt niet verwacht, viel ik en melano viel ook half. Die pony's achter me gingen melano achterna maar die kinderen zagen het dus gebeuren van mij dus konden ze de pony's wat terug nemen. Melano rende door samen met die 2 andere pony's waar de riters wel gewoon opzaten. Hun stopte snel hun eigen pony en ik was snel opgestaan om Melano te zoeken want die rende maar doe. Na 5 minuten te hebben gezocht stond melano ergens anders te grazen en heb ik haar gepakt.
Poeh was wel eng hoor want vlak bij is er een weg en ik was al bang dat melano daarheen naartoe was gerend...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:21

Imker is een modelpaard… Als ik val (nu een keer of 3 gebeurd) dan is het net zo’n jetski waar je het touwtje uittrekt.
Hij staat binnen 2 passen stil, kijkt om en wacht geduldig tot ik er weer opgeklauterd ben…
Ik ben ook eens van het paard van mijn schoonzusje afgekieperd, die rende gewoon dwars over mij heen, je kan je voorstellen dat ik daar niet zo gecharmeerd van was.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 17:49

Ik ben nog nooit van een paard/pony afgevallen maar ik weet wel wat ies zou doen. Ze heeft het geleerd om als ik fluit naar mij toe te komen en ik weet ook zeker dat ze dat zal doen! Het is natuurlijk zowieso al de bedoeling dat ze blijft staan als ik val..

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:19

Shan heeft mar mee gevraagt om te gaan buitenrijden maar is toch een beetj ebang met wat haar paard doet de een rent weg de ander bliijft heel lief staan ze zegt wel hetr zijn kudde dieren maar sommige gaan er gewoon in volle galop vandoor. Laats reed marina een keer op het land en haar vriendin viel er af maar hij ging meteen naar de andere aarden en liet zich meteen weer vangen(wat een sweetie) dus ik denk dat het wel goed gaat mnet de bitenrit

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:36

shiva blijft stil staan en je raar aan te kijken van wat doe die daar nou?? Jij hoort toch op me rug te zitten.. als k niet snel reageert gaat ze ergens grazen..

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 23:09

Ik ben er nog maar 1 keer buiten afgevallen en dat was met de manegeles in rengalop. En toen ik eraf was gevallen rende ze gewoon met de groep mee.

2 weken geleden viel er iemand van een pony af buiten en die ging er vandoor waardoor nog een andere pony mee ging, die met berijder. Die is nog wel gevangen aan het einde van het pad.

poeppie
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:28

ik reed soms op mijn verzorgshet en die is heel erg bang voor honden en schiet er telkens van door hij is heel klein maar toch viel ik er wel eens af.
mijn vriendin reed ook op een verzorgshet en hij bokte haar er gewoon van af zo met haar kin op de stoep rand, huppa een gat in haar kin!! zelfs de kleinste paardjes kunnen stout zijn! *LOL*

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:47

Ik ben een keer van Tos af gekieperd toen hij (in een van zijn malotige buien) kei hard richtig huis galopeerde, niet meer te stoppen...
Na een tijd viel ik, en meneer stond binnen 5 seconden stil, en stond te kijken wat ik deed... Haha! Was hij wel weer rustig!
En ik keer, was ik gevallen, en de wei was open, en hij was helemaal in paniek, toen is hij over de weg, richting stal gerent en halverwege bij 2 leuke paardjes blijven haken, maar meneer ging netjes over de weg, met de rotonde mee...
echt een model-ik-ken-de0regels-paard
Alleen die ruiter die er achteraan rende vond het niet zo leuk Clown

Gelukkig ben ik al maanden niet meer gevallen Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:54

Taran die kan ik wel vasthouden, maar dat heeft geen nut, hij is toch sterker en ik zou alleen zijn mond maar pijn doen. Taran gaat als ik eraf val in galop naar huis, of in ieder geval richting huis. Ik ben er twee keer afgevallen, één keer was hij thuis, de andere keer stopte hij bij Friezen, dus kon ik hem pakken. Ook in de bak kan ik hem amper pakken als ik eraf gevallen ben. Met een groep rijd ik niet veel en als ik het al doe, dan weet ik niet hoe hij reageert, want ben er toen nooit afgevallen.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 08:48

Toen we een keer een buitenrit gingen maken met zo'n 10 paarden, was er een grote shetlander bij, die erg ondeugend is. Hij heeft dat jongetje die erop zat 2 keer eraf gegooit. Maar als die jongen er weer af lag, ging ie gewoon staan grazen.

O ja, toen ik in een manegeles meereed, zat er een meisje op een heel bokkerig paard, genaamd Mr. Bruno. Toen we gingen galopperen, ging Mister natuurlijk weer bokken, en dat meisje viel eraf. Toen ging ie gewoon weer op de plek waar hij eerst reed meedraven!! Gewoon zonder ruiter, alsof er niks gebeurd was! Ff ruiter erafgooien, ik kan heust wel zelf rijden Haha! Was zoo grappig *LOL*

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:03

Ringo was wat dat betreft een modelpaard. Als hij me er afgooide (want dat deed hij af en toe zeer bewust) denderde hij nog een stukje door en kwam dan heel rustig terug gelopen alsof hij opeens ontdekt had dat er wat gewicht op zijn rug ontbrak }>
Hij kwam zelfs terug naar mij als ik met mijn vriendin en haar volbloedje op het strand reed terwijl haar paard in rengalop richting huis vloog zonder dat zij daar ook maar iets over in te brengen had. Dan draaide hij toch om in plaats van zijn vriendje te volgen en kwam bij me staan Lovers

Gwenn staat altijd meteen stokstijf stil als mijn dochter valt. Helaas stond ze een keer stokstijf stil op haar vinger, arm kind. Gelukkig was het zand zacht en de vinger daarna alleen een beetje blauw.

