Gevallen...

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Illusiongirl

Gevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 19:59

Hey Bokkers,

Nu heb ik pas Romeo gekregen en nu begint de mezerie
Ik mocht een 5 tal dagen van me lesgever niet galoperen en ahd iedere dag les dus ja dan kun je dat niet doen!
En nu gisteren gegallopeerd begint ie te bokken, nu ging Margareth erop en niets aan de hand!
Vandaag ging het beter als gisteren dus ik ga gallopeeren doet ie een rondje heel braaf en begint daarna toch vies te bokken!
Hij bokt,steigert, en springt dan met vier benen de lucht in en dat allemaal met bolle rug waardoor ik er toch nog van af val....
Nu ben ik op het beschot gevallen en heb gelukkig alleen maar een gekneusde Duim Verward en een wondje Scheve mond
Maar waar het dus op aan komt dat me lesgever zegt dat het sdoor haar komt, maar er geen sorry van af kan Verward Misselijk
Nu gaat zei er morgen op, moet van me moeder (zielig paardje Boos! Verdrietig Huilen )
Maar haar zal hij er ook wel afkrijgen, maar dan doe ik de truc met de pop
Maar wat moet ik nu eigenlijk precies doen????

~*~*~*~*~*~*~*~*~
~ Illusion and Romeo ~
~*~*~*~*~*~*~*~*~

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 01:53

Longeer je paard eerst en zet er dan iemand op. Als er een ruiter op zit laat die dan aan de longe galoperen, zo heb je iets meer controle over je paard. Als dit goed gaat probeer je het na een tijdje zonder longe

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:46

deed mijn vorige verzorpaardje ook. Toen moest ik haar op een kleine volte zetten en aaspringen. En dan het hoofd goed naar binnen houden. En begen ze te bokken en vlinke tik geven. Doorde kleine volte kon ze niet bokken. En als het beter gaat steeds grotere volte maken. Gaat ze weer bokken gelijk weer kleiner en een tik geven. Maar het hoofd telkens goed in stelling houden.
Het klinkt misschien zielig. Maar mij heeft het goed geholpen. En ze begreep later ook dat ze ook gewoon kon galopperen Haha! .

Tweede Springen volwassenen Ermelo 2011

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie