Hoe lang rijden jullie al paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 16:05

Ik rijd sinds mijn 16de paard en ik ben nu (bijna 21). In september rijd ik 5 jaar paard.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:15

Ik ben begonnen toen ik 9 was. Toen was het 6 april. De dag erna was ik jarig en werd ik 10 (dus toen was het 7 april). Ik ben nu 20, dus ik rij nu +- 10,5 jaar.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:16

9 jaar ( vanm'n tiende t/m nu)

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:37

Ik rij al 8 jaar paard, waarvan 4 jaar op een manege en 4 jaar met mijn eigen paard... Party!!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:46

Ik rijd nu 2 jaar... vanaf m'n 12e. (ik ben nu 14). Ik wilde wel eerder rijden maar moet het zelf betalen... en da's erg duur.

daffielove

Berichten: 11
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 21:28

Ik rij vanaf mijn 5e en ik ben nu 11
Het bevalt me nog steeds! En ik hoop dat ik kan blijven rijden nu ik naar de middelbare ga (snik snik)
Groetjes Nicolien

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:20

ik rijdt nu 10 jaar. vanaf mijn 7de rij ik al. eentje jaartje niet gereden vanwege een val van het paard. toen had ik een open botbreuk nu is alles weer goed.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 00:45

Ik rijd nu alweer 11 jaar(ben 18) Haha!
Heb eerst een jaartje op de manege gereden waar ik nu met mijn fjordenondeugd sta,toen ben ik naar een andere manege gegaan daar heb ik onegeveer 6 jaar gereden had intusen ook een verzorgpony erbij(niet op de manege)
Toen ben ik een jaar gestopt(jongen een hele grote fout)daarna kreeg ik mijn eerste pony was ik net 14 die is na een dikke 3 jaar weggegaan,toen ben ik een halfjaar gestopt.
Toen ben ik weer gaan rijden op de mange en nu hebbik alweer 4 maanden mn fjordje Haha!

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 07:41

Ik rij vanaf mijn 12e.Af en toe een onderbreking, omdat er dan weer eens een paard verkocht werd waar ik erg veel van hield en dan vond ik het gelijk niet leuk meer Verward dus stopte ik. Maar na een paar maanden begon ik dan weer onrustige dromen te krijgen omdat ik de paarden miste, dus klom ik maar weer op een paard Haha! .
Alles bijelkaar rij ik zo'n 22 jaar.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 19:53

ik rijd nu iets meer als 5 of 6 jaar, ik weet niet meer of ik met m'n 7de of 8ste ben begonnen:)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:09

Ik ben op m'n 9e begonnen op een manege. Op mijn 12e ben ik overgestapt op een andere manege waar ik vorig jaar weg ben gegaan toen ik voor een westernstal reed.
Nu rijd ik particuliere paarden voor iemand en ben ik 17.
Ook heb ik vanaf m'n 11e tot vorig jaar november Silvertje gehad/verzorgd.

Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:18

Pfff niet zo'n moeilijke vraag stellen hoor!!!
Ik ben begonnen toen ik 9 was bij kennisjes reed ik vaak op paarden, alleen maar stappen en af en toe draven, toen ik ehh 11 was manege lessen, toen ik 167 was privelessen iedere week een half uur en dat ging door tot mijn 19e toen ben ik gaan studeren in Ede en kreeg ikd aar een verzorgpaard, daar heb ik 1 keer in de weken gelesd, toen ik uitgestueerd was ben ik een jaar gaan weerken en nu heb ik 1 keer in de 2 weken les en meestal 2 keer voor een wedstrijd om alles ff na telopen. Dus bij elkaar, ik van nu 22 en heb nu 4 eigenpaarden dus dat is van mijn 9e tot mijn 22 is 13 jaar!!!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:21

ehhh ff denken
op me 8ste begon ik in einde september en nui ben ik 13 dus rijd ik bijna 5 jaar! *LOL* *LOL*

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:29

ik rijd van af mijn vijfde toen had ik schettie .alleen die moest afgemaakt worden want was heel oud(30)
daarmee ook les gereden

toen ik 7 was op een verzorgpony heb ik ook les meegereden alleen ging alleemaal niet zo goed daar

daarna kreeg ik op me 8ste weer een eigen pony die was van me zus geweest aleen was te groot .

toen heb ik een jaar op manege greden.

en daarna toen ik 10 was kreeg ik weer een eigen pony
en daarmee heb tot me twaalfde uitgehouden alleen we gingen verhuizen naar canada dus moeste alle paarden verkocht worden nu ben ik twaalf en heb een verzorg pony.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 22:08

ik ben begonnen een maand voor mijn 4e verjaardag (in september) toen ik 7 jaar reed wou ik een verzorgpony ik kreeg een huurpony die heb ik een maand of 4 gehad toen kreeg ik een eigen pony : een shet in het begin super gek en wild na een paar maanden werd hij rustiger en na een jaar was hij super rustig toen ik 13 werd mocht ik een grotere pony als ik de helft zelf betaalde nou ik sparen en we gingen op zoek kwamen we bij een welsh hengstje het was Lovers op het 1e gezicht mijn vader zag hem lopen hij vond hem goed nou keuren en proefrijden alles goed ik kreeg hem (uiteindelijk hoefde ik niet eens mee te betalen Haha! ) na een maand moest ik mijn shet verkopen van mijn ouders Boos! maar gelukkig wou een vrouw van mijn oude stal hem voor haar kinderen (zo rustig is hij nu dus Haha! ) ik zie hem nu gelukkig nog steeds en ik ben blij met lucky ik hem nu bijna 11 maanden al met al rijd ik nu bijna 10 jaar (begin september rijd ik 10 jaar nu nog 9)

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:12

Ik heb 1 of 2 jaar op de manege gereden toen ik 7 was kreeg ik een eigen pony op mijn 9e of zo kreeg ik een E pony alleen die was te sterk toen kreeg ik een andere E pony(compagnon) die heb ik nu nog en ben daar blij mee helaas is ie al 17 Huilen Huilen dus moet straks weer afscheid van hem nemen! oja ik ben nu 14 word 18 sep 15 dus dan rijd ik ong al 9 jaar!!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 15:37

tja, vanaf waar ga je tellen? met het ringsteken mocht ik als peuter op de knollen zitten, maar dat is niet echt rijden. elk jaar op de kermis rondritjes op ponietjes, begint er al meer op te lijken. Op mn 7e ben ik op een manege begonnen, eerst 1 x per week, later reed ik ook nog eens op een andere manege dus was het 2 tot 3 x per week. Op mn 14e kreeg ik mijn 1e eigen pony, die een halfjaar geleden is verkocht. Nu rijd ik mn eigen pony, zodra hij weer beter is, en wat verzorgpaarden, al met al rijd ik nu zo'n 11,5 jaar "echt" paard maar het virus is er altijd geweest Lovers

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:22

ik rijdt pas drie jaar(eignlijk pas in september), maar ik ben geen beginner, heb 2 keer in de week gereden, 4 x op ponykamp geweest, veel buit gereden. Ik vind mezelf dus geen beginner meer, begin alleen steeds minder lol in paardrijden te krijgen...

love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:24

hay hay, ik kom er een b-tje laat aanzette
maar toch wou ik ook wel ff vertelle hoe lang ik rijd.

Ik ben een meisje van 13 jaar, dus ik rij geen
8/9 jaar. ik weet niet meer wanneer ik begon enzo
maar wat ik wel weet is dat ik nu ongeveer 5½ jaar rijd (bijna 6)
Ik begon met 2 jaar western, en daarna ben ik op een manege
dressuur gaan rijden. Toen wou ik na een hele poos beginnen met
springen maar heb toen al gauw een ongeluk gehad, ik heb toen gewoon
door gereden, maar geen springen.

Ik heb nu (nog steeds) springangst en ben dus ook nu nog aan het dressuren.
Totdat de manege waar ik rijd ook een jeugdcarrousel begon.
Ik rijd nu dus Carroussel, en Dressuur.
Ik heb eigenlijk nooit meer echt de mogelijkheid gezien om western te gaan
rijden......

de 1e 2 jaar western was 4x in de week
het dressuur 1x in de week
en nu dus 2x in de week

tussendoor heb ik trotse verzorgster mogen zijn van een WONDER pony.
Waar ik 2x in de week privé les op kreeg en 7x in de week reed.

Helaas heb ik kort geleden afscheid van deze pony moeten nemen en rij nu
weer gewoon 2x in de week..... ××××

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 18:15

ikke 4 jaar! sinds 16 aug. van mijn 9e tot nu mijn 13e! Party!!

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:33

ik ben begonnen op mijn zesde op een manege en reed toen op een shetlander.
ben toen op mijn 11 de gestopt. omdat mijn verzorg paard was overleden had ik er eigenlijk nit zoveel zin meer in. mar goed je gaat paarden toch missen en ben toen 12de een fjord gaan verzorgen.
maar aangezien dat die fjord totaal geen manieen was bijgebracht en wat problemen met de eigenaar ben ik op mijn 13de toch weer naar een manege gegaan en heb toen privelessen gehad.
dat was best leuk.
op mijn 16 stopte ik weer bij de manege omdat ik het veel te druk had op school, vriendje en werk.
ben toen maar shetlanders gaan verzorgen van een kennis.
op mijn 17de kocht mijn moeder een paard voor me
een bonte merrie genaamd ophra echt een schat van een beest
ik reed ze zelf helemaal in en alles leek perfect te gaan
inmiddels deed ik de opleiding paarden houderij en deed ik een cursus instructrice
maar toen mijn ouders gingen scheiden hebben ze ophra verkocht (het paard stond niet op mijn naam en het paard hoorde net zoals bij de inboedel verdeling er ook bij)
ik wilde ze graag zelf kopen, maar daar had ik helaas geen geld voor.
dat is nu een jaar geleden
ik heb inmiddels mijn opleiding afgerond en ben nu instructrice
er is daarna veel veranderd
ik leerde mijn huidige vriend kennen waar ik nu een manege mee run in belgie
en heb er nu weer een aantal paarden bij
maar ik mis nu wel mijn eigen paardje ophra
misschien slijt dit ooit.............. Huilen
als er mischien toch mensen kijken en die wonen in omgeving olst missschien herken je het paardje en zou je mij kunnen berichten, zal haar graag nog eens willen zien............mis haar

maar goe ik heb nu ongeveer 14 jaar rijervaring
dat was je vraag he Frusty

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:48

Ohh ik weet nie of ik eigenlijk nog mag reageren Schijnheilig Maar hij stond zo bovenaan Haha!

Ik rijd vanaf mn negende. Heb drie jaar pony gereden en nu rijd ik één jaar paard. Ben tussendoor niet gestopt. Rij nu bijna 5 jaar in totaal