gebeten door paard, wie ook?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

gebeten door paard, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 14:45

Wat me gister overkwam, helemaal uit het niets beet een pony mij wat en strok me (met mijn vel in zijn bek) de stal door.

Is iemand dit ook overkomen?
En kan iemand me vertellen hoe het zou kunnen komen en hoe het hem af te leren.

Voor de duidelijkheid van het verhaal: zo erg is het me nog nooit overkomen. Hij had net een hoop te eten gehad, dus dat kan het ook niet zijn, maar de schrik zit er erg in en zelfs het ziekenhuis schrok van de wond.
(Hieronder een aantal foto's maar de pleister zit over het ergste heen.)

(Oja, ziekenhuis zei dat ik blij moest zijn met een hele goede sportbh, anders had ik links geen borst meer).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ULYQBQAN.jpg <- mijn trui
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZGQJX3TJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AC3OYNSS.jpg

Fotos van vandaag (gister is het gebeurd)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SSMIRNDW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E4HHYTZ4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BR8OD6YB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DILGP7SG.jpg

Heeft iemand tips zodat ik de pony weer onder controle krijg en mijn vertrouwen in dat beest terug krijg (Mijn vertrouwen in paarden is niet weg, want ben nog wel bij Kapitein geweest.

Oja: 1e reactie die ik gister kreeg, je moet allert zijn bij dieren, dat ben ik ook,maar wat moet je doen als een pony je in 1 keer aanvalt en zijn stal doorsleurt???

natasja1991

Re: gebeten door paard, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:48

ik ben ook gebeten, maar gelukkig niet zo erg(het is wel knalpaars geweest maar ach)
bij mij is het gekomen omdat iemand zo slim was om een deken op het paard te leggen plotseling... en toen hap

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:50

Jeetje, ziet er heftig uit. Ik ben ooit in het weiland gegrepen door mijn shetlander. Ze had mijn hele bovenarm bijna tussen haar kaken. Wat ik me van toen herinner is dat ze met een longeerzweep was opgefokt door een paar kinderen (hoorde ik later pas...)

Blijkbaar voelde mijn pony zich toen bedreigd. Was er enige aanleiding voor deze pony om zich bedreigd te voelen? Als paarden geen mogelijkheid hebben om te vluchten gaan ze namelijk wel in de aanval.

Veel beterschap verder!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:55

Sommige paarden dulden niets of niemand in de stal. Houdt daar rekening mee. Laat merken waar je bent, wanneer het niet anders kan dat je wel in de stal bent. Een beet komt gauw hard aan. Sterkte.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:05

Sterkte Mir!
Ik hoop echt voor je dat je snel minder pijn hebt, en
Dust weer normaal word.

Ik ken Dustie, ik heb vaak genoeg z´n deken op stal er op gedeld,
en hij was meestal lief.. Ik was er niet bij, maar ik had niet verwacht dat Dust zo gemeen zou bijten..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:23

ik heb dat met een blinde pony gehad, die schrok van me, en beet vol in m'n bovenbeen (was een shetlander).. echt m'n hele bovenbeen was blauw, en de tanden stonden erin.
Bij jou ziet het er ook heftig uit zeg, beterschap!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:27

Jeetje, wat erg zeg. Ik hoop voor je dat het weer helemaal goed komt. Bij ons heeft een pony ooit de paardentarts te grazen genomen. Jij beterschap!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:33

Zo, die blessure ken ik, bij mij is in augustus ook bijna mijn linkerborst eraf gebeten. Het is nu nog blauw/rood en deed verdomde zeer. Ik stond bijna te zwaaien op mijn benen maar hervond gelukkig de kracht om het paard eens even flink er van langs te geven. Ik stond gewoon te aaien en ineens uit het niks(voor mij dan) werd ik gegrepen. Maar ook al heeft dat paard er een reden voor, dit soort gedrag pik ik niet en dat heeft ie gemerkt ook!
Ik let nu wel beter op, bij het 1e signaal dat ik denk dat het misgaat waarschuw ik al, bij ieder paard, zelfs de braafste.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:37

O wat pijnlijk! Ik heb wel een keer gehad, ik was een paard aan het vasthouden voor de manege, en die hapte dus naar mij toen een ander meisje haar ging aansingelen. Het was blauw en er was wat vel af.
Zeg, beterschap en sterkte ermee!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:40

jeetje meid wat een ellende zeg... Verdrietig wat was de aanleiding voor je paard dat hij ineens jou beet? (was je ergens mee bezig? of kon je aan hem/haar zien dat ze het ergens niet mee eens was)..als je de oorzaak hiervoor weet ben je al een stuk verder! Bijten mag natuurlijk nooit getollereerd worden..uiteraard blijft het ALTIJD oppassen met paarden, hoe lief ze doorgaand ook zijn. Meestal kun je aan de lichaamstaal van je paard wel aflezen of hij of zij een streek gaat leveren (oorspel/blik in de ogen).

