Regen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 23:47

Wat doen jullie als het zo regent als nu, laten jullie je paard op stal staan of ga je toch rijden/lopen ermee?
Zelf ga ik toch lopen met Levi, nat word ik toch dus dan maar met paard }>
Maar ik ken dus mensen die hun paard op stal laten staan, met als reden: paard vind het niet leuk in de regen, het is een koukleum bla bla...
Ik zou het niet kunnen, koop dat een regendeken en ga buiten minstens een uur lopen...of na afloop een zweetdeken op ofzo, paarden zijn toch niet van suiker?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:54

Jordy heeft vandaag gewoon in de wei gestaan en ik ben met hem gaan wandelen,een vrouw bij mij op stal keek me raar aan zo van je gaat toch niet naar buiten met dit weer?! of het nou regent of dat de zon schijnt mijn paard heeft gewoon beweging nodig!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:07

als de bak niet vol water staat ga ik rijden, anders wandel ik met destiny en staat Quentin gewoon in de wei hoor! ze kunnen wel tegen wat regen hoor!

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 00:11

Renske20 schreef:
als de bak niet vol water staat ga ik rijden, anders wandel ik met destiny en staat Quentin gewoon in de wei hoor! ze kunnen wel tegen wat regen hoor!


Bij onze stal is geen wei, dus als de 'baasjes' geen zin hebben komt het paard er niet uit...zomers staat Levi ergens anders in de wei

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:13

Ailin vindt hetd us echt niets aan in de regen rijden ze wil dan t liefst met de kont tegen de regen staan. enja dna heb ik ook geen lol erin om te gaan rijden. als t niet zo hard gaat ga ik nog wel maar als t echt plens niet. wel zorg ikd at ze er uitkomt. ze gaat er bijna elke dag uit dus lichaamsbeweging kotm ze niet te kort.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:14

Ik doe meestal met de regen ook wel iets als het niet te hard gaat.
Op zich maakt het niet uit want Tinka staat toch buiten.
Maar het paard van mijn zus haat het echt om door de regen te lopen.
In de regen staan vindt ze niet erg, maar wandelen of rijden in de regen wordt ze woest van, al die irritante sputters tegen haar hoofd Boos!
Maargoed, ook zij staat overdag in de paddock of in het land dus dan hoef je niet perse iets met je paard te gaan doen omdat ze anders stilstaat.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:30

Ik laat hem gewoon staan.. (staat altijd in de wei)en anders gaat ie draaien met zijn kont en zijn hoofd tussen de benen doen met rijden Boos!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:36

Hmmmm ben erg verwend, maar Amadeus staat toch overdag in de wei
Meestal vis ik hem de wei uit naar zijn stal ga ik hem op stal even poetsen. Als het droog of heel zachtjes regent ga ik wel rijden, als het echt regent dan rijd ik niet, behalve als ik les heb.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:40

Mijn stalhouders vinden het zielig dat ik Fleur ook in de regen buiten wil hebben Knipoog Ze vindt het inderdaad minder leuk dan droog buiten staan, maar tis goed voor haar, en ik denk dat ze het ook wel leuker vindt dan op stal staan.

Eigenlijk kan het me ook weinig schelen wat ze vindt.. ze moet gewoon naar buiten Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 01:03

Wij hebben een binnenbak *LOL*

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 13:47

Nou als het hard regent blijven ze op stal. Als ze op de wei al staan dan na een half uurtje of meteen naar binnen als ze er al ff staan, en reken maar dat ze komen!!!! Die willen niet naar buiten als het regent, misschien zijn ze wel verwend.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 14:03

Als het echt regent (met wind enzo) rij ik niet. Isolda is dan niet te genieten en draait alle kanten op. Eerst haar hals en hoofd, dan haar kont, kop tussen de benen en vervolgens gaat ze rennen om maar zo snel mogelijk weer thuis te zijn.
Als het alleen een beetje motregent rijd ik wel gewoon als ik zin heb.
Binnen blijven door de regen is er niet bij. Ze gaan iig naar buiten, de wei op.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:14

Meestal ga ik wel rijden maar gisteren heb ik dus eventjes een dagje over geslagen. Het was ech te erg weer en Melano heeft dus ook een hele dag op stal gestaan want ik moest die avond weg.
Melano is dus echt wel een koukleun, of hij stelt zich aan of het is echt zo want als ik hem nat maak in de zomer dan begint die me toch een partij te bibberen. In de winter doet die dat ook wel af en toe maar dan krijgt die dus een deken op.
Maar meestal ga ik dus gewoon rijden in de regen, je moet wat voor je hobby over hebben maar als het soms echt te erg weer is (zoals gisteren) dan zeg ik .

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:59

Wij hebben een binnenbak, maar evengoed heb ik vaak zat in de regen gereden hoor. Weliswaar maar 20 minuutjes, maar als je al opgezadelt hebt en dan naar de binnenbak loopt waar vervolgens een les gegeven wordt die verschoven is. (staat altijd aangegeven maar lees ik nooit Lachen ) dan kan je ook nog wel die moeite nemen...

