shiiiiiiitttttt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 22:41

ik wil lucky op stal gaan zetten omdat hij dus vrijdag weggaat. maar hij is natuurlij zo bang en wil niet gevangen worden. ik heb echt alles al geprobeert. me zelf klein gemaakt en met biks. echt 1,5 uur op mijn knieen in het land Boos! en nog niet te vangen. echt zwaar zon bange pony. maar ik MOET hem wel vangen voor vrijdag. anders kan hij dus niet weg. wie kan me een tip geven. hij komt wel heeeeel dichtbij om biks te eten maar zodra ik mijn hand naar zijn halster rijk smeert ie hem weer Frusty Frusty . pffffffffff geduld geduld.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:45

Met een lang touw en hulp de omgeving waarin hij staat steeds kleiner maken totdat je heel dichtbij kunt komen en hij niet verder dan binnen een paar passen bereik weg kan rennen. Succes. Frusty

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:47

De ponies waar hij bijstaat even weghalen (als dat kan) uit zicht. of wat verder weg.
wedden dat íe zo komt bedelen om mee te mogen?!
succes

:evaw:

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:01

als je hem nou eerst biks voert voordat je verdergaat en daarna zn neus aait en richting halster gaat. verder weet ik niet hoe jou stal ligt tov je weiland maar als je nou een pad afzet van wei naar stal hoef je alleen maar achter hem aan te lopen dan gaat hij vanzelf de stal in, als de stallen grenzen aan het weiland kan je ook de andere ponies binnenvoeren en vastzetten dan gaat hij waarschijnlijk ook vanzelf naar binnen. ik neem aan dat je stallen wat verder vd wei afliggen anders had je dat vast al wel geprobeerd Bloos maar een stukje wei afzetten zoals eerder gezegd werkt wel goed, naar mijn ervaring.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:47

Wij hebben dus ook een keer zo`n probleem gehad. Ik had een twee jarige pony gekocht die nog nooit in mensenhanden was geweest. Na een worstelpartij van een uur hadden we haar in de trailer en bij thuiskomst heb ik haar heel slim (maar niet heus) in een weiland van 1 hectare groot gezet samen met een andere pony. Het halster had ik afgedaan. Tja en toen....liet ze zich natuurlijk niet meer pakken. Ik heb toen van hooibalen een soort kraal gemaakt (het was een kleine pony dus 3 hooibalen op elkaar hoog was genoeg) en in deze "kraal" twee emmers met biks gezet. Die ene pony stormde natuurlijk meteen en het bange ponietje volgde haar. Ik had me verstopt en zodra ze er in stond heb ik de opening dichtgemaakt.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 06:43

Hahaha Pril, dat klinkt me bekend in de oren *LOL* Zo heb ik dat een keer geprobeerd om 2 stieren te vangen. Mooi niet gelukt he, want ze hadden wel door dat ik verstopt zat en toen ik dacht om effe gauw het hek dicht te doen, stormde ze bijna over me heen Verward
Maar om niet off topic te gaan Lonneke...Zoiets is verschrikkelijk vervelend. Als het effe kan is idd het beste om van een paar hekken (of net als Pril een aantal hooibalen) een kraal te maken en hem daar in te lokken. Wij hebben dat probleem ook een keer gehad met een 2 jarige. Op dat moment was ik blij dat mijn man zo goed met een lasso overweg kon. Die 2 jarige was ook nog nooit door mensenhanden aangeraakt. Of misschien volgt ie wel 1 van de andere pony's naar de stal toe. Heel veel succes Lonneke en laat effe weten als het gelukt is en hoe. Succes ermee...
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 15:26

ik ga zo weer naar t land en dan zie ik wel hoe het gaat. ik neem een longeerlijn mee en heel veel biks. duim maar dat het gaat lukken. ik heb daar geen stal dus in de stal lokken gaat helaas niet. en de hekken die er staan zijn veel te zwaar om te tillen. dus het word weer lokken of lassowerpen. Boos! Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, C_estmoi, Isabel_k, jaap_2005, Kitty_, Robin_Rikkie, SemrushBot, SentiBot, Utixo en 94 bezoekers