Sterkte meid!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:45

Zo hee! Dat ziet er echt niet zo mooi uit.. Was er echt geen enkele aanleiding van het paard, misschien schrok hij ergens van, onverwachte beweging? Dan schrik je je ook rot zeg!

Ik ben een keer heel hard gebeten door een pony, en had geluk dat ik 3 truien en een winterjas aan had, ondanks dat was mijn arm nog pimpelpaars.. gelukkig was het midwinter bij mij. Heb je het paard op zijn donder gegeven of niet? Kan me voorstellen dat je wat overrompeld was zeg, phoe.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:10

Een aantal jaren geleden ben ik ook zo gebeten.
Ik had wedstrijd en stond nog even te kletsen met de meiden totdat één van de paarden mij ook ineens greep en mij mee sleurde. Ik klapte tegen de staldeur aan en gaf een grote brul...gelukkig liet ze me los. Ik was zo buiten zinnen dat ik d'r stal in ben gevlogen en haar een flink aantal opdonders heb verkocht. Later zag ik pas dat heel mijn blouse en plastron kapot waren. Het was niet helemaal open, maar een echte flinke schaafwond. Een half uur later had ik ineens 3 borsten Haha! Clown alleen die laatste zat op een hele rare plek Tong uitsteken

Dit paard deed dit ook zo ineens en ik gaf echt geen aanleiding, wel moet ik erbij zeggen dat het een éénmanspaard was en niet veel van anderen moest hebben, maar om zomaar aan te vallen terwijl ik gewoon stond te praten ging mij echt te ver en dat heb ik haar laten weten ook.

Jij in ieder geval "sterkte" met je wond.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:11

Oei dat ziet er behoorlijk heavy uit Ach gut

Ik ben 2 keer zo hard in mijn vingers gebeten dat ze er bijna aflagen... En ik heb een keer een shetland hengsrt achter me aan gehad die heel mijn rug open had gebeten... Nagelbijten / Gniffelen

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 17:39

het rarevan alles is dat hij net zijn eten had, deken en alles.
In princiepe was ik klaar en wilde naar mijn paard om gedacht te zeggen (zoals ik altijd doe). En ineens zonder iets viel hij me aan..
(Wat ik er wel bij wil vertellen,onder de pleister is het ergste, dat bespaar ik jullie en de rest is door 3 lagen kleiding heen gegaan (een trui zonder mouwen met hals, een wit t-shrirt en die fleece trui die jullie op de foto zagen.)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:49

Zo zeg dat is niet mis, heel veel sterkte.
Ik ben gelukkig nooit zodanig gebeten, maar ik heb wel eens wat enge momenten meegemaakt.
Ik liep eens door de stal heen en er stond een paard te eten. Bij mijn eigen paard kijk ik wel eens in de bak of het bijna op is, dan kan de bak weer uit de stal halen. Dat wou ik dus ook bij dit paard doen, en toen hapte hij ineens heel hard en snel in mijn richting, waarna ik blij was dat mn neus niet langer was. Ik zag zn tanden vlak voor me op elkaar gaan.
Maar goed dat was ook een beetje mijn eigen schuld, want dat paard is nou eenmaal een chagerijn en ik had ook wel kunnen bedenken dat er paarden met voedernijd bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:53

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 20:25

de beet doet en deed nog super pijn. Net heeft mijn moeder me naar de manege gebracht en Dust moest rijden, dus ik heb hem uit de stal gehaald en gezadelt. (kreeg nog commentaar door iemand die nog voor intructuur leert dat de singel te strak zat (terwijl die niet eens aangesingelt zat).

Heb met oude eigenaar contact gehad en die denkt dat hij het deed omdat er veel mensen (8 of 9) op hem rijden. Wat denken jullie daar van?
Ik ben van mening dat dat niet echt de aanleiding kan zijn, omdat dat al 3 maanden bezig is. Ik zelf denk dat het een eenmalige aanval was.

Maar ben super trots dat ik de stal in ben gegaan en zijn zadel (met 1 hand) erop heb gelegd.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:29

echt heel goed van je! Haha!
Ik hoop dat die het nóóit meer doet en lief blijft Lachen

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:34

Enorm veel sterkte! Zal nog wel een tijdje duren totdat het is genezen.
Wel fijn dat je je vertrouwen nog wel gewoon hebt.

