"just" a horse..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

"just" a horse..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 13:01

Bokker Francis postte dit op één van de westernfora, maar ik vond hem zo mooi, dat hij wel een plekje op PP verdient imo Lachen

Het is zó herkenbaar..

"just a horse"

From time to time, people tell me, "lighten up, it's just a horse,"
or, "that's a lot of money for just a horse".

They don't understand the distance travelled, the time spent, or
the costs involved for "just a horse." Some of my proudest moments have
come about with "just a horse."

Many hours have passed and my only company was "just a horse,"
but I did not once feel slighted. Some of my saddest moments have been brought about by "just a horse," and in those days of darkness, the gentle touch of "just a horse" gave me comfort and reason to overcome the day.

If you, too, think it's "just a horse," then you will probably understand phrases like "just a friend," "just a sunrise," or "just a promise."

"Just a horse" brings into my life the very essence of friendship, trust, and pure unbridled joy.

"Just a horse" brings out the compassion and patience that make me a better person. Because of "just a horse" I will rise early, take long walks and look longingly to the future.

So for me and folks like me, it's not "just a horse" but an embodiment of
all the hopes and dreams of the future, the fond memories of the past,
and the pure joy of the moment.

"Just a horse" brings out what's good in me and diverts my thoughts away
from myself and the worries of the day.

I hope that someday they can understand that it's not "just a horse" but
the thing that gives me humanity and keeps me from being "just a woman/man."

So the next time you hear the phrase "just a horse" just smile,
because they "just" don't understand.

Lovers

Vertaling:
Voor de niet-zo-goed-in-engels zijnde bokkers, hier een vertaling (ff uit de losse pols ):

"maar" een paard..

Af en toe zeggen mensen tegen me, "Kop op, het is maar een paard,"
of "dat is erg veel geld voor gewoon maar een paard."

Ze begrijpen niet welke afstanden gereisd, tijd gespendeerd of kosten er zijn voor 'maar een paard'. Mijn meest trotse momenten hangen samen met 'maar een paard'.

Ontelbare uren heb ik doorgebracht met alleen het gezelschap van 'maar een paard'. Enkele van mijn meest trieste momenten hangen samen met 'maar een paard' , en in die duistere dagen was het de zachte aanraking van 'maar een paard' die me troostte en een reden gaf om de dag door te komen.

Als jij ook denkt dat het 'maar een paard' is, dan heb je waarschijnlijk ook begrip voor uitspraken als 'maar een vriend,' 'maar een zonsopgang', of 'maar een belofte'.

"Alleen maar een paard' brengt de essentie van vriendschap, vertrouwen en ongebreidelde vreugde in mijn leven. "maar een paard' brengt het mededogen en geduld in me boven, dat me een beter mens maakt. Vanwege 'maar een paard' sta ik vroeg op, maak lange wandelingen en kijk verlangend naar de toekomst.

Dus voor mij en mensen zoals ik, is het niet 'maar een paard', maar de belichaming van alle hoop en dromen voor de toekomst, de geliefde herinneringen van het verleden en de pure blijschap van het moment.

'maar een paard' brengt het goede in me boven en leidt mijn aandacht af van mezelf en de zorgen van alledag. Ik hoop dat zij ooit begrijpen dat het niet 'maar een paard' is maar datgene, dat mij mijn menselijkheid geeft en ervoor zorgt dat ik niet 'maar een vrouw/man' ben.

Dus de volgende keer dat je de uitspraak 'maar een paard' hoort, glimlach dan gewoon, want ze begrijpen het 'gewoon maar' niet.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 16-10-07 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vertaling toegevoegd

Kwanyin

Re: "just" a horse..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:35

And o so true Afgod

Hoe vaak heb ik mensen wel niet raar zien kijken als ik vreselijk had gehuild omdat ik mijn maatje moest wegdoen.
Dat mensen het niet begrepen dat ik 24 uur opzij schoof om bij mijn ziek paard te waken.
Dat ze het niet snappen dat ik wanneer ik voor lange tijd weg ben een foto bij me steek.

"Ja ik begrijp dat je verdrietig bent, maar het is toch maar een paard? Je koopt toch wel een nieuwe?"

Nee, je begrijpt het niet. Het is geen van-de-band-afgerold paard, het is een uniek paard en geen enkel een ander paard kan de andere vervangen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 13:47

Voor de niet-zo-goed-in-engels zijnde bokkers, hier een vertaling (ff uit de losse pols Knipoog ):

"maar" een paard..

Af en toe zeggen mensen tegen me, "Kop op, het is maar een paard,"
of "dat is erg veel geld voor gewoon maar een paard."

Ze begrijpen niet welke afstanden gereisd, tijd gespendeerd of kosten er zijn voor 'maar een paard'. Mijn meest trotse momenten hangen samen met 'maar een paard'.

Ontelbare uren heb ik doorgebracht met alleen het gezelschap van 'maar een paard'. Enkele van mijn meest trieste momenten hangen samen met 'maar een paard' , en in die duistere dagen was het de zachte aanraking van 'maar een paard' die me troostte en een reden gaf om de dag door te komen.

Als jij ook denkt dat het 'maar een paard' is, dan heb je waarschijnlijk ook begrip voor uitspraken als 'maar een vriend,' 'maar een zonsopgang', of 'maar een belofte'.

"Alleen maar een paard' brengt de essentie van vriendschap, vertrouwen en ongebreidelde vreugde in mijn leven. "maar een paard' brengt het mededogen en geduld in me boven, dat me een beter mens maakt. Vanwege 'maar een paard' sta ik vroeg op, maak lange wandelingen en kijk verlangend naar de toekomst.