Verder als het nu regent zet ik Flair ook gewoon in de blubberbak, ze heeft een waterdichte deken op en ze kan heus wel ergens tegen.

Zoals nu ook, ik ben al vanaf woensdag ziek en kon niemand vinden om Flair te rijden omdat de binnenbak maar beperkt vrij is en iedereen dan zijn eigen paard al doet en ik niet van iedereen telefoonnummers heb. Flair heeft nu gewoon elke dag even in de blubber en regen losgestaan... het kon niet anders.

Ik vind het kortom gewoon het belangrijkste dat ze er toch even uit zijn, al is het maar een half uurtje. Ze kunnen toch even hun energie die ze misschien wel overtollig hebben kwijt.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:42

Ivanka staat ook gewoon buiten met die regen hoor Knipoog Wel met regendeken, nou ja... eigenlijk een canvas deken. Maar ze staat dag en nacht nog buiten, maar ze gaat wel steeds vaker binnen staan merk ik Lachen

Ik ga alleen niet rijden, niet omdat ik dan zelf nat wordt, maar omdat ik op een wei moet rijden, die nu echt spekglad is. En Ivanka heeft ijzers zonder schroefgaten, heb toch ècht geen zin om met Ivank onderuit te gaan, omdat ìk nou zo nodig wilde rijden Maar korte buitenritjes doen we wel Lachen

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:49

Ik ben ook gezegend met binnenbak, maar wel heb ik altijd iig 1 keer per week mn vaste buitenrit, dan ga ik of het nou regent of niet, kan duco heel goed tegen (ik alleen wat minder) maar een goede jas doet wonderen!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:42

Ben dus twee keer helemaal natgeregend. Nou ja, mijn benen dan, want ik heb gelukkig goede regenjassen.
pablo gaat met die verschrikkelijk regen aan de longe, wel lekker met zijn waterdichte ongevoerde Rambo op zijn rug. Hij droog ruggetje, ik een droge rug. Daarna nog wel een uur bezig om alles droog te krijgen, want in de buitenbak wordt je zowel van boven als van onderen drijf nat. En jammer, ik heb geen binnenbak.
Ze zeggen wel eens dat je hard wordt van dit weer, maar hoe ze dat nou bedoelen??? Ik vind het vreselijk, maar Pablo heeft gewoon in de regen en wind de handstand geoefend. Hij vond het dus niet zo erg onder zijn Rambo.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 01:34

ik heb niet voor niks een regendeken...
en niet voor niks een met sleuven voor beugelriemen...

Tos heeft dan lekker pech, maar opzich... als je toch al nat bent, maakt het weinig uit!
Meestal rij ik wel naar de binnebak, daar een uur rijden, droogstappen dan terug...

Tos staat dag en nacht buiten *met deken* dus dies echt wel weer-prooof! Knipoog

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 09:21

met hele erge regen zet ik mystery met regendeken buiten in de bak + op het voorstukje.

werken in de bak gaat dan echt niet, die is op de meeste plekken ondergelopen met water.

en naar buiten met mystery is ook niet zo'n goed idee want hij gaat helemaal flippen als die water in zijn oren krijgt. Knipoog


dus ik zet hem gewoon 1,5 uur in de bak

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:04

Wij zouden gewoon gaan rijden. Want je pony heeft toch ook beweging nodig. Die vind het echt niet lekker de hele dag op stal te staan. En is er in de buurt geen binnebak waar je mag rijden? Dan ga je er met de trailer(as je die hebt) heen en kun je daar droog rijden! Pling

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:24

Wij hebben gelukkig een binnenbak~... Haha!:D

Maar gister heb ik met Banjer grondwerk gedaan in de stromende regen.... zij nat, ik nat.... ik heb haar drooggewreven met kuilgras (werkt beter dan stro!!), zij droog en ik nog steeds nat....

Banjer kan er in ieder geval prima tegen, als het regent... alleen laat ik haar dan geen hele dagen meer in het land staan.....

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:41

bij ons op stal hebben we gelukkig een binnenbak, maar met buitenbak zou ik gewoon lekker gaan lopen met hem en een beetje longeren!
misschien gaan rijden, ligt eraan hoeveel water in de bak ligt!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:36

Ik ga gewoon rijden hoor!! Ik moet een half uur fietsen om daar te komen, heb geen stal of wat gewoon een wei en een zadelkamertje.. En een half uur fietsen heb ik niet over voor alleen 1 sec daar zijn. Gewoon rijden dus en meestal is het na afloop toch alleen maar leuk geweest dus Lachen

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:02

ik doe gewoon me megaregencape om Haha!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:20

ja ik ga wel rijden, en ze staat overdag in de wei ook als het regent, met regendeken. Als het echt heel erg is, sla ik het een keertje over.