Ben t zat, en dan ook ECHT zat..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ben t zat, en dan ook ECHT zat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 19:32

Ik heb er echt totaaaal geen zin meer in. T zal wel weer aan de tijd van t jaar liggen. Kan me herinneren dat ik deze dip vorige herfst ook gehad heb... Frusty Lips are sealed
Maar ik ben het echt ZAT!
Die kl*te knol ooK! Frusty Boos!
Pff sorry moet ff mn frustraties kwijt.... Lips are sealed
Het rijden gaat zo ontzettend klote! Verschrikkelijk! Geen een keer lekker ontspannen lopen zonder er tussen uit te naaien... Boos! Ik word er ZIEK van!
Aangaloperen? Ah, mag dat met bok? *BOK* *ZOEFF*
Toen ze een aantal weken geleden hiermee begon kreeg ze een tik na de bok, dan naaide ze eruit, gaf ze nog een extra hoge bok en dan gaf ik weer een tik en was het klaar. Ze heeft NIET te bokken naar mij!
Maar nu, ik durf geen tik meer te geven.. De eerste bok is nu al zo ontzettend hoog! Hoe hoog moet die 2e wel niet worden..
Ook gewoon onder het rijden. Loopt ze soms heerlijk ontspannen, maar dan NET niet erdoor.. En daar erger ik me dan zo aan. Frusty Maar nu krijg ik het voor elkaar om daar dan verder neits meer aan te doen. Als ze me dan lekker laat zitten enzo dan is het ineens... *ZOEFF* Camilla weg.. En dat is zo ontzettend irritant! Ik hoef ook alleen maar mijn handen 2 mm hoger te plaatsen en ze is weer weg..
Er valt gewoon niets meer te doen emt haar. Huilen
Ik ben het echt ZAT! Huilen Zo heb ik er gewoon geen zin meer in..
Iemand tips? Advies?? Kom maar op! Kan alles gebruiken....
Zit er ook over te denken om gewoon ff een tijdje lekker rustig aan te doen, de hele week longeren en vrij en alleen op Donderdag rijden (heb ik les) Wie weet dat dat helpt.. Zo heeft het toch geen nut en ik krijg er zo ook niet meer zin in.


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:43

Ik zou hetzelfde doen als jij al voorstelde, lekker even rustig aan doen. Longeren, lekker poetsen, wandelen en dan op donderdags je les rijden. Gewoon een winterdipje Lachen komt wel weer goed.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:47

de enige tip die ik je kan geven is niet gefrustreerd op je paard te gaan zitten... ga eens lekker naar de sauna ofzo Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:48

Als ik het ff gehad heb dan doe ik ook weinig.
Ik heb het voordeel dat Pinky niet prese getraind hoeft te worden. Dus heb ik geen zin dan heb ik geen zin en dan heeft Pinky een week (of langer Tong uitsteken) geluk en hoeft hij alleen maar te vreten.
Meestal gaat het na die tijd stukken beter Lovers

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:57

Wat wil je nou, het is een jonge pony waar de afgelopen tijd ontzettend veel mee gebeurd is. Ze is ingereden, bleek drachtig, kreeg een veulen en nu is net het veulen bij haar weggehaald. Die pony heeft heel wat te verstouwen gehad, lichamelijk en geestelijk. Geen wonder dat het beest van slag is. Als jij er dan ook nog gefrustreerd bovenop gaat zitten, weet ze helemaal niet meer wat er gebeurt. Geef het beestje lekker een poosje rust, zodat alles weer een beetje normaal kan worden voor haar. Dan kun je over een maandje of zo kijken of jij en de pony er weer aan toe zijn om aan het werk te gaan. Succes.

Goedgekeurd onderschrift :)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 20:08

Billy, daar houd ik ook rekening mee. Ik vraag minder van haar. Maar dat betekend niet dat ik die klote bokken moet accepteren! Vind ik tenminste. Ze moet respect voor mij hebben en heeft dus niet te bokken naar mij.
Wanneer ze goed loopt, lekker ontspannen, dan staat ze ook zo terug. Maar als ze zo loopt te klote.. Nee sorry dat hoeft niet. Tuurlijk mag ze van slag zijn, ik rijd dr nu ook minder dan voorheen. Maar ik accepteer die bokken niet, ik heb geen zin om mijn been te breken omdat zij van slag is! Die bokken doet ze maar in de wei dan..
Ja sorry maar als ik ergens neit tegen kan is het een pony die ongeinteresseerd naar je bokt. Boos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:08

Billy, amen!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:12

ik begrijp wat je bedoelt, irish die loopt meestal ontspannen maar laat niet helemaal los. en als je dan aanspringt in de galop dan is ze weg. erg vervelend maar je moet gewoon door blijven rijden want als ze een keer los laat dan is het goed en ik weet zeker dat jij ook van die momenten hebt. hou die momenten in je achterhoofd dan blijf je er plezier in houden want dat het wel goed kan dus geef niet zo snel op, het komt wel.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:46

Wordt het bokken steeds erger? Of is het al een tijdje zo? Als het erger wordt zou ik haar rug even laten nakijken. Je moet er rekening mee houden (je gaf het zelf al aan) dat je paard niet lekker in haar vel zit. Zeker niet nu Make my day bij haar weg is (toch?)...Verder ben ik het met Billy eens. Ik zou je pony even een tijdje rust geven, dan kan je zelf ook tot rust komen.

