Beetje boos en verdrietig tegelijk.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Beetje boos en verdrietig tegelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 17:17

Gisteren was het zo'n pokke weer en Idalia heeft dus heel de dag buiten gestaan.
Nou ja oke dat kan dan nog wel maar dan kom je om 19:00 uur op stal en wat constateer je daar ?

Een zeiknat rillerig en koud paard die op de toch in haar stal stond zonder deken die tegenover haar staldeur op hangt.
Ik kan daar dus gewoon weg niet bij hoor ik was zo boos,..
"En ze stond me aan te kijken van ik heb het koud"
Het heeft dus heel de dag geregent en dan wordt ze om 18:00 -18:30 een keer op stal gezet.
Ligt het aan mij kan dat niet vroeger als ze het zo erg regent ?

Dus ik maar een deken er op gegooit en haar warm geknuffelt...

Dit kan toch niet ?
Idalia staat in een stal waar daarvoor dus een deur is, die staat open en de rest van de deuren naar buiten zijn dicht.
De deuren die dan dicht zijn, daar staat geen paard tegenover...

Het tocht er dus echt enorm. want het is een gang waar aan het begin en aan het einde de deuren dicht zijn en dan nog een deur of 2 open in het midden.

Sorry hoor moest er even uit.
Ik vind dit niet kunnen, dadelijk mijn liefje een longontstekking.
En wie mag de dierenarts betalen ikke, want wat roepen zei van stalling (eigenaren dus)een deken is niet nodig, die kunnen makkelijk tegen die regen en hebben het niet koud.Maar als mijn horsie in haar stal staat te rillen en zeiknat tot op de huid is .. gaan zij mij dan nog vertellen dat het gezond is ?Dacht het dus niet.

Verdrietig Verdrietig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:24

Wij hebben gisteren ook 2 bijna onderkoelde paarden van het land geplukt. Staan nu dus op stal. Ze kunnen er duidelijk niet zo goed tegen als dat we soms denken.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 17:31

Tsja, kijk is dus gewoon heel gevaarlijk.
Maar hoe krijg ik mijn staleigenaar dat duidelijk gemaakt ?

Ideeen ?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:32

Heb je iets tegen de stalhouder gezegd? Want dit vind ik dus geen stijl... Een paard hoor je op zo'n manier niet aan zijn lot over te laten. Ze hadden je paard op zijn minst een warme deken kunnen opleggen.
En wat betreft die deur: vraag of die deur dicht kan blijven omdat het tocht. Anders kun je vragen of je een andere stal kunt krijgen want op deze manier krijgt je paard nog eens longontsteking.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 17:53

Nee nog niet, want die zat gisteren al weer lekker binnen in zijn huisje. en voor mij is het ook niet verstandig om er ineens iets over te zeggen op dat moment, omdat ik dan niet echt vriendelijk ben om het netjes te vertellen.
Nu heeft het vandaag niet geregend dus vandaag gaat het wel goed buiten zo zonder deken ,...
Alleen als het zo regent ... gooi er op stal dan even op zijn minst een deken over.
Maar hij heeft echt helemaaaal geen verstand van paarden maar weet wel alles beter, weet je wel zo iemand.

(zucht)

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 17:54

in mijn profiel zie je een foto van Idalia op stal.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:59

Hoi, Echt oliebol. Ik vind ook niet dat dit kan. Als ik jou was zou ik de staleigenaar er toch op aanspreken. Dat schept namelijk duidelijkheid en krijg je niet achteraf scheve gezichten. Je moet dan vooral rustig blijven, dus het is denk ik wel goed dat je hem gisteren niet hebt aangesproken. Je nou eenmaal mensen die denken dat paarden alles kunnen hebben, not. veel succes ermee en hoop ik gebeurt het de volgende keer niet meer

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:33

tja, dat is banketstaaf!!! Ben ik blij dat mijn lieverd gewoon altijd buitenstaat, regen, onweer alles! Hij kan twel hebben...

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 21:38

nou ik weet het wel, ik ga gewoon op zoek naar een nieuwe stalling.. ik ben het daar zoooo zat

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 23:16

Zo een nieuwe stalling geregeld per 01-12-2002 gaat ze verhuizen Lachen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:09

Dat gaat snel! Kon ik maar zo makkelijk nieuwe stalling vinden Haha!

Wel vervelend voor jou en Idaaltje. Was ze weer helemaal ok? Niet verkouden, snotterig oid?

Veel plezier op je nieuwe stal iig, hoop dat het bevalt!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 00:13

Lachen tsja, ik had al eentje achter de hand door dat ik eigenlijk al eerder weg wou daar, maar dat is lekker dicht bij dus twijfelen en dan toch maar niet..
Maar ben blij dat ik nu ga.

Idalia was gelukkig niet snotterig ofzo en stond al weer heerlijk te hinniken toen ik binnen kwam Knipoog

Ook de staleigenaar aangesproken en die zij van ja maar daar worden ze niets ziek van hoor en daar gaan ze niet aan dood.

Zucht!

Liesje

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:32

Ze hadden zo'n rillig paard best een deken op kunnen leggen of wat kuil of hooi kunnen geven om wat energie bij te tanken.
Rillen is niet altijd meteen een teken van dat het paard het koud heeft, maar wel een teken dat hij als een gek aan het verbranden is om warm te blijven.
Mijn knollies hebben ook buiten gestaan, maar die hadden nergens last van.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:36

Heeft Idalia dan wel een deken op op stal? En niet als ze buiten staat? Beetje omgekeerde wereld? Heel vervelend als je staleigenaar zo eigenwijs is! Onze doorgefokte paarden kunnen inderdaad een stuk minder goed tegen nattigheid en kou dan de basisrassen zoals ijslanders en fjorden e.d.. daar moet natuurlijk wel rekening mee gehouden worden!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:16

Liesje_1 schreef:
Tsja, kijk is dus gewoon heel gevaarlijk.
Maar hoe krijg ik mijn staleigenaar dat duidelijk gemaakt ?

Ideeen ?


Door hem straks de veeartsen rekening te presenteren?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:25

ik heb een wpner en een nrps die nog steeds dag en nacht buiten staan. zij zijn echte bikkels hihi.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 14:52

Idalia heeft wel een winterdeken maar die is niet watervast...
Dus dit heeft geen zin op het moment dat ze buitenstaat.

Idalia heb ik nou ruim een half jaar en is niet veel gewend. dus ook niet dag en nacht buiten staan, ze had bij haar vorige eigenaar een padockje van haar stal naar de bak.