Misschien een pony erbij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Misschien een pony erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 17:49

Ja ik weet het nog niet zeker hoor!!!
Maar ik kan deze pony kopen, en 3/4 arabier 1/4 nrps. Ze is 1.50m en 7 jaar oud. Gechipt en geeent met papieren.

Ze is van iemand die ik ken, ze wil haar verkopen, omdat ze geen tijd meer voor haar heeft.

Ze heet Sharida (geloof ik) en ze is wel een opknappertje. Ik ben er vanochtend geweest. Ze staat nu waar Camilla van Nathalie ook vandaan komt.

Omdat Mananzo voorlopig toch nog niet bereden kan worden, lijkt het mij een goed idee om Sharida te kopen en 'op te knappen' en daarna weer te verkopen.
Maar als ik mezelf een beetje ken, dan raak ik natuurlijk hardstikke gehecht aan haar en gaat ze dus niet meer weg.

Nu kan dat nog wel, ik woon thuis en verdien gewoon. Maar wat als ik eens het huis uit wil?

Dus k ga er nog maar eens flink over piekeren, ik weet wel dat ik al helemaal smoor ben op het beestje, maar ik moet wel realistisch blijven.

Volgende week zaterdag mag ik haar rijden!


Afbeelding


Afbeelding

Deze foto's zijn van afgelopen zomer, nu ziet ze er wel anders uit met haar wintervacht en ze staat in de modder tot aan haar knieen zowat.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:09

Tja, ze is heel mooi, maar met je vorige paardjes had je al problemen omdat je de tijd niet had ivm alle orkesten waar je inzat e.d.
Lijkt me, na je geschiedenis, geen strak plan als ik eerlijk mag zijn

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:22

Ik ga een beetje met stef mee maar ik vind het een onwijs mooi beestje, verschrikkelijk mooi zeg!!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:27

Mooi paardje maar 3/4 arabier 1/4 nrps vind ik een beetje vreemd

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:28

Ze is idd heel erg mooi!!!!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:30

maar... in nrps zit toch arabier?/ Teninste, en mijn nrpsje wel. dus volgensmij klopt dat niet helemaal...
Cker wel n mooi paardje, alleen hou k nie zo van schimmel

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:34

Kan je haar niet een tijdje 'lenen'?
Jij knapt hem op, zij kan hem dan wat duurder verkopen over een tijdje en zo zit je er niet aan 'vast'.

t is wel een hele leuke pony.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:07

machie schreef:
maar... in nrps zit toch arabier?/ Teninste, en mijn nrpsje wel. dus volgensmij klopt dat niet helemaal...
Cker wel n mooi paardje, alleen hou k nie zo van schimmel


ze is dus gewoon 7/8 arabier Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:14

Leuk paardje hoor!
maar een paardje kopen is geen kunst, een paardje onderhouden wel. Reken eerst maar eens goed uit of je niet in grote financiele problemen komt als een van beide paarden iets ernstigs overkomt en je moet een keer naar de kliniek.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:29

Ik denk dat je te veel wilt. Je hebt Mananzo, laatst wilde je een shetlander terugkopen en nu deze pony. Ik weet het niet. Als je wilt gaan rijden had je niet zo'n jonge pony moeten kopen, maar daar is het nu te laat voor.
Misschien kun je deze verzorgen voor je vriendin in ruil voor een deel van de winst of zo?
Lijkt me beter als straks aan 2 pony's vast te zitten en financieel in de problemen te komen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:35

Heel leuk ding zeg!
Stond die in de winter ook al bij Bakker?
Tja ik weet t niet.. Aan de ene kant ga ik met iedereen mee maar aan de andere kant.. Als het je echt zou lukken om haar weer door te verkopen.. Het is wel een ontzettend leuk beestje.
Hmm moeilijk hoor maar neem geen verkeerde beslissing!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:09

Weet waar je aan begint en overweeg het goed.
Vind het een geweldig paardje.
Een vriendin van me is nog op zoek naar zo'n paardje, dus als je geen interesse meer in haar hebt, pb me dan even het telnr. van die mensen, dan kan zij hen eens bellen.

Maar als het je allemaal wel lukt, denk ik dat je er een leuk paardje aan hebt!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:34

Ze is erg leuk maar je hebt al een paardje natuurlijk he. Twee paarden onderhouden kost je stukken meer dan 1. Stalhuur 2x, hoefsmid 2x enzovoorts. Ik zou t onwijs leuk voor je vinden maar net wat je zelf al zegt, straks ga je t huis uit en dan???

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 20:39

ja dat is ook zo, maaike. Daarom zit ik er ook over te piekeren.
Mananzo gaat nooit meer bij me weg, hoop ik.

Stef, ik vind dat jij wel heel erg snel je conclusie trekt, maar goed, wat kan mij dat schelen.

En financieel zou ik het dubbel en dwars kunnen betalen. Ook als ze naar de kliniek moeten.

