Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:57

Stoom uit je oren

Pff wat een ochtend... Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen...

Het was een ochtend zoals alle andere, om half 9 vertrok ik op de fiets richting de paarden.
Op stal aangekomen paarden gelongeerd en gereden. Sinds kort rijd ik er ook een 3 jarige bij, die een maand naar een inrijstal is gegaan, ik rijd er nu ong. 1 /2 week op.

Toen ik klaar was kwam de hele familie, iedereen ging rijden, pony's op buitenrit, mensen en kinders mee op de fiets!
Uiteindelijk bleef S. en W. over, ik er nog bij + J. (eigenaar van de stal + de paarden)

S. ging op de 3 jarige rijden, genaamd Zip. Toen zei klaar was vroeg ze of ik er ook nog op wilde, om te zien hoe het nu bij mij gaat. Ik heb er toen nog op gereden, paardje was braaf Ja
Zei zou 'haar' paard nog gaan zadelen. W. en J. vroegen toen aan mij of ik niet mee wilde op buitenrit met S. en het paard Olita. Zip was nog nooit buiten geweest, dus kon hij het mooi leren.

Zo gezegd zo gedaan, W. voorop met de fiets, S. erachter op Olita, daarachter reed ik met Zip, en achter mij reed J. op de fiets.

We waren zo'n 50 m. van de boerderij vandaan toen ik achter me hoorde; 'er komen wielrenners aan.....'
En ja hoor, we zagen aan het einde van de weg een groep van 40 man aankomen, met een auto erachteraan.

W. fietste er heen en gebaarde dat ze zachter moesten rijden, want ze kwamen me toch is even met een tempo aan Bloos!
Die paarden zetten hun kop er al op... Die wielrenners weigerde zachter te gaan en deden er nog een stapje boven op en fietsten flink door.
W. heeft uiteindelijk zijn fiets voor die wielrenners geparkeerd. Achter mij hoorde ik J. zeggen dat wij terug moesten naar het erf, dan konden hun er langs en wij konden verder.
Maar zelfs dát weigerde de wielrenners, ze reden om W. heen.
Toen werd het me toch is een puinhoop... Wij stonden nog met onze paarden op de weg.
Die wielrenners sloegen helemaal door. Ik zag ineens overal mensen, fietsen, paarden echt van alles.

Ze hebben ons letterlijk opgejaagd met de paarden. Ze stonden een meter achter ons, hebben naar ons staan schreeuwen, we waren k*twijven en we moesten oprotten met die rotbokken.

Olita is echt he-le-maal door het lint gegaan. Het paard wat normaal nooit wat deed, wat geen stap verkeerd zette was helemaal doorgedraaid door die wielrenners...

W. en J. probeerde ze nog tegen te houden... Ze stonden achter ons, naast ons, waren allemaal aan het schreeuwen, aan het zwaaien, de paarden aan het opfokken. Mega puinhoop werd het toen.

Ik zal heel eerlijk zijn, ik was dood en doods bang!
Zip was ongelovelijk braaf, hij was wel op de plaats aan het galopperen en het doen, maar hij bleef bij mij. Het enigste wat ik dacht was dat ik tegen hem moest blijven praten.
Heel de tijd heb ik hem geaaid, gezegd dat hij braaf was, dat het goed was, dat hij niet bang moest zijn.
Olita ging echt helemaal uit haar dak, die sloeg echt op tilt, S. viel er bijna af...

Zo is die hele 'stoet' langzaam richting de stallen gegaan. Op het einde kon S. haar paard niet meer bij haar houden, het arme ding wist niet meer waar ze moest kijken van de angst Ach gut
We zijn toen in volle vaart het erf opgevlogen, de wielrenners W. en J. erachteraan...

Wij kregen onze paarden uiteindelijk stil op het erf. Ze stonden te trillen, te blazen en te snurken.. Ach gut
Wij hoorden nog een hoop geschreeuw en gedoe.
De vrouw des huizes kwam toen naar buiten en vroeg wat er was, wij konden amper wat uitbrengen van schrik, en zei is toen naar de weg gegaan waar de rest stond.

Ik was zó bang dat ik over mijn hele lijf aan het trillen was, ik zat gewoon te klappertanden van schrik Nagelbijten / Gniffelen We zagen alle 2 ook lijkbleek van de schrik...

