Pensionstal, tips en ideetjes!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
calibro

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-10-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:14

ik zelf betaal voor mijn paard inc uitmesten 2*biks 2*kuil en een
ruime stal 245 euro komt nog bij dekens op en af 20 euro
buiten en binnen zetten 28 euro en ik betaal voor
extra stro 12 euro omdat er niet goed uitgemest word en opgestrooid
en dan heb ik nog een paard die ook daar staat alleen in
een standaard maat box dus 3 bij 3 en daar betaal ik inc 195 euro
en dan de rest er ook nog bij dus wat jou stalling betreft
is erg goedkoop het is dat het te ver is anders wou ik wel bij
jullie staan

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 01:13

Ik vind de prijs idd ook erg meevallen, ik wou dat ik zelf voorheen zoiets kon vinden voor die prijs. Knipoog
De prijzen zijn hier in de omgeving hoog, en meestal haal je het dan bij een buitenbak, een box en weidegang (als je mazzel hebt Knipoog niet elke stal heeft die ruimte). Meer service niet.

Het wordt een heel luxe en uitgebreide stal (had ik dat al gezegd? Clown ), en wat de 'financien'betreft, daar gaan mijn ouders over zeg maar. Knipoog
In het begin ga ik er idd full-time in de weer, en kijken hoe ver ik ermee kom. Hoogstwaarschijnlijk zoek ik er een parttime baan bij, en uiteraard blijf ik mijn freelance-visagie er bij doen.
Maar dat is niet iets waar ik tips/advies over vraag, dat zijn privézaken. Knipoog

Het moet eerst maar eens rollen, en we willen zo goed mogelijk starten.

Wat de vorst betreft, tsja wat doe je ertegen? De stapmolen is dan een uitkomst natuurlijk, maar dat is iets wat er later bij komt.
Afgelopen winter liepen Chester en Pompidou ook gewoon in de bevroren bak, niet alles is bevroren in zo'n bak. Maar goed, het risico dat andermans paarden gaan glijden/ vallen wil je niet nemen natuurlijk . Iemand iedeen hierover?
Ik zal mijn ouders de overdekte longeercircel eens voorleggen. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien. Verward

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:29

Strooi goed wat veezout annex strooizout in de buitenbak en werk dat een beetje onder. Dan bevriest de bak niet zo snel. Als het erg nat is geweest lost het zout echter op dan moet je het nog eens doen. Werkt prima en doordat het door de toplaag is gewerkt hebben de paarden er ook geen last van.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 09:47

Het klinkt wel heel super hoor Anneke! Het is dat ik al op een hele leuke stal sta, maar anders was ik beslist naar jou verhuisd. Lekker dichtbij!

Even een paar puntjes:
Ikzelf hoef mijn paard nooit een hele dag buiten te hebben. Je zou kunnen overwegen om mensen te laten kiezen uit een hele of een halve dag. Als een paard geschoren is, is het niet fijn als ie een hele dag buiten moet lopen.

Als de bak bevroren is, kun je de paarden zeker niet buiten zetten. Ik meen dat bij Lovely op stal de bodems bewerkt worden waardoor ze ook bij vorst goed berijdbaar zijn. Misschien is het een optie om de buitenbak overdekt te maken en aan de zijkant te voorzien van windgaas? Dan heb je een semi-binnenbak Haha!

Verder moet je nog even bedenken wat je wil doen als klanten geen brok willen voeren maar iets anders. Je kunt imo mensen niet laten betalen voor voer waar ze geen gebruik van maken. Hetzelfde geldt voor stro: er zijn altijd wel paarden die op zaagsel moeten ivm luchtwegen.

Succes ermee! Er komt toch wel een Open Dag voor bokkers hè, als het van de grond is?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 10:32

Ja ik geef zeker weten een open dag feestje voor de bokkers! Party!!

De buitenbak wordt niet overdekt oid. Het is hier in de buurt al een heel geemmer wil je alleen al een buitenbak aanleggen. Als je die gaat overdekken oid krijg je geheid problemen. Dus dat voorlopig zeker niet.

Overdekte longeercirkel is zeker iets om over na te denken. Tsja die vorst, het blijft een lastig punt vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:09

Pava, dat klopt inderdaad, voordat het gaat vriezen wordt er bij ons gestrooid in de buitenbanen. Als het tussendoor een keertje regent dan wordt het weer helemaal opnieuw gedaan. Daardoor kunnen we dus ook tijdens een vorstperiode buiten rijden en longeren. Het is niet alleen het strooien, maar ook het goed aanleggen van de banen zodat die niet teveel water vasthouden en toch niet te zwaar zijn. Bij ons zijn de buitenbanen pas geleden helemaal van een nieuwe bodem voorzien en ze kunnen er dus weer tegen van de winter.
Bij ons wordt buiten op het terrein ook gestrooid trouwens zodat het niet glad wordt op de stenen.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:26

Hoi Anneke,

Het klinkt echt heel mooi zoals jullie het willen gaan doen. Ik zelf heb in september een kleine pensionstal overgenomen (9 stallen). Wij vragen 200 euro per maand. Daar zit voer, hooi, stro of zaagsel bij in. Het uitmesten moeten de mensen zelf doen. Of ze moeten een keer niet kunnen. De paarden komen met een beetje lekker weer ook in het weiland. Als mensen een deken willen wisselen kan dat ook nog. En als ze een keer op vakantie gaan zorgen wij ook voor de paarden. Maar ik weet wel met de service die jij biedt en het bedrag dat je vraagt je echt niets over houdt. Dat doen wij ook niet en nou is dat opzich niet de voornaamste reden natuurlijk, maar wij hebben in het begin wel geinvesteerd in b.v. schrikdraad(bij de rekening begreep ik ook ineens waarom het schrikdraad heet)
En je wil ook een keer wat vervangen dus moet je wel een potje hebben, waar je dat kan uithalen.
En zoals iedereen al zei stel echt duidelijke regels op, want ze lopen zo over je heen.

Nou ik wens je heel veel succes,

Michèle