En mn shetlander....hoeveel ik ook bied, ze willen hem niet verkopen. Verdrietig

Het is inderdaad een goed idee om te vragen of ik haar mag lenen, daar heb ik ook al aan zitten denken.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:23

Wat een leuk paardje! Als je er na een tijdje nog afstand van kan doen en je kan goed 2 paarden betalen (en aandacht kunt geven) zou ik het zeker doen! Als het een opknappertje is krijg je met verkopen ook nog winst denk ik. Zou zelf geen afstand van een paard kunnen doen wat ik als opknappertje zou kunnen kopen... Scheve mond

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 22:01

nee ik moet het denk ik maar niet doen.......

ik wil te veel inderdaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:09

Opknappertjes verkopen met winst???
Stuur maar eens een PB naar Nimber, die kan je vertellen hoe dat tegen kan vallen. En die heeft met Moonlight toch heel knap werk verricht.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:29

ik vraag het me af, tuurlijk is het leuk. maar als ik me goed herinner wilde je vorig jaar ej apard nog door een ander laten beleren. ben jezelf dus wel kundig genoeg om haar echt beter te maken? en dan niet een beetje maar gewoon goed, want dat is het belangrijkste bij opknappertjes. ook vraag ik me af waar je nu opeens de tijd vandaan haalt die je vorig jaar miste? en of je t financieel red is niet aan ons jij beheert je eigen portemonnee. als ik wil kan ik van mn SF ook 2 paarden hoduen maar of we daar gelukkiger van worden wantd an moet ik wle al het andere laten.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 10:44

Jippie schreef:
Opknappertjes verkopen met winst???
Stuur maar eens een PB naar Nimber, die kan je vertellen hoe dat tegen kan vallen. En die heeft met Moonlight toch heel knap werk verricht.


Ik vertel gewoon wat mijn ervaringen daar mee zijn. Ik ken genoeg mensen die er flink veel geld aan hebben verdient. Natuurlijk hoeft het niet altijd zo te zijn, daarom zeg ik ook DENK. Haha!
Maar daar moet je het natuurlijk niet in de eerste plaats voor doen, vind ik....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:29

ik trek snel conclusies???
Ik ben niet vergeten hoe het met mowgli en die andere is gegaan, misschien is dat het...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 18:21

Ik vind het een beetje rot tegenover gerdien om nu mowgli en loki er bij te halen hoor. Ze vind dat zelf ook heel erg dus waarom haar daar nu juist op pakken. Commentaar, oke... even laten weten of dat ze er wel tijd voor heeft is toch wel genoeg.. Zij vind dat ook niet leuk van Mowgli en Loki..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 18:26

Als je zelf een wei met stallen hebt (of gehuurd) kun je er wel iets aan over houden, maar als je een tweede pony moet stallen, ben je er al een flink bedrag aan kwijt voordat je hem weer verder verkoopt....dan is winst ver te zoeken.
Een verzorgpony.....misschien is dat een optie...?! Heb je niet zoveel verplichtingen als een eigen rijpony en ga je gewoon een keer of twee per week lekker op rijden ofo......?!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 18:30

Ik heb er zelf ook wel over zitten te denken, maar het kan heel erg moeilijk zijn om er weer vanaf te komen...En als je ze een paar maanden te lang hebt staan kost het alweer meer dan het oplevert *LOL*
Plus dat je toch een band met zo'n dier krijgt en misschien niet zo enthousiast bent om te gaan verkopen...(heb ik zelf niet zo'n last van trouwens als ze met dat doel komen Haha! )

Alles bij elkaar kost het bijna altijd meer dan het oplevert(stal, voer, dierenarts, hoefsmid etc...). Zeker als ze een half jaar te koop staan, wat ook wel vaak gebeurt. Ik heb dus zelf besloten om er niet aan te beginnen(studeer nu ook dus zou toch geen tijd hebben *LOL* ). gewoon omdat er teveel mis kan gaan.
Misschien lukt het opknappen wel niet en heb je heel veel begeleiding nodig of moet je haar 'onopgeknapt' weer verkopen of bij een prof brengen. Reken maar uit wat je hobby dan kost naast een hoop ergernis...Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:27

Geen optie om toch in Spier te vragen of ze daar nog een rijpony hebben staan voor de winter? Mocht het niks zijn, kan je die altijd terugbrengen.
Ik zou eerder een paardje lenen dan kopen in jouw geval.
Hier nog een advertentie:
Aangeboden: leenpaardje 2-11-2002
Ik ben op zoek naar iemand die mijn paardje wil rijden en verzorgen en misschien in de toekomst wil kopen. Ze is een lieve merrie van 1.55 hoog met NRPS papier. Maakt me niet uit waar je woont als ze maar goed terechtkomt.Vorr info kan je bellen of mailen.

Afz.: Roos
Tel.: 06-50665609
E-mail: rozy335@hotmail.com
Regio: regio Amsterdam

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:53

Joyce schreef:
Ik vind het een beetje rot tegenover gerdien om nu mowgli en loki er bij te halen hoor. Ze vind dat zelf ook heel erg dus waarom haar daar nu juist op pakken. Commentaar, oke... even laten weten of dat ze er wel tijd voor heeft is toch wel genoeg.. Zij vind dat ook niet leuk van Mowgli en Loki..


Ik vind dit niet iemand pakken, dit is gewoon reeel denken. Het was ook het eerste wat ik dacht. Geen commentaar dus, gewoon meedenken. Dat hoeft alleen niet altijd met de argumenten te zijn waar iemand zelf blij mee is.