veulentje (uiteraard Friesje!!) gekocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

veulentje (uiteraard Friesje!!) gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 13:23

Ik heb er een Friesje bij!!! Haha! Knipoog Clown

En wel een heel mooi, lief, klein parmantig merrieveulen IETSKE genaamd.

Haar afstamming is Fabe x Jochem en ze is geboren op 9 juli. Ze blijft deze winter bij ons thuis en in het voorjaar gaat ze de wei op, samen met haar grote broer (ons andere zwarte monster) Minne.

Kan nog steeds m'n geluk niet op, nu hebben we er dan toch echt een 2e bij en nog een merrietje ook! Pling

Marijk.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:40

waaaaah ik ben jaloers op je hoor!!!

wacht maar, volgend jaar ga ik jaike laten dekken
en dan heb ik over 2 jaar ook zo'n leuk klein
zwart monstertje!!

ik wens je veel geluk met haar, ben benieuwd
naar foto's!!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:46

Hey wat leuk, gefeliciteerd!
Waar staan de foto's? Schijnheilig Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:50

Nou, nou... wat een nieuws!
Ben hartstikke blij voor je en moet nu natuurlijk echt eens heeeeeeel nodig die kant uit komen Haha! Ben zo in staat nu al te komen
Je had het er al zo lang over en dan is het nu eindelijk zo ver! Niet een grote fries.. maar nog zo'n kleintje die je helemaal zelf op kunt voeden
Meis ben hartstikke blij voor je en stiekem ook wel een beetje jaloers.. Knipoog
Hoop deze meid gauw in real life te kunnen bewonderen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 14:00

Gefeliciteerd. veel succes ermee. en we willen foto's zien Haha!

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 14:13

Dank jullie wel voor de felicitaties !!

Kan het echt nog niet geloven hoor, moet af en toe in m'n ogen wrijven en Henk heeft me al heel veel geknepen Haha! Knipoog

Zoals Sandra al zegt hebben we het er al zo lang over dat we graag een keer een merrie er bij zouden willen hebben en de grote droom naast een Fries hebben (die nu al weer ruim 2½ jaar geleden uitkwam toen we Minne kochten) is toch een keer zelf een veulentje fokken. Dus na veel wikken wegen hebben we de knoop doorgehakt en het begin is er nu!!

Voordeel is dat deze dame de komende wintermaanden nog lekker thuis kan blijven, volgend jaar bij mijn huidige pensionstal waar Minne staat in het voorjaar in het volle koppel de wei op. Aangezien de wetgeving m.b.t. het bouwen van stallen/schuren e.d. per 1 januari wijzigt, hopen we eind volgend jaar onze nieuwe stal klaar te hebben zodat allebei onze monsters naar huis kunnen komen!

Hey Barb wat leuk dat jullie Jaike laten dekken! Heb je een al een knappe heer op het oog?? Wij gaan in januari alvast kijken hoor, heb nog maar 3 jaartjes om te kiezen Verward Cool Pling

Heb al bijna een rolletje vol geschoten, met de standaard foto's Ietske eet hooi, Ietske eet brokjes, Ietske in haar stal, Ietske buiten in de paddock, Ietske meets pony van de buren, Ietske plast, Ietske rolt, Ietske kijkt heel schattig, Ietske kijkt minder schattig, etc. Ga zaterdag het rolletje wegbrengen dus volgende week volgen de foto's van ons knappe Friesengezichtje! Lovers

Uiteraard ben je van harte welkom Sandra (dat weet je toch!!) Ik las hier allemaal zulke spannende verhalen van trainingstallen en Italië dat ik dacht onze bezige bij heeft het weer lekker druk, ik hoor het wel als ze weer tijd heeft om naar het zuiden af te zakken! PB-en dus en datum prikken!

Groeten Marijk.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 14:40

O, wat leuk!!! Gefeliciteerd!