Die wielrenners zijn doorgefietst, maar ene stuk of 10 man + de auto waren gebleven...
11 man tegen 3 man.. Die lui sporen echt niet hoor
Ik heb ze tegen die vrouw horen zeggen dat 'ze haar klep moest dichthouden, anders zou hij haar wel even een klap voor haar b*k verkopen'..... Lips are sealed

1 wielrenner heeft W. toen met fiets en al tegen de vlakte gehaald, hij stond op en heeft die wielrenner toen van zijn fiets geslagen Nagelbijten / Gniffelen
De hel brak echt los op dat moment... Die lui zijn wel zó teker gegaan. Ze zijn het erf opgekomen, hebben de meest verschrikkelijkste dingen naar ons geroepen...

Uiteindelijk zijn ze weg gegaan onder luid protest met de woorden 'we komen vanmiddag godverd*mme nog wel eens even terug om het allemaal uit te leggen, dan zullen wij het verd*mme wel eens even duidelijk maken!'

Nou het was echt té gek voor woorden hoe die lui reageerde Wij zijn uiteindelijk toch nog naar buiten gegaan, maar dan een héle andere kant op. De paarden waren toen heel braaf. Zip gedroeg zich echt perfect, Olita stond nog steeds te shacken Ach gut

Toen we thuis waren hebben we de paarden op stal gezet en zijn we binnen wat gaan drinken...

Mijn hemel zeg, sta er nog vreemd van te kijken Scheve mond
De weg is van iedereen dat snap ik, maar je kan toch wel éven afremmen, moet je dan echt in volle vaart doorvliegen? Paarden helemaal over de zeik maken? Die beesten letterlijk opjagen? Wat als wij eraf waren gevallen? Dat er echt iets ergs gebeurde?

En die taal van hun... Dat was echt niet normaal hoor...
Het is áltijd wat met die wielrenners, ik ben nu al zo vaak het land opgestoven omdat er zo nodig een hele groep naast elkaar moet blijven fietsen en ík aan de kant moet zodat hun lekker met volle vaart schreeuwen voorbij kunnen vliegen...

echt niet meer normaal gewoon..

pres

Re: Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:03

Wow!

Wat een verhaal Marieke!
Gelukkig is er niets ernstig gebeurd.

Oke de weg is idd van iedereen maar dit vind ik niet normaal meer.

Vind het vooral erg sneu voor de paarden en dan met name de eerste buitenrit ervaring van Zip Ach gut

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:03

jeutje wat een verhaal, dat is echt wel schrikken Boos!
als ik jullie was zou ik er dus echt wel een melding van maken bij de politie want dit is toch echt te gek voor woorden!!!! ik vind wielrenners inderdaad ook erg vervelend etc maar dit slaat echt alles

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:05

Daar had mijn moeder het ook al over, een melding maken. Alleen we weten geen namen. Aan hun stem te horen kwamen ze van de overkant (Zeeuws-Vlaanderen)

Ik was zo trots op Zipje Lovers Heeft zich echt superrr gedragen!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:06

Toch melden..

Gelukkig ben ik ze nog nooit tegenkomen, denk dat je mn merrie aan de andere kant van het land kan ophalen..

Imbicielen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:10

Bloos! Wow, dat gaat wel heel ver...
Ik heb ook wel eens gezeik gehad met wielrenners op buitenrit, maar nooit zo erg. Ik zou dr melding van maken idd..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:11

Het ging ook echt té ver gewoonb, het was echt een enorme puinhoop geworden...
We zeiden nog, als jullie gewoon zachter waren gaan rijden was er niks aan de hand geweest...
Maar we hadden een grote b*k en dit en dat.
S. kon haar paard amper houden en riep nog of ze konden ophouden want ze hield haar niet meer..
En dan toch nog doorgaan he

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:12

Ik heb echt een hekel aan wielrenners, ze zijn vaak zo asociaal!
Als ze achter mijn scooter aan rijden wil ik nog wel eens flink remmen, dan is het meestal wel over, te paard heb ik gelukkig nog geen last van ze gehad.
Heb je enig idee van welke vereniging ze zijn? Ik zou kijken of je daarachter kan komen en wellicht kan de wielerbond er wat mee?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:12

Oooh, kijk, om die redenen heb ik dus een hekel aan wielrenners. Bah bah Boos!
Zo doen ze bij ons ook hoor, knetterhard doorfietsen, stelletje Remy's! Ik heb gellukkig een erg braaf paard, die het wel snapt als ik me opfok. Dus ik geef dan been en zat haar dan mooi ff midden op de weg. Kom die mensen nog wel een tegen, stappen nu altijd netjes af Ja

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:15

Daarom haat ik wielrenners dus ook! Altijd schijt aan iedereen, rot volk.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:19