Het gaat vast wel weer beter, over een tijdje! Komop Nath, je komt er wel weer bovenop, als je is weet wat voor dalen ik allemaal tegenkom met Jamey. Die heeft af en toe haar dagen. Ik word dan onwijs kwaad op haar, maar denk altijd maar, morgen weer een dag. Als ik niet lekker in mijn vel zit, stap ik er niet op. Als zij er de hele tijd vandoor blijft gaan, stoppen we ermee en proberen we het de volgende dag wel weer. Alhoewel het met mijn pony gewoon aan de winter ligt, en met jouw pony aan de hele toestand.

Succes!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:49

Ermee stoppen... Knipoog Nee geintje, maar daar denk ik wel heel hard overna. Once eruit, en kappen met die handel.
Maar ga lekker rustig aandoen. Lekker longeren, naar buiten in hoeverre dat met dit weer mogelijk is. Doe gewoon lekker dingen die jullie allebie leuk vinden. Succes!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:02

Hoi,

Ik kan me aan de ene kant best voorstellen dat je er gefrustreerd van raakt. Aan de andere kant ook weer niet. Wat dat betreft ga ik met Billy mee. Het is een jonge pony en die zijn over het algemeen fris en bokken nog wat meer. Kan ook komen doordat het haar op dat moment even niet geheel duidelijk is wat je van haar wil (ook al heeft ze het al vaker voor je gedaan) en dan geeft ze iig wel reactie. En er komt inderdaad bij dat ze nog harstikke jong is en daar heb je destijds toch zelf voor gekozen. Niet alle knoppen zitten er al op zal ik maar zeggen.

Gewoon even lekker een tijdje rustig aan doen. Misschien is ze wel toe aan een paar maanden winterstop.

Judith

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 21:16

Nou ze heeft nog nooit gebokt. Ze is nu 10 maanden onder het zadel (met een pauze ertussen maar weetniet precies hoelang) en dan verwacht ik toch wel dat ze de hulp voor galop snapt! Niet dan? heeft ze altijd gedaan dus dat doet ze nu nog steeds.
Ik snap de reactie van Billy ook wel. Maar ik houd daar echt wel rekening mee! Ze houd altijd van werken maar nu wordt het minder. Daarom zit ik dus ook te denken zoals je in me bericht leest om ff rustig aan te doen.
Ik wilde gewoon ff mn frustraties kwijt met dit bericht maargoed.
Ik ben vreemd als ik vind dat een pony niet te bokken heeft, als er geen reden toe is.
En Joleen, daar heb ik vanmiddag ook aan gedacht hoor haha. Maargoed dat kan ik gewoon niet. Het klikt ontzettend goed tussen ons en onze band is heel hecht, Maar bokken accepteer ik niet zeker als er niets aan de hand is!
Kijk, een keer verschieten van iets en een sprintje nemen dat tolereer ik. Zelfs een vreugdesprong tolereer ik. Maar ongeinteresseerd naar de ruiter bokken, nee, dat accepteer ik gewoon niet en ik vind dat ik dat ook niet hoef te doen. Maarja misschien ben ik daar dna de enigste mee. Maar mijn pony heeft gewoon NIEt te bokken. Klaar.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:30

Houd er ook rekening mee dat ze gaat puberen...

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:35

Hoi Nathalie,

Ben het helemaal met je eens dat je pony niet zomaar hoeft te bokken hor, en je mag best ff lekker je hart luchten als je gefrustreerd ben! Ik heb het altijd met de mijne, als ik me niet ok voel of ergens mee zit, voelt hij dat aan. Dan hoef ik niet in de bak te gaan dressuren want als ik er gespannen op zit rijd ik anders, en dat voelt hij, daar reageert hij weer op. Is niet de schuld van het paard dat hij zo gevoelig is als hij op MIJ reageert. Dan kan ik hem beter losgooien of gewoon een uurtje buiten gaan stappen, daar hebben zowel het paard als ik meer aan, en als ik na een uurtje buiten stappen (meestal ga ik zonder zadel) terug kom, ben ik ook weer opgeknapt Haha!
Maar ik weet dus niet of je pony op jou reageert door te bokken of dat ze zelf niet lekker in dr vel zit. Hoe dan ook, ik denk dat je idd met het even wat rustiger aan doen de beste stap zet. Maar wees niet bang om haar een lel te verkopen als ze zo ongeinteresseerd naar je galophulp bokt. Dat doet de mijne ook wel eens als hij kriegel is en vindt dat ik de hulp iets te hard geef. Dan kan hij mooi een lel terug verwachten!

