Paard van Beerbaum dood bij botsing, welke?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Paard van Beerbaum dood bij botsing, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 13:17

Ik las vanochtend in de krant dat twee paarden van Ludger Beerbaum, waarmee hij afgelopen weekend gestart was in Hannover, in een botsing terecht zijn gekomen. Een van de twee is overleden, de ander is lichtgewond. Ik vroeg me af of iemand wist welk paard is overleden, aangezien hij Gladdys bij zich had.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:41

in welke krant heb je dat gelezen? Ik kan het nergens vinden (ook niet op duitse sites)

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:01

Ik heb het ook gelezen, in het AD
Ik weet niet welke paarden het zijn.

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:18

volgens sms pferdenews zijn het twee zesjarigen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:21

Gevonden, thanks to Carri.

Ludger Beerbaums Pferdetransporter in schweren Verkehrsunfall verwickelt - Sechsjähriges Nachwuchspferd musste notgetötet werden
von fn-press

Warendorf (fn-press). Auf der Rückfahrt vom Internationalen Spring- und Dressurturnier in Hannover wurde der Pferdetransporter von Ludger
Beerbaum (Riesenbeck) am späten Sonntag in einen schweren Verkehrsunfall verwickelt. Auf der regennassen Autobahn bei Paderborn prallte ein Personenwagen in den Anhänger des Transporters. Ein zweiter PKW fuhr dann ebenfalls noch auf. Dabei wurde ein sechsjähriges Nachwuchspferd von Ludger Beerbaum so schwer verletzt, dass es noch an der Unfallstelle notgetötet werden musste. Ein weiteres sechsjähriges Nachwuchspferd, das ebenfalls auf dem Anhänger gestanden hatte, zog sich schwere Verletzungen zu. Glücklicherweise kamen Personen nicht zu Schaden. Die Autobahn musste für mehrere Stunden gesperrt werden. Ludger Beerbaum, der kurz zuvor mit seinem zweiten Platz im Großen Preis von Hannover vorzeitig die diesjährige Riders-Tour gewonnen hatte in einer ersten Stellungnahme: „Nach diesem Unfall kann ich mich über meinen Sieg in der Riders-Tour nicht so recht freuen. So schlimm wie der Tod des Pferdes ist, muss man jedoch sagen, dass Gott sei Dank keine Menschen bei dem Unfall zu Schaden gekommen sind." In dem total zerstörten PKW, der auf den Transporter aufgefahren war, kamen ein britischer Soldat und seine Familienangehörigen mit dem Schrecken davon.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:24

jeetje wat erg! ik kan er ook helemaal niks over vinden. Ook niet op de site van het AD. Owh wat erg, dat zal je maar gebeuren!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:26

sjeeeeeeeeeeees wat erg!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:27

Hier staat nog niet welk pard het is...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:30

Citaat:
ein sechsjähriges Nachwuchspferd von Ludger Beerbaum so schwer verletzt, dass es noch an der Unfallstelle notgetötet werden musste


een van zijn jonge paarden dus. Iig niet Gladdys

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:07

So schlimm wie der Tod des Pferdes ist, muss man jedoch sagen, dass Gott sei Dank keine Menschen bei dem Unfall zu Schaden gekommen sind." In dem total zerstörten PKW, der auf den Transporter aufgefahren war, kamen ein britischer Soldat und seine Familienangehörigen mit dem Schrecken davon.
gelukkig? was de veroorzaker maar verongelukt i.p.v. dat paard.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:13

Citaat:
was de veroorzaker maar verongelukt i.p.v. dat paard.


Hoe veel ik ook van paarden houd en hoe erg dit ook is, ik ben het helemaal met Beerbaum eens. De veroorzaker heeft ook niet gedacht 'laat ik lekker even twee paarden doodrijden'. Je moet er toch niet aandenken dat een eigen geliefde / familielid een inschattingsfout maakt in het verkeer en dan omkomt?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:18

beetje kort door de bocht Desiree; er is niet duidelijk wat er precies gebeurd is, alleen dat een personenauto op een nat wegdek de aanhanger heeft geraakt (ik weet niet precies wat spallen betekent, zou slippen kunnen zijn).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:23

ik raak zo kort door de bocht omdat ik zelf vaak meemaak op de weg dat mensen DOOR mijn auto en trailer met mijn paarden heen willen rijden. Ze laten met hun gedrag zien dat ze er totaal niets om geven om het leven van mijn paarden in de waagschaal te stellen. OP de weg geven mensen niets om paarden: als ze maar meteen overal door kunnen rijden, desnoods over de rug van je paard.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:33

echt heel erg!zowel voor de veroorzaker(je zal maar een paard doodrijden!!) en ook voor de paarden zelf natuurlijk!!

maar sommige mensen rijden echt heel irritant, die denken inderdaad DOOR je auto&trailer heen te kunnen rijden, of halen je in en gaan dan vlak voor je vol op de rem, omdat er ander verkeer aankomt, met als gevolg dat je zelf ook vol op de rem moet, en je paardne dus flink heen en weer worden geschudt in de trailer!

maar sommige mensen rijden zelf ook gevaarlijk met hun trailer!2 jaar geleden heb ik een trailer over de kop zien gaan, omdat de wielen van de trailer achter een stoeprand bleven hangen, een deel van de trailer vloog over de auto heen!
paarden hadden nix, maar durfden heel erg lang de trailer niet meer in!