Idd melden Misschien weet een van jullie het kenteken of een vereniging naam of iets dergelijks . Als je dat heb gemeld en hun kunnen achterhalen wie dat zijn geweest dan krijgen die fietsontzegging dat wil zeggen dat ze geen wedstrijden mogen fietsen maar alleen nog op hun hometrainer. OOk als je het nummer op hun rug heb gezien dat is al voldoende om door te geven aan de wielerbond.
Hier ben ik toen achter gekomen na een ongeluk met paard en een groep wielrenners sindsdien ga ik nooit meer de weg op met het paard

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:22

Wow, da's asociaal!! Vind ik echt niet kunnen
Mijn vriend is ook een wielrenner, zal hem eens toespreken Tong uitsteken

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:23

Tsja, ik denk dat er in dit geval duidelijk twee kanten aan de zaak zitten, maar mijn ervaringen met wilerenners (te paard of niet) zijn héél slecht. Ben als 14-jarige zelfs een keer aangerand door zo'n hele groep....vreselijk.

Ik vind dat als ze zo'n haast hebben dat ze ten koste van alles en iedereen hard moeten rijden, ze maar lekker op zo'n ovaal moeten gaan rijden. Hebben ze van niemand last en niemand heeft van hen last.

Hoe vaak ze me al niet bijna van mijn fiets hebben gereden, ze tóch nog even snel hun flimsy fietsjes voor mijn auto knallen omdat ze niet willen stoppen of rakelings langs mijn paard scheren omdat ze het verdommen om 30 cm meer opzij te gaan...bah!

Ontzettend naar dat dit zo heeft moeten lopen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:25

Het was geen wedstrijd, ze hadden wel allemaal dezelfde shirtjes aan. (wit met zwart) kenteken heb ik niet op gelet, was te druk bezig het paard onder controle houden.
Denk ook niet dat de rest het heeft gezien...

Ik ben benieuwd of ze vanmiddag nog terug gekomen zijn Nagelbijten / Gniffelen

@Tanya89: haha Tong uitsteken Nee ik heb niks tegen wielrenners, maar wel tegen die zwaar asociale die gewoon doorrijden en doen alsof de gehele weg van hun is...

@BBreedveld: aan ieder verhaal zit twee kanten Haha! Maar even serieus, ik ben dan wel benieuwd naar hun versie, ze hadden het ook normaal kunnen zeggen, maar alles moest schreeuwend, zwaaiend, vloekend... Lips are sealed

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:27

Citaat:
@BBreedveld: aan ieder verhaal zit twee kanten Maar even serieus, ik ben dan wel benieuwd naar hun versie, ze hadden het ook normaal kunnen zeggen, maar alles moest schreeuwend, zwaaiend, vloekend...

Ja, dat ken ik, want dan haal je ze uit hun concentratie of zoiets. En dat is dan afdoende reden om zich als een losgeslagen krankzinnige te gedragen tegenover iedereen die het waagt hun 'topsport' een strobreed in de weg te leggen.

Zulke reacties ken ik wel ja. Boos!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:28

Jeetje dat is niet niks!

Ze komen hier ook altijd met ze 6en naast elkaar op het fietspad voorbij geraced luid bellend en schreeuwen dat je opzij moet. Iedereen moet voor ze wijken, en als je jezelf dan niet in de bosjes plant krijg je de meest rare dingen naar je hoofd Nagelbijten / Gniffelen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:32

BBreedveld schreef:
Ja, dat ken ik, want dan haal je ze uit hun concentratie of zoiets. En dat is dan afdoende reden om zich als een losgeslagen krankzinnige te gedragen tegenover iedereen die het waagt hun 'topsport' een strobreed in de weg te leggen.

Zulke reacties ken ik wel ja. Boos!

'Leuk' om te horen dat het overal zo is Scheve mond
Ik vind het echt te belachelijk voor woorden.... De weg is echt niet alleen van hun. Gaan ze maar op een race baan oefenen, vallen ze niemand lastig!
[off-topic]Stoere fries heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:34

Was het een wedstrijd? Dan kan ik het enig zinds begrijpen dat ze niet willen stoppen, maar ze kunnen best even aan de kant. Hoewel met wedstrijden hier in de buurt word alles door de politie afgezet.

Overgens zitten in alle sporten rotte appels, en in een groep is het toch makkelijker.

Vind het alleen wat overdreven om gelijk alle wielrenners over een kam te scheren. Het stikt hier van de wielrenners en rij ook veel buiten maar heb er nog nooit problemen mee gehad.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:38

Het was geen wedstrijd Knipoog
Als je het over mij hebt, ik scheer ze echt niet allemaal over 1 kam hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:42

Bedoelde in het algemeen. In dit geval is het misschien een slechte ervaring maar niet elke wielrenner is slecht

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:48

Aangifte doen!!!!Nu nog redelijk afgelopen, volgende keer een paard aan de klettter wat in volle vaart tegen een auto aanklapt en dan.................
Dit is ronduit gewoon asociaal gedrag

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:49

Wat een verhaal zeg!
Het is idd niet nodig om alle wielrenners over een kam te scheren, maar ik heb ook al veel aanvaringen gehad met wielrenners! Boos!
Idd, als je jezelf niet snel genoeg in de bosjes plant krijg je vanalles naar je hoofd geslingerd.

Zo had een vriendin van een tante van mij Knipoog een keer een rechtzaak aan haar broek hangen, omdat ze een wielrenner met haar zweep in het gezicht had gemept.
Die wielrenner vond dat haar paard in de weg liep, kwam scheldend aanfietsen en wilde uithalen naar haar paard waarop zou hem uit automatisme met haar zweep wegsloeg. Zweep kwam toen in zijn gezicht terecht.
Weet eigenlijk niet hoe die rechtzaak is afgelopen... Zal ik nog eens navragen.

Heb zelf trouwens ook een keer een duw gekregen als kind, omdat ik niet in de weg fietste. Kwam nog net niet voor een auto terecht. Boos! Sommige mensen zijn echt vaag!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:51

ow maar ik wil ze absoluut niet over 1 kam scheren.
maar zodra ze in een grote groep rijden vinden ze zichzelf blijkbaar heel wat Verward
Heb nu nog nóóít maar dan ook echt nog nóóít meegemaakt dat een hele groep wielrenners rekening hielden met mij, mijn paard en andere mensen op de weg.
Het is altijd hetzelfde liedje, of je nu op de fiets, met de auto of wandelend bent, jij bent altijd degene die in de bosjes moet springen om te voorkomen dat je niet van je sokken wordt gereden.
En dan durven ze nog nijdig te worden omdat je niet op tijd aan de kant bent Verward

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:59

Ik heb min of meer hetzelfde voorgehad (in minder erge mate weliswaar) toen ik voor de eerste keer met mijn paard naar buiten ging. Auto's konden rustig passeren, ze deed geen stap fout. Zelfs naar tractors reageerde ze niet als die rustig passeerden. Beest was doodsbraaf. Totdat er een 4/5 moto's achter ons gereden kwamen. Geen bang tot daar toe, wij gebaar naar de moto's dat ze moesten vertragen. Ze hebben weliswaar vertraagd, jammer genoeg maar totdat ze vlak langst mijn paard gingen. Toen begonnen ze allen tegelijk volle gaas te geven (je kent het wel, half op hun achterwiel, heel erg stoer). Mijn paard is zich toen te pletter geschrokken (ik ook trouwens), opzij gesprongen en half in de gracht beland.

Mijn paard heeft de 3 daaropvolgende jaren een helse schrik gehad van brommers en moto's. Echt in de verte eentje horen, en zich omdraaien en het op een lopen zetten.
Een keer voorgehad dat ik een groepje tegenkwam, waar ik écht langst moest. Gelukkig waren dat er wel van het sympatieke soort. Na gebaart te hebben dat ze moesten stoppen, stopte ze ook echt. Maar nog wou mijn paard het op een lopen zetten, zo een bang. Uiteindelijk allemaal hun motor stilgelegd, en dan ben ik er met heel veel moeite langstgeraakt.

Ondertussen is het al veel beter, maargoed. Om maar eventjes aan te tonen hoe zo een stom gedrag ongeveer een trauma kan veroorzaken..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:01

Tsja, je kan nooit een heel volk over een kam scheren maar ik heb ook al bijna niets anders dan slechte ervaringen met wielrenners.
Gewoon vlak achter de rotonde in het midden van de weg gezellig de kaart even lezen met een groep (zodat je met de auto in alle bochten moet wringen om hem te ontwijken), terwijl er 2 meter verder een fietspad ligt. En je dan nog even uitlachen als je boos toetert ook.

Ben ook al meermaals van mijn sokken gereden door voorbijrazende wielerterroristen. Een fietsbel om me even te waarschuwen? Ho maar! Boos!
Hier is het zo goed als elke zomer prijs tussen de gewone dagjesfietsers en de wielertoeristen. We hebben prachtige fietspaden maar velen gewone fietsers zijn misnoegd om ze te gebruiken omdat wielrenners ze soms letterlijk van de weg duwen.

Ik kan me goed voorstellen dat jij je heel erg verschrokken hebt. Wat een geluk dat er geen ongeval gebeurt was (tja, als jij was gevallen van een doorgeslagen paarden zal iedereen in die groep wel geroepen hebben dat het paard niet verkeersmak was en het je eigen fout was Boos! )