Sux6

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:45

Je hebt haar toch op de 2½ beleerd? Misschien dat ze het rijden een tijdje leuk vond maar dat ze nu haar frustraties van de afgelopen maanden kwijt moet?!? Ik heb daar niet zoveel verstand van maar ik suggereer maar wat. Er zit iig een rede achter.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:08

jamylover schreef:
Je hebt haar toch op de 2½ beleerd? Misschien dat ze het rijden een tijdje leuk vond maar dat ze nu haar frustraties van de afgelopen maanden kwijt moet?!? Ik heb daar niet zoveel verstand van maar ik suggereer maar wat. Er zit iig een rede achter.


Dat lijkt me sterk jamylover. Een pony die er lichamelijk en geestelijk aan toe is om op 2,5 jarig leeftijd te worden, hoeft lijkt mij echt niet de frustraties kwijt hoor. Die pony weet echt niet dat ie wat eerder in is gereden dan misschien een ander paard.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:13

Joleen amen! dat weet een paard echt niet hoor jamylover. ik heb ook een dip Nathalie! dus zitten we samen in een dip. Ik heb vandaag lekker gelongeerd en ga binnenkort ook niet meer rijden!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:24

Dat weet een paard niet, maar dat voelt hij wel. Ze heeft idd aardig wat meegemaakt, is snel aan het werk gezet voor zo'n jong dier en ik denk dat ze je wat duidelijk probeert te maken. Ik zou dr even na laten kijken en daarna een poosje leuke dingen doen. Wat naar buiten, wat spelletjes ernaast, eens vrijspringen, probeer eens wat vrijheidsdressuur.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:43

misschien heeft ze iets niet helemaal goed in de rug sitten of zit ze vast. dan hoor je wel vaker dat ze met de galop bokken. laat haar eens nakijken door een fysio. succes ermee!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:18

Hey! Ik heb dat ook gehad met misty. Ik ben doorgegaan, en bij was het dan niet eruit naaien, maar de rem die het niet deed, waardoor we regelmatig bijna ongelukken maakte buiten. Ik ben gestopt toen het goedging, ongeveer een maand geleden. Het gaat nog niet perfect, maar al veel beter. Nu rijd ik hem maar 2x in de week, 1 x les, en 1x zelf rijden, en 1 x in de week buitenrijden aan de lange teugel lekker, maar dan alleen stappen en als hij braaf is draven want de rem doet het buiten nog steeds niet, en ik wil niet gaan vechten dan met hem, dat doen we binnen wel als het nodig is. Verder heeft hij de rest van de week vrij, en dat doet hem echt goed! lekker met zijn weidegootjes grazen:)
Misschien helpt dat bij julllie ook wel? maar wel eerst de moeilijke periode door, dat had ik ook! En ik moet toegeven dat ik het ook afentoe niet helemaal meer zag zitten...

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:55

Nathalie ik snap best dat je dat vervelend vindt, maar je lost het idd niet op door boos te worden.
Onze Aniek mag dan ouder zijn dan Camilla, maar is ook minder dan 10 maanden onder het zadel, Jeanique is er vorige week nog 2x achter elkaar afgevallen vanwege verschrikkelijk bokken. Jeanique klopt het zand uit de broek, lacht als een boer die kiespijn heeft en stapt er weer op, boos nee hoor, naderhand lachen we ons rot met zijn allen. Aniek is gewoon lekker fris, dat mag van ons, wij genieten daar van.
Probeer haar zoveel mogelijk los te gooien om die extra frisheid er af te krijgen voordat Jeanique er op gaat en dat lukt niet altijd, het is nou eenmaal een dame met pit.
Probeer speelse buien gewoon te accepteren, gaat vanzelf over, een pony moet wel pony blijven, bokken hoort daar bij, vooral als ze wat jonger zijn.
Veel succes, ik blijf Camilla een leuke pony vinden Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 01:06

Pompidou en ik zitten allbei in een dip.
Ze zit niet lekker in haar vel, en ik ook niet helemaal. Echt de 'perfecte' Knipoog winterdip.
Ik ben voor haar op zoek naar iemand die haar eens goed kan kraken oid, want er zit gewoon iets niet lekker bij haar.