maar ik blijf erbij, sommige mensen snappen niet dat wanneer jij ergens met je trailer rijdt, dat ze dan niet je moeten afsnijden of je inhalen en moeten afremmen en dat ze niet door je trailer heenkunnen!
die snappen niet dat er een paard instaat die zelf niet ziet wat er gebeurt, en dus steeds heen en weer wordt geschud in zo'n trailer!

veel mensen denken absoluut niet aan de veiligheid van de paarden in de trailer, wanneer ze weer eens haast hebben en iemand met een trailer weer eens afsnijden!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:42

Ja, ik kan mij daar ook zo aan ergeren. Hoe snel ze toch niet voorbij die trailer willen desnoods door een bocht inhalen en dan vol in de ankers moeten. Vreselijke mensen zijn het en ze kunnen zeer gevaarlijke situaties veroorzaken.
Die mensen denken echt niet na. Maar als in dit geval ook zulke mensen achter het stuur zaten dan had ik ook liever gehad dat er een van hun in het ziekenhuis was beland en niet de paarden in de prak.

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:08

Paar weken geleden hadden wij dat nog, we hadden een lege trailer achter onze grote bus hangen, en dan heb je het best over een grote combinatie (zie foto) .
Afbeelding

Wij haalden een vrachtwagen in, gaven dat ruim van te voren aan, en zo'n sukkel met zijn wat voor klein sportautootje dacht er nog wel tussen te kunnen. AAAARgh, maar die zat dus wel mooi tussen onze bus (was de trailer al voorbij, hij reed enorm hard) en de vangrail zo goed als klem. Rijdt vast niet lekker in de berm, maar hij had ook de controle over het stuur kunnen verliezen.
Ach, er zijn heel veel mensen in het verkeer die geen rekening houden met anderen, of je nou op motor zit, een paardentrailer oid achter je kont hebt hangen, of gewoon met je paard langs de weg rijdt, met je hond, kinderen, oma, wat dan ook wandelt.

Zonde dat er een jong paard overleden is bij dit ongeluk, welk paard het mag wezen ook, sport of niet, het is en blijft een dier dat wegens onze capriolen de dood vindt. De kriebels krijg ik er eigenlijk van, het feit dat wij zoveel dieren de dood injagen voor onze eigen gemakken, en niet alleen een wedstrijdpaard dat in een ongeluk terecht komt, er zijn zoveel voorbeelden........

Maar zo is de wereld verdeeld, en die kan ik niet in mijn eentje veranderen. En als was ik niet alleen, niemand kan het nog veranderen, het wordt alleen maar erger en erger en erger....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:07

Leonoor schreef:
Zonde dat er een jong paard overleden is bij dit ongeluk, welk paard het mag wezen ook, sport of niet, het is en blijft een dier dat wegens onze capriolen de dood vindt. De kriebels krijg ik er eigenlijk van, het feit dat wij zoveel dieren de dood injagen voor onze eigen gemakken, en niet alleen een wedstrijdpaard dat in een ongeluk terecht komt, er zijn zoveel voorbeelden........
...

precies, en DAAROM val ik over de woorden dat het gelukkig maar paarden waren en geen mensen! Het zijn de mensen die veroorzaken maar ze zijn niet ZELF de dupe, nee, dat zijn onschuldige dieren die hier niet om vragen.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:58

Heeft Ludger zijn paarden dan niet op een vrachtwagen staan? Wij sinds kort wel en ik vind het echt een veel veiliger gevoel geven, dat ze gewoon achter je cabine staan....

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:06

Desiree schreef:
precies, en DAAROM val ik over de woorden dat het gelukkig maar paarden waren en geen mensen! Het zijn de mensen die veroorzaken maar ze zijn niet ZELF de dupe, nee, dat zijn onschuldige dieren die hier niet om vragen.


Maar jij zet zelf ook je paard op de trailer, terwijl je weet wat er KAN gebeuren. De veroorzaker heeft dan nog minder schuld dan Beerbaum, die dus zonodig zijn onschuldige paard op de trailer moest zetten, om nog maar wat korter door de bocht te gaan Knipoog

Ik begrijp je frustratie wel hoor. Hoewel ik geen ervaring heb met het rijden met trailer, zie ik in het weekend altijd een hoop rijden. Die idd veel last ondervinden van het 'snelverkeer'. Hoewel ik ook ruiters/grooms/papa's met trailers zie rijden, alsof ze in een porsche zitten...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:46

Kijk Lis, het is zo dat mensen elkaar zowiezo al vaak in gevaar brengen in verkeer: oppermachtige vrachtwagenchauffeurs die personenwagens in de knel zetten door plotseling naar links te gaan terwijl ze worden ingehaald. Hup, moet er weer iemand boven op de rem voor zijn leven. Dit is maar een voorbeeld. Normaal gesproken kun je je best aardig redden in de auto, je KUNT eens remmen of je KUNT eens gas geven. MAar met een trailer kun je dat niet en mensen maken daar misbruik van. Laatst ben ik gewoon op de rechterstrook aan het rijden, komt er iemand van een uitvoegstrook die DWARS door mijn auto heen wil rijden naar de geheel linkse rijstrook!!!!!!!!!!!! Hij had gas BIJ kunnen geven of kunnen afremmen, maar nee, DOOR mijn auto. Ik tuuteren en tuuteren en hij blijft gewoon doorgaan! Ik ging niet boven op de rem echter, HIJ was fout en ik wilde niet dat mijn paard door de trailer heen vloog, het ging dus maar net goed. TE snel remmen in een keer kan je behoorlijk uit balans brengen.