ow jakkes, weer stalergernissen Update nieuwe stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 02:11

ik weet dus niet welke stroprijzen er hier gehanteerd worden...
Wat ik wel weet dat wanneer je een grote hoeveelhied laat komen, vaak de vervoerskosten te verwaarlozen zijn....
Als ik 1 baal koop betaal ik 2 euro per baal (zelf halen wel te verstaan) hal ik er 100 is de prijs 1.80 per baal...
idem voor zaagsel/plof/of hoe het genoemd wordt..

en de prijs van 0.75 miljoen euro voor wat en hoeveel?

Hierzo in de buurt kun je je paard stallen voor 450 gulden (bij meerdere paarden korting vanaf en hoeveel ?????) per maand incl. dat komt erop neer dat wanneer je maandelijks betaalt en met afspraken met hoefsmid en DA (financieel = rekeing laten sturen) je niet meer om hoeft te kijken naar je paard.... Wordt gestrooid, op de wei gezet, HS en Da op tijd, je word gebelt als er iets is, naar wens in de stapmolen, springtuin, binnenbak, buitenbak + uirijmogelijkheden aanwezig en tegen meerpijs word je paard gereden (proffesioneel)

Dan heb je ook stallen voor 125 euro per maand... zelf voeren, zelf mesten, zelf buiten zetten (da word gebelt indien nodig), zelf voor voer zorgen, maw paard heft een dak boven het hoofd en strooisel is aanwezig.....

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:28

FlairS schreef:
Dat het duur is heeft te maken mede door de hoge grondprijzen.Je kunt dat niet vergeten mee te rekenen.Er is hier in de buurt zowat niets te koop en als er al iets te koop is,is het echt niet te betalen.Prijzen van €0,75 miljoen is helemaal niet zo raar in deze omgeving.Als ik af en toe topics zie over stroprijzen dan vraag ik mijzelf wel eens af waar wij mee bezig zijn.Afgelopen zomer hebben we zelf,met nog wat stalhouders uit de omgeving, stro van het land gehaald.Dit ging om +/-4000 balen.De prijs voor dat stro was net zo veel als de goedkoopste die ik hier gelezen heb.Je kunt ook stro van verder weghalen,maar dan komen er weer vervoerskosten bij.Dit moet allemaal wel doorgerekend worden in de pensionprijs.Als ik, en met mij veel andere mensen die een stal hebben, de uren zouden rekenen dan zou daar een bedrag uitkomen waar jij echt je bed niet voor uit zou komen.Natuurlijk is dat met iedere ondernemer zo maar, als je met beesten werkt ,werkt dat wel extra door!


JA dat kan het tegenwoordig kosten als je een spulletje moet kopen waar je je stalling in kan onderbrengen.
Wat de meeste mensen niet in de gaten hebben is wat het allemaal kost voor een pensionhouder, als je het goed wilt doen.
En de uren die je erin stopt worden echt lang niet allemaal betaald hoor! Dan zou de stalling niet te betalen zijn.

Natuurlijk zijn er ook de profiteurs die het goedkoopste hooi en stro inkopen, waarbij ze niet op kwaliteit letten. Die niet naar de paarden omkijken, geen onderhoud plegen enz. enz.

Maar de verantwoording voor je paard ligt bij jou. Als je merkt dat je paard niet goed behandeld wordt, haal je je paard daar weg en zoek je een ander adres, al moet je daar dan meer voor betalen.
Voor niks gaat de zon op.........
Een paard houden is gewoon erg duur, daar kan je niks aan veranderen.

Naomi_Youri

Berichten: 470
Geregistreerd: 04-08-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 12:17

Jippie schreef:
Ik snap best dat je graag een binnenbak hebt. Maar het welzijn van je paard komt toch op de eerste plaats. En als deze eigenaar het normaal vind je de toegang tot het terrein te ontzeggen en dan niets doet aan de verzorging van je paard dan is de keuze al niet zo moeilijk meer lijkt me.
Gen stress hebben om de verzorging van je paard is ook heel wat waard. Misschien moet je toch maar eens gaan denken aan een andere stal.
Succes!


tuurlijk komt het belang van me paard op de 1e plaats
maar een binnebak ook
als de bak onder water staat kan ik ook niet rijden en dan krijgt mijn paard ook geen beweging dus dat is ook niet goed
maarjah we kijken wel

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 12:58

de stal waar ik sta kost 200 euro daar zit je voer (bix en muslie en granen) bij en de ontworming. Je moet wel zelf mesten. Wij hebben twee bakken een all weather bak en een oude bak ze zijn nu bezich een longeerbak aan te leggen. Wel hebben we maar 1 paddock.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 12:58

FlairS schreef:
Dat het duur is heeft te maken mede door de hoge grondprijzen.Je kunt dat niet vergeten mee te rekenen.Er is hier in de buurt zowat niets te koop en als er al iets te koop is,is het echt niet te betalen.Prijzen van €0,75 miljoen is helemaal niet zo raar in deze omgeving.Als ik af en toe topics zie over stroprijzen dan vraag ik mijzelf wel eens af waar wij mee bezig zijn.Afgelopen zomer hebben we zelf,met nog wat stalhouders uit de omgeving, stro van het land gehaald.Dit ging om +/-4000 balen.De prijs voor dat stro was net zo veel als de goedkoopste die ik hier gelezen heb.Je kunt ook stro van verder weghalen,maar dan komen er weer vervoerskosten bij.Dit moet allemaal wel doorgerekend worden in de pensionprijs.Als ik, en met mij veel andere mensen die een stal hebben, de uren zouden rekenen dan zou daar een bedrag uitkomen waar jij echt je bed niet voor uit zou komen.Natuurlijk is dat met iedere ondernemer zo maar, als je met beesten werkt ,werkt dat wel extra door!

Ja, klopt. Dat is waar. De grondprijzen hier in Brabant zijn ook duur, maar niet zo achterlijk hoog als bij jullie. Ik zou als paardenliefhebber dan ook voor geen goud in het westen willen zitten, simpel om het feit dat ik dan zo uitgehobbiet was.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 15:05

Dit is drie keer niks dus, Boos! ik las de titel en dacht oh god, het bestaat niet alleen hier in Spijkenisse Knipoog ik zou wel als een speer een andere stal gaan zoeken, als je in een binnenbak wilt rijden is er dan niet iets in de buurt waar je tegen geringe betaling kan rijden?
Niet rot bedoeld, gewoon een tip..
Succes..

Even off-topic, ik dacht al dat ik hier Flaime zou vinden..

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:22

De "veluwe ranch" heeft uitgerekend dat, als ze alle kosten willen dekken dus inclusief rente en afschrijving, voor een pensionstal ongeveer 500 eur moeten vragen. Daar zijn ze dus maar mee gestopt, want niemand wil dat betalen. Conclusie : pensionstallen zijn commercieel niet rendabel.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 21:45

Het is mooi voor boeren die al een stal hebben van hun vee vroeger, dan hoeven ze niks te investeren, of in ieder geval misschien alleen voor ruiven of zo. De boer waar ik sta heeft gewoon zijn oude koeienstallen ietwat aangepast voor de paarden, hij had ooit al een zandbak voor zijn dochters aangelegd dus voor hem is het wel rendabel. Ik denk als je nieuw begint met alleen pensionstalling het een hele investering is. Mijn stalbaas rijdt de mest gewoon over zijn land uit waar zijn zoon nog aardappelen en bieten teelt. Daar heeft hij dus ook geen kosten van. Het stro en hooi koopt hij weer van bekenden en iedereen koopt zelf zijn biks. Voor hem is het behalve hobby ook een aardige bijdrage op zijn aow.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 22:41

wij hebben met de staleigenaren gesproken, ..
Eerst zijn we naar andere stallen wezen kijken, en nu wordt het iets harder werken Lachen maar we hebben een beter stal gevonden.

De stallen zijn groot, licht, verplicht naar buitenb !!! was het eerste wat er gezegt werd, de paarden hebben verplicht een waterdichte deken nodig !! toppie !!!.
Er is een hele grote binnen + buitenbak, fijne droge weidegang en de stallen worden voor mij gedaan. Dus wanneer ik een dag niet zo kunnen, dan weet ik zeker dat ze naar buiten gaan en dat ze een fijn schoon bed hebben.

Dit alles hebben wij dus ook tegen de staleigenaar *waar we nu staan* gezegt, en hebben meteen de huur voor december op gezegt.

PFF wat een gedoe !

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:10

Maar hoezo wordt het harder werken als ze de stallen voor je doen ?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:44

Pegasus schreef:
Maar hoezo wordt het harder werken als ze de stallen voor je doen ?


Waarschijnlijk kost de nieuwe stal meer geld, dus moet je meer (harder) werken om meer geld te verdienen.

Maar Wjerdo, ik ben blij dat jij/jullie (je moeder en zusje toch ook als ik het goed heb?) hebben besloten om naar een andere stal uit te kijken en te verhuizen met jullie pony's/paardjes al kost het jullie nu meer geld.

Ik geloof echt dat dat een hele goeie beslissing is geweest en zal zijn.