Fabe is een prachthengst trouwens, ik ken er 1 merrieveulen van, dat is een dotje!

Een kennisje heeft pas een tweejarige ruin van Fabe gekocht, maar die moet ik nog even in het echt gaan bewonderen...

Dus je gaat je eigen ministoeterij beginnen? Haha!

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 14:56

Hey Mieke,

Fabe is idd ook een plaatje, ik wilde graag een Teunis (net als Minne) maar dit veulen won het toch qua bouw, uitstraling en beweging.

Fabe is tevens vader van Sape (kampioen hengstenkeuring 2000 en 2001 en reservekampioen 2002) dus ons meiske bevindt zich idd in goed gezelschap. Hij schijnt wat luxere ruim bewegende veulens te geven, dat klopt wel aardig. Maar het blijft afwachten hoe ze er over een paar jaartjes uitziet.

Ministoeterij tja.... het lijkt er wel op hè onze dromen gaan langzaam werkelijkheid worden. Ik heb Henk echter wel moeten beloven dat we t.z.t. als alles goed gaat één veulen zelf aanhouden en de rest moet dan echt verkocht worden (plaatsgebrek) maar dat is allemaal nog toekomstmuziek hoor! Eerst hier maar weer eens dubbel en dwars van genieten!

Alles goed met Toon en Kaminka?

Marijk.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 14:58

Hoi Marijke

Ik heb nog geen hengst op het oog, ik vind het heel erg moeilijk
want ik ben op zoek naar een flinke jongen Haha! (lees: een Fries
van rond de 1.70 m) met veel behang en een bos met manen
en dan een iets zwaarder type, dus als je suggesties hebt
dan zijn die welkom

ondertussen blijf ik wachten op de foto's van je kleine hummel,
en van Minne natuurlijk want dat is ook een kanjer Kwijl

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 15:07

Ha die Barb,

Heb nog geen suggesties, ga echter in januari op de hengstenkeuring mijn ogen de kost geven!

Ik vind Brandus wel een mooie hengst, ook nog een beetje het zwaardere ouderwetse type, ik weet alleen niet of hij de 1.70 haalt. Uiteraard zou Teunis mijn favoriet zijn, veel front en massa, maar helaas hij is niet meer Huilen

Foto's nog even wachten dus, ga volgende week scannen en iemand lastigvallen hoe dat uploaden werkt (ik = computernerd).

Wordt trouwens de hoogste tijd voor die Friezenmeeting, zag vorige week dat je ook vanuit Opperdoes helemaal naar BurghHaamstede was afgereisd; Lisiduna daar is mijn paardenbesmetting ooit begonnen Pling Vork dus dan is het naar de Bommelerwaard ook best te doen Tong uitsteken

Groeten,

Marijk.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 15:29

Hey die Friezenmeeting die staat nu!!! Wil graag naar beneden afreizen om Friesjes te bewonderen.
Ik moet Ynse van Flootje (Rotterdam) ook nog bewonderen dus die kant kom ik zeker nog een keer op, wie weet is het te combineren

Brandus is geloof ik geen optie voor mij (eigenlijk wil ik een zo laag
mogelijk inteeltquotiënt) als is het wel een kwijlhengst Kwijl Kwijl

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 15:53

Gaaaaffff! Gefeliciteerd!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:52

Brandus heb ik eens op een wedstrijd zien lopen.... wat een prachtig dier!

Sape heb ik een keer onder het zadel gezien bij de Nieuwe Heuvel, ook al zo'n beauty.... Kwijl

Met Toon en Kaminka gaat alles goed hoor, ik denk dat ik ze maar zwart verf en er her en der wat haar aan plak.... Haha!

Mijn ex-bijrijdster heeft een Abelnakomeling, ook een prachtig paard hoor, niet te luxe en niet te zwaar, zit er net tussen in. Hij heeft niet zoveel sokken, dat vind ik wel jammer!