Paarden tevroeg inrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 16:36

een vroegere kennis van mij heft har haffie met 1,5 jaar ingereden. echt idioot gewoon!
maar op zich kan zij er ook niets aan doen. ze was toen 10 jaar en degene waarvan ze les had zij klim er maar op...
nu 3 jaar later is het dier totaal verpest. helemaal gek geworden zodra hij het zadel ziet draait ie door, mede omdat hij met een shetzadel is ingereden omdat ze niets anders hadden...
vorige week hebben ze haar verkocht... ze staat nu bij iemand van 16 die haar minstens en jaar op de wei wil laten staan in kuddeverband, ben gister langsgeweest en hat gaat als veel beter met haar. ze is weer bezig paard te worden in plaats van ding.
mar het is echt vreselijk om zoiets voor je ogen te zien gebeuren en je kunt gewoon niets doen Verdrietig
toen ik kennis maakte met haar was het al te laat, het dier was toen al 2,5 en een jaar onder het zadel. ze stond alleen in een wei, dat was tenminste nog iets, elke dag werd ze gereden. als het dier zich verzette ging haar instructrice erop. die weegt 90kg... je zag het dier gewoon inzakken. niet omdat 90kg zwaar is voor een haffie maar gewoon omdat ze erop plofte en heel zwaar zat...
echt vreselijk.
na een tijdje ging het helemaal fout met het dier, ze kreeg alleen nog maar slaag, water had ze veel te weinig en de hele winter heeft ze op een kale weide gestaan terwijl ze zwaar moest werken...
toen ik een keertje zag dat ze haar weer sloeg met de zweep heb ik er iets van gezet. ik kon nog net bukken anders had ik een knal te pakken van haar. Boos!
daarna ben ik er eigenlijk nooit meer geweest, laf he? totdat ik hoorde dat ze verkocht was en toen ben ik gisteren wezen kijken Lachen echt geweldig om te zien hoe snel en paard weer kan herstellen als het een beetje normaal behandeld wordt, hoewel ze geestelijk nog steeds niet in orde is, en wat misschien nooit meer goed zal komen maar daar waar ze nu staat heeft ze in ieder geval weer de tijd om bij te komen Lachen Knipoog
gelukkig maar want het dier verdient het Lovers

debbie