ben stout geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

ben stout geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 17:45

We werden tijdens onze bosrit van vandaag weer eens ,zonder te vragen , gepasseerd door ijsco rijders die er vervolgens in vliegende tolt vandoor gingen. Met gevolg onze paarden gek(4 stuks)

Op de terug weg hetzelfde verhaal, met als gevolg knettergekke knollen.

We konden het niet laten en gingen in draf achter de ijsco rijders aan.Felix had intussen het spelletje door en vloog er ineens vandoor.
Een van de ijsco's hoorde dat en spurde er ook vandoor en vervolgens die andere ook.

Aan het eind van het pad passeerden we rustig de(volgens mij geirriteerde) ijsco ruiters.

Wat we vandaag gedaan hebben was eigenlijk best gevaarlijk maar we worden gewooon niet goed van die personen die zonder te vragen passeren en vervolgens ook zonder te vragen een versnelling hoger gaan.
Het lijkt wel of ze je gewoon niet zien alsje niet op een ijsco zit.
Lang leve het ras maar ik heb de pest aan de meeste ruiters die erop zitten.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 09-11-02 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 17:57

Nou nou....je kan ook overdrijven en generaliseren hoor....dat dit nou toevallig ijsco ruiters waren, wil nog niet zeggen dat ze allemaal zo zijn....

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 18:11

ik bedoel ook niet iedereen, maar hier is het wel heel erg hoor Haha!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:30

ik vind dit niet zo.n grappige actie cowgirl ,dit had ik niet van jou verwacht ,Je komt anders altijd zo verstandig over.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:40

wou je beweren dat het van die anderen wel verstandig was? voor hetzelfde geld was het paard van cowgirl ervandoor gegaan, blijkbaar kunnen die mensen hun paarden zo goed aan als ze er na het inhalen weer vandoor vliegen, nou dan kunnen ze daar vast ook wel tegen. Ze kunnen ook aankondigen dat ze harder gaan, dan ben je er op voorbereid, wel zo sociaal

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:11

Ik vind het wel een strakke actie! Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan mensen die niet eens netjes kunnen vragen of ze willen passeren en vervolgens ook wegcrossen. Dát vind ik niet verstandig, voor hetzelfde geld zijn er ruiters bij die hun paard niet meer normaal bij zich kunnen houden en er vandoor gaan. Als netjes vragen niet helpt, dan maar zelf confronteren waar ze mee bezig zijn. Net als Polly schreef, het had ook per ongeluk kunnen gebeuren dat de hele groep hem peerde. Hopelijk gedragen ze zich nu wat socialer!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:17

ijsco ??????
maare ze moeten wel effe snappen dat ze uitmeoetn kiojken en volgens mij weten ze dat nu ook
alleen niet zo een nette manier

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:19

Ijsco = ijslander

Ik vind het een strakke actie hoor!!!!!! Ik had hetzelfde gedaan.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:23

dit lijkt inderdaad wel op generaliseren Lips are sealed

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Re: ben stout geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:26

Cowgirl schreef:
Het lijkt wel of ze je gewoon niet zien alsje niet op een ijsco zit.


Je bent gewoon jaloers Party!!

grapje...

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:34

haha ik heb weleens een soort gelijk geval mee gemaakt (alleen niet met ijsco's) ik was met de haflinger van m'n tante in het bos aan het rijden, toen er plots een paard achterop kwam draven, de haflinger schrok en schoot een eindje naar voren, gelukig had ik ze vrij snel bij elkaar, die vrouw kwam helemaal lachend naar me toe rijden en zei "haha nu zie ik het eens 'n keer bij een ander gebeuren"en ik had echt zo iets van Verward , dus ze reed een stukje met me mee op en ik hoopte maar dat ze gauw op zou hoepelen, dus op 'n duur zei ze dat ze verder ging en draafde me voorbij, nog geen vijf minuten later zie ik dat mens op het fietspad wat paralel loopt met het ruiterpad in vollegalop terug komen, ze hangd rond de hals van haar paard en het paard leek behoorlijk onbestuurbaar, en zij maar gillen in dat beest z'n oor, hóóóóóóó en ik riep haar achterna: ëen fijne rit nog hé, en ben lachend verder gereden.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:43