Ik longeer echt enkel met haar. Dat gaat erg goed. Ik longeer veel binnen, maar zodra het ff lekker is, ga ik naar de buitenbak. Dan wordt ze zo fris als een hoentje, en kan ze lekker alles eruit gooien.
Het bevalt me op zich wel even zo, ja het enige wat me niet bevalt is dat Pompidou niet fijn gaat. Maar goed, dat hoop ik zo snel mogelijk op te kunnen lossen. Verder probeer ik haar lekker te vertroetelen, ze blijft gelukkig enthousiast. Lovers Binnenkort ga ik er even op zitten weer, gewoon met lang teugeltje even lekker stappen. Eerst maar even die kraker, vanuit dan ga ik verder kijken.

Als iets wel schadelijk is, is het gefrustreerd op je paard gaan zitten, en door modderen Knipoog . Een pauze is heel normaal, en kan absoluut geen kwaad. Zeker niet nadat wat Camilla al meegemaakt heeft.
En voor jezelf kan het ook geen kwaad. Knipoog
Al is het maar een weekje longeren, het kan meer goed dan kwaad.
Succes meid. Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 02:01

Ik snap die dipjes van jullie niet...ik heb die dipjes nooit! Haha! Nu heb ik Bud pas een half jaar, maar heb er nog geen last van gehad. Ik vind het elke dag weer super dat ik naar hem toe mag...ik glunder gewoon als ik hem in de buitenbak nieuwsgierig zie kijken naar de shetjes die in het weiland ernaast staan...geniet van de kleine dingen mensen! Paarden zijn dieren met een eigen wil, een eigen gevoel...het zijn geen machines.

Verder ga ik volledig met Billy mee...kun je haar niet gewoon een maandje op rust zetten?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 08:39

Net als ik al zei zat ik daar ook over te denken.
Ik ben nu gelukkig alweer een stuk rustiger. Haha! Gister avond zat ik er gewoon van te trillen.
Ik heb namelijk geen zin dat ik straks weer van mijn pony afstap met angst en haar daarom maar weer verkoop. Dat wil ik niet. En die richting lijkt het op te gaan, tenminste zo voelt het bij mij. Maar ik wil mijn meisje neit meer kwijt. Lovers
Ik word nooit boos maar een bok accepteer ik niet dus kanz e een tik terug verwachten. En ik denk dat ik daarin niet de enigste ben die dat doet.
Een kraker ofzo laten komen lijkt me wel wat. Maar ik ben helaas bang dat dat onmogelijk is. Ze zijn hartstikke duur en ik heb geen ouders die mij daarmee sponsoren. Bij zoiets werken ze totaal niet mee net zoals bij de paardentandarts.
Dat hadden ze vroeger niet dus het kan ook zonder..
Lips are sealed
Weet iemand misschien hoe duur zoiets ongeveer kost?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Ben t zat, en dan ook ECHT zat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:51

Nathalie schreef:
Aangaloperen? Ah, mag dat met bok? *BOK* *ZOEFF*
Toen ze een aantal weken geleden hiermee begon kreeg ze een tik na de bok, dan naaide ze eruit, gaf ze nog een extra hoge bok en dan gaf ik weer een tik en was het klaar. Ze heeft NIET te bokken naar mij!
Maar nu, ik durf geen tik meer te geven.. De eerste bok is nu al zo ontzettend hoog! Hoe hoog moet die 2e wel niet worden..


Ik ken dat! Dat heeft iones ook bij mij gedaan. Maar die 2e tik MOET je geven, maar ik scheet 7 kleuren str.nt dus dat durfde ik niet. Toen had ik een instructrice die mij er doorheen hielp, dus een hoop oppeppers en goede tips. ALs je weet dat je paard gaat bokken, moet je even op een kleine volte gaan zitten. Dat maakt het lastiger namelijk voor je pony om te bokken. DAARNAAST moet je de teugels kort houden en het hoofd omhoog. Ga maar na, een paard dat hoog bokt heeft zijn hoofd altijd tussen de benen, omlaag. Hoe hoger de achterhand, hoe lager het hoofd. Hoofd mag dus NIET omlaag, dat hou jij dus omhoog. Dan ga je ook nog eens goed achterover zitten voordat je die tik geeft, overdrijf maar goed. Als je Camilla dan een tik geeft, krijgt ze jou dat zadel niet uit! En dan ga je door met tikken totdat ze op houdt met bokken. OVerigens, als ze ze heftig reageert op de zweep, zou het kunnen dat je haar beter met sporen kunt rijden i.p.v. zweep?

Nog een tip: antoine de bodt komt bij ons in breugel nog een keer les geven, hij krijgt een paard wel nageeflijk! Misschien eens een les bij hem halen gewoon om te voelen hoe het hoort te voelen?

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Eva1975, Liesje89, Poosje81 en 91 bezoekers