Dus voor mij en mensen zoals ik, is het niet 'maar een paard', maar de belichaming van alle hoop en dromen voor de toekomst, de geliefde herinneringen van het verleden en de pure blijschap van het moment.

'maar een paard' brengt het goede in me boven en leidt mijn aandacht af van mezelf en de zorgen van alledag. Ik hoop dat zij ooit begrijpen dat het niet 'maar een paard' is maar datgene, dat mij mijn menselijkheid geeft en ervoor zorgt dat ik niet 'maar een vrouw/man' ben.

Dus de volgende keer dat je de uitspraak 'maar een paard' hoort, glimlach dan gewoon, want ze begrijpen het 'gewoon maar' niet.

Lachen
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 16-10-07 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:50

kippenvel, dit is echt een mooie tekst en zo waar!

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:55

ontzettend mooi Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:41

Hij blijft mooi en kan er nog steeds vochtige ogen van krijgen... goed vertaald ook Kjoetie...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:47

Zo mooi...*snif**

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:48

wat een waarheid!
als mensen me ooit nog eens vragen waarom ik meer bij mn paard ben dan ergens anders,kan ik ze dit laten lezen.wss snappen ze het dan nog niet maar een paard....een paard is zo iets bijzonders,een paard maakt zoveel in een mens los.
a horse,a horse,my kingdom for a horse!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:54

Timilon, ik heb dit van een amerikaanse vriendin en heb't toen ik 't kreeg doorgestuurd naar mijn zusjes en moeder, in de hoop dat ze 't een béétje zouden gaan begrijpen en in íeder geval zouden stoppen met afvragen waarom in de vrede ik m'n paard niet verkoop (ben gescheiden, werk part-time, heb een kind en 't dus niet breed... maar m'n paard weg doen is wel het állerlaatste wat ik zou doen... zij is het wat me door een paar hele moeilijke periodes gesleept heeft, ik heb haar zelf gefokt, 't is mijn paardenkind...)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 15:57

ja dat is ook zo! Ik kreeg er ook vochtige oogjes van hoor, het is zó moeilijk om uit te leggen wat paarden voor je betekenen, dat het gewoon een soort van eerste levensbehoefte is, omdat het leven zonder paarden geen leven is.. En wat zou ik soms toch graag mensen willen laten voelen wat het is om zo'n intense band met een zo machtig, maar toch zo kwetsbaar en gevoelig dier te hebben, wat een gevoel van vrijheid en onoverwinnelijkheid het geeft om samen door de wereld te trekken, hoe het voelt om 600 kg pure kracht onder je te hebben meewerken, vol plezier..Hoe je pas voelt dat je leeft, werkelijk leeft, als je keihard over een veld galoppeerd, zo hard dat de tranen uit je ogen springen en je adem afgesneden wordt, hoe het voelt om op een stille herfstmorgen door een verlaten bos te rijden met het gevoel de enige op de wereld te zijn, terwijl je paard net zo geniet als jij, zo verbonden met elkaar in een partnerschap.. Het is bijna niet in woorden uit te drukken.

Deze tekst komt voor mij aardig in de richting Haha! En ik heb hem ook doorgestuurd naar mijn niet-paardengekke-vrienden Haha! en ik ga hem op mijn hyves gooien Lachen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:02

Heel mooi Lachen Denk dat ie in m'n profiel komt Lachen

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:06

@ francis: ik begrijp helemaal wat je bedoelt...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:07

Erg mooie tekst! Idd zó waar! Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:11

zooooo'n mooie tekst Lovers Kende hem al, maar ik heb hem in de stal hangen Ja

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:12

Hoi Francis,
Ik heb hem van de week laten lezen aan mijn schoonfamilie.(totaal niets met paarden)..waren er stil van..tot mijn zwager zei...en toch blijft het een paard..de***...kon hem wel wat..hij bedoelde het als grapje...maar in elk grapje zit.....

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:32

prachtig:) ik denk ieder van ons dit vaker hoort dan dat ons lief is. Laat die mensen maar kletsen, wij weten hoeveel liefde je van een paard kan ontvangen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:35

Práchtig stukje. Lachen En inderdaad, van de buitenwereld af is er af en toe zoveel onbegrip wat mijn paardjes betreft, maar als het er op aan komt val ik terug op mijn paardjes. Lachen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:17

Zo waar, zo ongelofelijk waar. Tegen mij wordt het ook zo vaak gezegd, maar het is toch maar een paard? Of toen mijn verzorgpaarden verhuisden en ik enkele weken later weer terecht kon bij een andere plek vloog deze opmerking me om de oren. 'Ach wat jammer, maargoed het is maar een paard'. O, je hebt al nieuwe gevonden? Dan is het toch helemaal niet erg? Werd veel gezegd. Zeer frustrerend dat mensen zoiets niet kunnen begrijpen, maar in zo'n moment kan ik weer terugvallen op 'just a horse'.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:26

vind het prachtig... Noem me idioot maar zit echt met een brok in m'n keel omdat de waarheid krachtig is en blijft.

Al een geluk begrijpen de meeste (ongeveer de helft) van m'n kennissen wat ik meegemaakt heb toen m'n oude makkertje Valleke stierf...

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:29

Het is echt een hele mooie tekst

Mensen die paarden maar een paard vinden.. moeten dit is lezen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:30

Ik ga hem zeker eens laten lezen aan familie en vrienden Lachen
Ik denk dat ze dat al wat van gedachten laat veranderen.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:41

versschirkkelijk mooi.
En een waarheid als een koe.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:11

Schitterend, en o zo waar..
misschien dat omstanders het eindelijk begrijpen als ze dit lezen.
En m'n ouders met hun "let maar op, als je ouder bent wil je helemaal geen paard meer, dan vindt je er niks meer aan" ..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:14

Wauw! Pracchtig!