Het kan ook behoorlijk frustrerend zijn als je lekker aan het trainen bent (eh ja, in het bos ja, op het ruiterpad ja) en er lopen een paar van die miepen met hun paarden. Altijd netjes vragen of je mag passeren (en ik vraag er ook altijd bij of dat in draf kan als ze persé willen blijven stappen). Daarna gaat de draf ook weer voluit. Wat moet je dan? Ervoor blijven hangen? Met een hengst zeker! Nee hoor, wij rijden dan in vrijwel hetzelfde tempo door. Als het galop is draven we eerst een tiental meters, maar daarna gewoon weer in een galopje. Als ik bij alle miepen 5 minuten moet gaan stappen kom ik nooit aan trainen toe!
Het ergste vind ik nog dat mensen op een parallel pad (5 meter verder) gaan stappen met hun paard en als wij dan op het vrije pad draven (rustig sukkeldrafje) gaan lopen gillen dat wij asociaal zijn omdat zij hun paarden niet kunnen houden... Er zitten allemaal bosjes tussen en dan moet ík ruiken dat daar een paard in tegengestelde richting stapt met een opgewonden miep erop? Sorry, maar ik heb niet zo'n ver ontwikkeld reukorgaan.
Als je paarden inhaalt kun je het volgens mij nooit goed doen, ook als je ze tegenkomt trouwens. Denk nu niet dat ik heel asociaal rijdt, ik roep altijd keurig op tijd aan en ook of ik in draf kan passeren (als het pad het toelaat), maar mensen die gaan lopen piepen of expres met hun dressuurzweep in je paard gaan prikken (echt waar!) zogenaamd om afstand te bewaren. Nou, ik werd pislink, heb haar haarfijn uitgelegd dat ik op een volbloed zat en als ze een knal voor d'r harses wou dat ze dat nog eens moest proberen, vindtie niet leuk namelijk! Zij en haar dure dressuurknol waren natuurlijk 10x beter dan ik en 'mijn' arabisch volbloed (hengst voor die gelegenheid Tong uitsteken, hij is in het dagelijks leven gewoon ruin), want oh jee als Flipsen toch eens die bezwete arabo aanraakte, kon ze 'm zeker weer wassen. Maar er zijn ook zat mensen die denken dat je elk paard gewoon in galop kunt passeren omdat hun paard dat wel kan hebben. Ik kan niet ruiken hoe een paard gaat reageren, en echte standaard voor 'hoe passeer je een paard' zijn er ook niet, dus in feite doen we allemaal maar wat (de meesten in stap gelukkig, want die zolen die de gaskraan openzetten tijdens het passeren...)

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:14

Zozo ze worden dan toch eindelijk een klein beetje aangepakt! Ik ben het helemaal met cowgirl eens. Hier in bergen waar ons paarden staan, staan ook nog eens ruim 60 ijslanders aan de groeneweg. Tja en zoals elke ijslander ruiter wil je lekker snel tolten. maar vergeet daarbij niet dat het voor paarden die niet kunnen tolten het een heel erg eng geluid is op de weg dat nog eens 10 keer harder en sneller klinkt als jouw paarden hoeven in draf. Ze gaan je hier altijd als bezetenen voorbij in tolt. Ik ben blij dat wij zelf zulke makke paarden hebben die er haast niet op reageren. Zelf heb ik samen met een stal genoot vorig jaar een ijslander rijder geblokkeerd om verder te rijden. We vroegen heel normaal of ze nooit had geleerd in stap te passeren,maar zij niks en keer alleen heel erg arrogant Misselijk . Verder zijn er ook heel veel aardige rijders tussen ,maar dan hebben de 'slechte' het al verpest.