Van Parcival ben ik een keer in een ring afgevallen. Die galoppeerde daarna vrolijk in de rondte, zeer blij met zijn vrijheid en niet van plan zich die zomaar weer af te laten nemen:D

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:30

Och..altijd een leuk onderwerp!
Haha...
Ik weet nog goed..het was een warme zomerdag en twee vriendinnen van me gingen er op twee haffies op uit, een buitenrit, ik bleef in de bak rijden op n andere haf, want die was pas 5 en pas ingereden. Nog geen half uur later komen de twee haffies aangerend, zonder ruiters, en ze rennen gewoon hun stal in, en blijven daar Schijnheilig staan kijken.. een kwartiertje later komt er opeens een mega vuilniswagen aanrijden, met achterop mijn vriendinnen (op dat opstapje waar die vuilnismannen altijd op staan).. *LOL* *LOL* *LOL* De hele buurt in een scheur..de haflingers voorop over de weg, en er achteraan een vuilniswagen met achter twee gefrustreerde ruiters!!!! Gelukkig niemand gewond!

Een andere keer was ik met een vriendin aan het rijden, en haar pony ging ervandoor, en ging rondjes rennen over een pas geploegd land. De boer op zn tractor vloeken en tieren, maar zij kreeg die pony niet van dat land af. Tot ze viel, de pony bleef stokstijf langs haar staan, zo van: Did I do that?? Mar het leukste was..ik lag helemaal in een scheur op Misja (paard), ik liet de teugels hangen en riep: WHAHAHA....Op dat moment zet Misja de sprint erin en lig ik zelf op de grond, hij kwam wel mooi dravend en snuivend terug naar mij rennen zo van: God straft onmiddelijk Pling

Een keer zat ik op een 5 jarige pony boordevol streken, ook een bosritje. ik viel eraf na een bokpartij, de pony draaft weg, stopt, kijkt om, en draaft weer terug naar mij, met een gezicht van: ben ik wat verloren soms?? Toen heb ik hem doodgeknuffeld, was echt ene leuke actie!!

EN...mijn laatste verhaaltje.. Toen reed ik op Nero, een hartstikke lui dik paard (mijn schat), en Nero struikelde, ik zat net mijn beugels op maat te maken, want dat zat niet zoals t hoorde, en plof, daar lag ik. Wat doet Nero? Hij kijkt me aan, hij staat even stil (denkt na), en sloft op zijn dooie gemak terug naar huis (zo'n ultieme 'slof-stap' met zn neus zowat op de grond). Ik zat op mijn kont, tevergeefs roepen, maar meneer dacht: bekijk het maar, slof slof...we waren dicht bij huis, dus voor ik overeind gestrompeld was, was meneer al op het erf. Weer opgestegen en maar opnieuw vertrokken.. (ben nog nooit zo hard uitgelachen...)

Heerlijk he...die knollies van tegenwoordig... Haha!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:24

Ik ben er buiten nog nooit vanaf gevallen Haha! heb een stevige zit:)
Behalve toen ik op een manege pony Eersel-postel rally mee moest rijden....stond een kar naast me met een lekkere lange zweep die perongeluk uit schoot
En toen ging hij er in een lekker bokkend en stijgerend rengalopje vandoor Scheve mond

Maar als ik er een keer af zou vallen dan denk ik dat ie wel meteen stopt
Tenminste dat hoop ik Schijnheilig *LOL*

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:36

toen ik eraf viel kiepte lasagna over mij heen *lees:pijn*
en toen bleef ze gewoon staan en zij was natuurkijk ook heel erg geschrokken en toen begon ze men gezicht te likken
maar ze rende niet weg of iets
gelukkig

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 19:51

Ben in 6 jaar 4x gevallen. Eerste keer bleef ze staan, ik gleed er zo af Haha!
Tweede keer gleed ik van der nek toen ze opeens ging grazen
Derde keer schrok ze en maakte een scherpe hoek, dat was de enige keer dat ze hard ging rennen.

Dit waren allemaal keren bij stal dus niet echt "buiten" ben er 1x af gevallen buiten. maar dan hou ik automatisch me teugels beet.
Meestal rij ik op gras dus dan gaat mer grazen en laat ze zich meestal niet meer vangen Boos!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:51

Ik ben er een keer, jaren geleden als lief klein beginnertje, buiten afgevallen, toen lag ik bijna in de sloot en mijn pony stond vijf meter verderop te grazen...

Van mijn eigen paard weet ik het eigenlijk niet, wat hij gaat doen. Aan de ene kant heb ik zoiets van: die zal wel heel hard weg rennen, maar misschien blijft ie ook wel staan, hij is errug nieuwsgierig...kweenie...!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:56

Ik ben er nog nooit vanaf gevallen buiten, van geen een paard.
Maar ik denk dat als het zou gebeuren, [**] heeeeeel hard weg zou rennen en bij het eerste graspolletje wat hij ziet, stopt om te eten, en wacht tot ik hem kom halen... Vork