euhm, sexuele voorlichting aan kleuter???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

euhm, sexuele voorlichting aan kleuter???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 18:19

Heb ik weer hoor.
Vandaag een meisje van een jaar of 4: Mevrouw, hoeveel paarden heeft u??? Dus ik van 2.5 Haha!

Meisje keek of ze water zag branden natuurlijk.
Dus ik van: Die (naar honey wijzen) krijgt een baby volgend jaar.

Owh, zegt dat meisje, maar hoe weet u nou dat ie een baby krijgt????? Haha! Haha!

Heb maar gezegt dat ze dat maar aan haar moeder moest vragen Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:26

Haha! Das ook een manier.
Den heeft dus ook een pony gedekt die van meisje van 4 is. En die mocht ook gezellig kijken van d'r moeder hoe dat nou precies ging.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:15

dat vind ik nou net iets te ver gaan een kind laten kijken hoe een paard gedekt word
zo een kidn snapt dat nog niet dus waarom dan laten kijken hoe dat gaat ???

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:25

Ik was ook een jaar of 8 (jonger denk ik zelfs, heb niet echt een referentiekader meer) toen ik op de 'manege' (shetlandstal) ging kijken hoe de hengstenhouder kwam met zijn hengsten om de merrie's te dekken.
Snap niet wat daar mis mee is? Als je een kind voor álles af gaat schermen (zeker op seksueel vlak) dan is het wat mij betreft een beetje ziekelijk. Dat je het aan de ouders overlaat vind ik erg slim, maar om nou te zeggen: oogjes dicht. Kom nou! Ik kom zelf dan wel uit een boerendorp, maar dan nog. Ik wist echt precies hoe de vork in de steel stak. Ik was 6 toen we op vakantie in Duitsland bij kennissen gingen kijken hoe de stier een koe dekte. Het heel erg simpele commentaar was: 'daar krijg je kalfjes van'. Goed, ik ben er mee opgegroeid (had voor die koe en die stier al heel wat meer koeien en stieren gezien en kippen en hanen en wat voor beesten je in een boerengat allemaal wel niet hebt), maar je kunt het niet afschermen van een kind. Kinderen beginnen op de basisschool als ze net in groep 3 zitten zowat al over seks te praten. Je hebt geen benul van eicellen en zaadcellen, maar dat hoeft ook niet, en ik had ook totaal geen idee hoe dat bij mensen werkte. Echt niks mis mee hoor. Beetje overtrokken om te zeggen dat een kind van 4 dat niet zou mogen zien oid, ik heb er iig geen schade aan ondervonden.

[edit]vage typo's[/edit]
Laatst bijgewerkt door Laui! op 09-11-02 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:32

Laui! schreef:
Ik wist echt precies hoe de vork in de steel stak.


Leuke beeldspraak *LOL*

Ik had het ook zo gedaan stef!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:35

Mijn kinderen stonden er ook gewoon bij te kijken hoor Haha! Niks mis mee. Kun je ook niet vermijden als je op een boerderij woont. Denk maar eens aan de schapen met de ram in het land, nou die wachtte echt niet tot het donker was hoor.Wat ze later wel vreemd vonden was dat de inseminator de stier in de stikstofcontainer had zitten Verward Maar dat was dus een ander verhaal....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:36

Ben het helemaal met Laui eens. En dat van die vork en die steel... Tong uitsteken

Mijn vroegere oppaskindje (destijds net 6) had al regelmatig gezien hoe de ruinen bij hen in de wei de merrie van zijn zusje te grazen namen. En hij mocht er dan ook gerust bij zijn toen diezelfde merrie gedekt werd door een echte hengst Haha!. Niets schadelijks aan, vonden zijn moeder en ik. Toen zijn moeder hem later vroeg wat dat grote witte paard had gedaan, zei hij: 'Die sprong bovenop A. en nou krijgt ze een veulen'. Einde verhaal, hij vroeg ook niet verder. Wel jammer btw (ook voor hem) dat ze helaas gust bleef...

Overigens denk ik wel dat ik dat meisje ook naar haar moeder had verwezen. Ik kan best goed dingen uitleggen, maar ik wil me bij wildvreemde kids toch liever niet in opvoedkundig vaarwater begeven als het over dit soort dingen gaat. Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:01

Sickminded people, mijn andere versplekeling hadden jullie niet eens gezien, die was veel erger Tong uitsteken

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:08

Laui! schreef:
Beetje overtrokken om te zeggen dat een kind van 4 dat niet zou mogen zien oid, ik heb er iig geen schade aan ondervonden.

[edit]vage typo's[/edit]


Deze bedoel je ? Schijnheilig Lachen.

Handige oplossing trouwens, stef Lachen !

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:50

Citaat:
Owh, zegt dat meisje, maar hoe weet u nou dat ie een baby krijgt?????:D:D:D


Dat hebben we opeen foto gezien bij de paarden dokter Schijnheilig