Je paarden zullen zich nu fijner voelen, net als jullie zelf.
Minder stress, minder drukte, minder zorgen en al die dingen.

Geniet er maar van .

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 09:26

Desiree"]
[quote="FlairS schreef:
Dat het duur is heeft te maken mede door de hoge grondprijzen.Je kunt dat niet vergeten mee te rekenen.Er is hier in de buurt zowat niets te koop en als er al iets te koop is,is het echt niet te betalen.Prijzen van €0,75 miljoen is helemaal niet zo raar in deze omgeving.Als ik af en toe topics zie over stroprijzen dan vraag ik mijzelf wel eens af waar wij mee bezig zijn.Afgelopen zomer hebben we zelf,met nog wat stalhouders uit de omgeving, stro van het land gehaald.Dit ging om +/-4000 balen.De prijs voor dat stro was net zo veel als de goedkoopste die ik hier gelezen heb.Je kunt ook stro van verder weghalen,maar dan komen er weer vervoerskosten bij.Dit moet allemaal wel doorgerekend worden in de pensionprijs.Als ik, en met mij veel andere mensen die een stal hebben, de uren zouden rekenen dan zou daar een bedrag uitkomen waar jij echt je bed niet voor uit zou komen.Natuurlijk is dat met iedere ondernemer zo maar, als je met beesten werkt ,werkt dat wel extra door!

Ja, klopt. Dat is waar. De grondprijzen hier in Brabant zijn ook duur, maar niet zo achterlijk hoog als bij jullie. Ik zou als paardenliefhebber dan ook voor geen goud in het westen willen zitten, simpel om het feit dat ik dan zo uitgehobbiet was.
[/quote]

Niet overal in het Westen is het zo duur hoor. Het hangt er erg van af waar je zit. In NoordHolland Noord en hier bij mij in de polder is het alweer ietsie goedkoper. Ik heb makkelijk praten, want ik sta bij een vriendin op stal, maar Jura betaalt ook niet extreem veel aan stalgeld dacht ik. FlairS, jij zit natuurlijk wel aan de rand van het duingebied hè, dat scheelt ook enorm. Maar jij bent toch helemaal niet zo duur, voor westerse begrippen? Haha!

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:42

wat nou gezeur.... je mag toch verwachten dat als je in vol pension staat dat je paardjes er dan goed bij staan.... pffft dat hebben wij nou ook vieze stallen onbereikbare bak geen verlichting.. enz enz word weinig gevoerd.. en wij zoeken ook een ander plekje gelijk heb je hoor je beesten kunnen niet zeggen wat ze voelen dus moeten wij het voor ze doen en wie stuurt nou de eigenaar van zijn beesten weg? BELACHELIJK

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:03

Als je echt weg wilt is er altijd wle eengoed oplossing die om de hoek komt kijken. Soms is het een beetje schipperen en hier en daar een beetje water bij de wijn doen. Uiteindelijk moet het geheel positiever zijn dan de situatie die je nu hebt.
Veel plezier op je nieuwe stal!!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:54

Party!! Party!! Toppie Party!! Party!! , een nieuwe stal, Veel geluk daar!!!!!!! *LOL*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 00:15

Nee Pava,dat klopt.Ik vind dat iedereen voor een redelijke prijs een paard of pony moet kunnen houden.Onze klanten mesten ook zelf .Voor derest doen wij alles.We hebben jammer genoeg niet veel land bij huis maar kunnen ons hooi en kuil van ons eigen land halen dat hier ongeveer 3 km vandaan ligt(hoewel dit ook niet altijd goedkoper is)en weten wat voor kwaliteit ruwvoer we hebben.Omdat we het hardvoer per 6000 kg kopen scheelt dat ook aannemelijk in de kosten.We huren de stallen van mijn schoonvader,dus ook daar hebben we mazzel mee en kunnen de prijs voor Noord-Hollandse begrippen wat lager houden.Over niet al te lange tijd gaat er op de plek waar we nu zitten gebouwd worden ;de gemeente wil of kan niet meewerken aan het verplaatsen van het bedrijf naar onze eigen grond en als we ons bedrijf op een andere plaats moeten gaan voortzetten wordt het natuurlijk,vanwege hoge investeringen,een heel ander verhaal!

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:22

en zo is het !!!

ik moet even zeggen dat op de pensoinstal waar FlairS de baas van is er heel goed gezorgd word voor de paarden, altijd naar buiten enzo goed voer en noem maarop. dus NIET alle pensionstallen in het westen zijn zo !!!!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:50

Wij kenne meerder pensioen stalle die wel goed zijn! en edie ok goed voor de paarede zorgen!