Rond 10u opgezadeld en samen met de eigenaresse op een ander paardje onderweg. [***] stapte al goed vlot vooruit met hier en daar een poging tot draven, dus hij was in ieder geval wakker

Toen kwamen we op een punt waar ik moest bijdraven ([***] heeft dat nogal eens, moet hij even een blaadje pikken ofzo en dan raken we wat achter
). Ik hem in draf gezet met een los teugeltje, ander paard ging rechts het pad op maar [***] liep gewoon stijf door naar links het pad op.. Het interesseerde hem niet dat zijn merrie de andere kant uit ging
Maarja, die weg was naar een café waar hij al véééééél tijd heeft doorgebracht... Hij brengt je daar met je ogen dicht naartoe 
Dus ik [***] toch maar omgedraaid en naar het andere paard toe, toen die ook in draf en het brede zandpad op. [***] goed vlot met het koppie naar beneden. En toen ineens (gebeurde op een halve seconde ofzo) voelde ik spanning opkomen en dat koppie ging tussen de benen en toen zat ik op een hobbelpaard.. bok, bok, bok.. Achja, moet af en toe kunnen
Even wat voorwaartse hulpen en z'n hoofd tussen z'n benen uitgehaald en toen was het ook weer goed 
Tussendoor zijn we op verschillende plaatsen gestopt omdat ik wat foto's wilde maken (resultaat komt in andere topics). Op een bepaald moment waren we op een weide/veld/open vlakte. Daar eerst wat foto's gemaakt en daarna gingen we op het veld richting huis. Mooie plaats om een galopje te doen, dus wij in galop. We waren aan het praten dat het nu eigenlijk moest zijn dat we nog een 3e persoon hadden die dan foto's van ons 2 kon trekken, want zo in galop op zo'n veld zou erg mooie foto's geven. Op het moment dat ik zei dat dit inderdaad mooie foto's zou geven -> [***] weer koppie tussen de benen en bok, bok, bok ... Dát zouden pas mooie foto's geven, hij kiest ook zijn moment uit
Maar ok, voor de rest niks aan de hand dus gewoon doorgereden. [***] wilde nog een sprintje trekken (man, die kan hard als hij wil
) maar dat heb ik niet lang toegestaan omdat het andere paard daar beetje hysterisch op reageerde (en die is een graad erger dan [***]
).Dus gewoon rustig galopje door, maar [***] vond dat maar niks. Dus op een bepaald moment begint die weer te bokken, maar was het door het moment of door de manier waarop .. ik weet het niet .. maar ik had bijna mijn eerste val van [***] te pakken. Hoe ik ben blijven zitten? Geen idee (eigenaresse zei daarna ook dat ze dacht dat ik eraf zou vallen, dus het zal er niet goed uitgezien hebben). Heb hem dan even doorgereden en daarna teruggenomen naar draf, stap en halthouden. Even wat spanning aflaten ... (met halthouden stond [***] gewoon meteen stil en fijn aan een lang teugeltje rondkijken, was dus niks meer aan de hand
).Toen hebben we even een paar minuten gestapt en daarna weer in draf. [***] liep super, kon zelf met hem rijden en heb ook een stukje een ander pad genomen dan het andere paard (kwam weer op hetzelfde punt uit) en ook daar had hij gewoon zijn aandacht voor mij (hij moet normaal gezien altijd zijn vriendinnen zien en kan dus best wel moeilijk doen als hij hen niet ziet of erbij kan). Ook tussendoor stukjes galop gedaan, heel ontspannen en heel rustig ... Op het veld had hij dus echt zoiets van: whii, vrijheid!
Na het rijden heb ik hem fijn gewassen, lekker in het zonnetje. Daarna terug de weide op (nuja, je hebt eerst een zandstuk en dan de weide), waar hij natuurlijk meteen ging rollen (goddank heeft hij een eczeemdeken, en wordt dus het deken vuil
) en daarna uiteraard eten, want daar leeft hij toch voor 
Zo, dat was mijn verhaal voor vandaag

Foto-topics komen zo snel mogelijk, moet nog even een selectie maken

Edit; de foto's
Gewoon foto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=842211
[***] en ik: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=842210