Ik ben ook gebeten, maar dan wel in mijn gezicht.
Om precies te zijn in mijn onderlip aan de linkerkant.
Had het gevoel alsof me lip er echt af was! Gelukkig was dat niet zo en vies alles heel erg mee.
Wel had ik allerlei ontstekingen in mijn mond, die ook erg pijn deden. Had er pijnstillers voor gehad en uiteindelijk gingen de ontstekingen weg. Wel heb ik nog steeds een litteken bij mijn lip zitten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:39

Ai, jij ook op deze beroerde plek gebeten?!
Ik stond jaaaren terug een keer voor een stal naar een paard te kijken. Die kwam ineens van achter uit de stal naar voren, beet me in m'n borst en sprong naar achter. (vasthoudend) Waardoor ik ook nog eens tegen de deur op klapte. Nagelbijten / Gniffelen Damn, zelfs lopen deed zeer en ik heb maar mini's.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:50

ik ben vorig jaar gebeten door mijn toen nog jaarling..

ze stond samen in een loopstal met een 2 jarige,en ze kregen mais,ik had een emmer op de grond gegooit en schepte ene nieuwe emmer mais,toen ik deze bij die andere op de grond wilde legen greep ze me vol in mijn gezicht...mijn wang dus..

dacht echt dat ze deze er zowat afscheurde zo hard beet ze...

daarna heb ik haar even heel duidelijk gemaakt dat ik dat dus echt niet pik...heel duidelijk gemaakt.

ik heb sindsdien wel voorzichtiger met paarden die zo dicht bij mijn gezicht komen met hun snavel Haha!

heb ook nog een foto van mijn wang nadat ze net gebeten had,lijkt wel alsof ik aan de AH hamsterweken heb meegedaan,zo dik.. Haha!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:29

Ik ben in juni aangevallen door me merrie, die 2 dagen daarvoor een veulen gehad had.... ik bukte om ff rustig bij der tegaan zitten in een hoekje van stal...op een krukje...

en uit het niets greep ze me in me schouder!
ze liet me de stal niet meer uit!
elke beweging die ik maakte , maakte ze aanstalte om me weer tegrijpen!

gelukkig kwam ik de stal uit, en ook het besef datik der echt de stal uit moest halen, zodat ze niet gewonnen had...

ik had een schaaf/bijt plek van zeker 15/20 cm groot op mijn schouder...

3 weken later probeerde ze het weer, en toen heb ik der echt op de lazer gegeven maar dan ook niet zachtjes...

daarna geen last meer gehad...

tuurlijk ik weet dat het door het veulen kwam, maar er was totaaaall geen aanleiding voor de aanval.... en das echt heel banketstaaf!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:35

mmm, heb het 1 keer bijna gehad, die vloog ook opeens naar voren en voelde daadwerkelijk zijn tanden al op mijn huid

was ook zonder directe aanleiding,
ik was aan het voeren en had net het voer in zijn bak gedaan
dit dier had geen voernijd oid...maar opeens vloog hij me aan ...alleen ik was net op tijd met de voerschep Nagelbijten / Gniffelen
ik sla niet graag, en zeker niet met een voorwerp, maar op dat moment halde ik , paard beet trouwens in ijn nek

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:20

Wow,wat heftig! Dat een paard zo kan bijten, dat had ik neit verwacht eigenlijk. Mijn merrie is ook een kreng, maar hard bijten (echt vast) heeft ze gelukkig nooit gedaan, al knalde ze laatst wel haar tanden op mn hoofd.... *auw*

Sommige paarden dulden idd geen mensen in stal, bij mijn vos moet ik altijd oppassen (en met mijn hoofd vergat ik even de regeltjes die ze heeft wat dat betreft).

Ziet er flink pijnlijk uit! Ik denkd at mijn vertrouwen een behoorlijke duek zal krijgen met zoiets.... Beterschap Ach gut

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:30

Wow Gaaaap Dat ziet er wel heel erg uit.... Ik ben zelf 1 keer gebeten, maar dat kwam omdat ik met de borstel over mijn verzorgpony's borst ging en die is heel gevoelig qua dat plekje Clown Kreeg ik een paar tanden in mijn achterhoofd... Maar hij is niet echt echt vals ofzo hij doet het alleen als waarschuwing, maar hij had niet gezien dat ik toen net onder zijn hals doorliep om iets uit de poetskist te pakken Koe Ik was het vertrouwen niet echt in hem kwijt. Want dat is 1 keer gebeurd in vier jaar Knipoog verder nooit niks gehad geen trap geen beet.
Clown Het bloedde wel en naar het ziekenhuis geweest en bijna flauw gevallen Bloos
Laatst bijgewerkt door Naomi_unique op 19-10-07 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt