Hebben sommige mensen dan helemaal geen fatsoen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:58

Desiree schreef:
Tja, die vrouw is moeder en moeders.............. hun kindertjes mogen alles zolang dat hen gelukkig maakt.


Verward Beetje kromme redenering Scheve mond !!!

Het is natuurlijk absoluut niet in de haak wat hier gebeurd is! Ten eerste hadden die kinderen helemaal niet bij Tamaar mogen komen, laat staan dat ze d´r manen "mogen" knippen Frusty ! Ik zou hier ook behoorlijk pissig over worden Boos! !
Als je al een andere plek voor d´r hebt gevonden, zou ik haar daar ook weghalen, anders zou ik verder zoeken en eens even flink stampij maken }> !

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 01:15

Dan is mijn vraag: waarom teleurgesteld? zoals jij verteld.
In wie, waarom en waardoor?

omdat ze niet voldeden aan jouw eisen?
omdat ze niet helderziend waren?
omdat ze niet wisten?
omdat ze niet weten?
omdat ze niet weten waarom?


waar zijn we dan mee bezig?
ons zelf verplaatsen boven anderen? (zij die niet het "geluk" hebben een eigen paard te bezitten)

Is het meerendeel van de boktdeskundigen dan geboren met de alwetenheid wat betreft onze edele viervoeters?
Hebben wij dan nooit geen fouten gemaakt?

En in dit geval (wil het gedane niet goedpraten)
Het is niet omkeerbaar.... educatie zorgt ervoor dat het niet weer gebeurd, struisvogelpolitiek zorgt ervoor dat het weer gebeurd....

En dan met z'n allen lopen roepen dat de ouders je zo goed hebben opgevoed over normen en waarden....
Heb toch nu toe weinig gehoord dat ze ooit eens ongevraagd een paard/pony hebben geaaid... ooit eens iets hebben gedaan wat niet gevraagd is..
Ik ben goed gelovig wat betreft de goedheid in de mens...maar geloof er geen snars van dat een ieder zoals beweert is in dit topic nog nooit een paard/pony geaaid heeft zonder te vragen...
daarbij kun je mij niet wijs maken dat een paard dat aggressief is op een pensionstalling niet achter tralies staat(= achter gesloten deuren staat met of zonder waarschuwing)

En voor Anneke: kan je frustie begrijpen, maar wat los je er mee op om de pony daar weg te halen? Ja mischien het wandelen langs de weg....
eigen gemoeds toestand... tot dusver wat heeft je woede je opgeleverd?

Ooit gehoord van de onbevangenheid van kinderen....
waarom honden geen kinderen bijten (uitzondering daar gelaten maar die hebben een kronkel..)
Waarom paarden/pony's zich anders gedragen bij kinderen? (idem wat betreft uitzonderingen)

Tuurlijk kun je antwoorden: als er op de weg wat gebeurd met mijn pony, en dan...
wat als mijn pony bijt of schopt wat dan.....

dat is het risico wat je loopt.... klinkt kort door de bocht... (en nu gaan we maren) maar nu heb je je pony thuis staan, iedereen weg (werk, shoppen ed) en er komt een horde paardegekken, die naar eer en geweten met die pony bezig gaan....en er gebeurt iets..(auto ongeluk, bijten, schoppen..)Wil je dan je paard achter 2 meter draad zetten incl. bodyguarsd en 24-uurs controle van de politie?

Mijn honden lopen achter een poort (ja er zijn ook mensen die niets geven om paarden maar destemeer om honden) ze komen achter de poort en er gebeurt iets.......

ik train honden vanaf dat ik een jaar of 11 was...(inmiddels 22 jaar lang, eigen honden en honden van anderen)
Honden zijn niet te vergelijken met paarden...
een hond is altijd ingezet op zelfstandigheid, bewaking/bescherming, enz. dit is per ras verschillend vwb de discipline, fokdoel enz.
een paard/pony daarentegen kan de slechte eigenschap hebben om aggressief te zijn, is hij/zij dit tegen kinderen dan is het kwaadwillendheid en dan met maar een alternatief (hoe hard ook, ook wat betreft honden) "het" spuitje...

Voor wat betreft de manen, je kunt hoog springen, uit je dak gaan en geef het een het een naam, de zaak veranderd niet.....het leed is geschied... wat rest is de kids (ongeacht de leeftijd) vertellen en vooral leren het waarom, waardoor, waarmee en wanneer wel of niet) dit niet om de rol van de opvoeders over te nemen, maar om ze het een en ander te leren op dit gebied.............

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 05:41

Je hebt helemaal gelijk Anneke, dat je dit niet pikt! Extra vervelend dat die pensionhouder niet wil inzien dat dit niet normaal is! Hoe gaat het met de rest van de paarden op die stal dan? Ik zou m'n paard in ieder geval nooit ergens neer zetten waar jan en alleman wordt toegestaan aan de paarden te zitten. Ik had vroeger m'n pony in pension staan en daar reden continue achter me rug om de kinderen van de staleigenaar en koters uit de buurt op. God wat was ik kwaad! Maar ik was 10 jaar en stond compleet machteloos want de staleigenaar vond het "normaal" dat zij jouw pony aan anderen uitleende. Kwam ik weer uit school, meteen door naar de pony, om die vervolgens zeiknat van het rijden aan te treffen. Tuig vies en op de grond, halster kwijt etc. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik zowat bij mijn pony in stal sliep om haar maar te "bewaken" Haha! Dus ik kan me die woede van jou echt levendig voorstellen! Ze hebben gewoon met hun poten van jouw pony af te blijven, over en uit, geen duscussie mogelijk! Gadver ik word weer helemaal kwaad als ik er aan terugdenk wat ze telkens met mijn pony flikten. Wat was ik blij toen we uiteindelijk zelf een stukkie weiland kochten!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:18

Alane, hoe je het ook wendt of keert, die moeder reageerde gewoon ronduit onnozel! "goh, mag dat dan niet!" om er zomaar vanuit te gaan dat het allemaal maar kan! Iemand anders moest eens proberen haar kinderen ZOMAAR mee te nemen, dan praatte ze ook wel anders! Kijk, je kunt inderdaad je kids niet continu in de gaten houden maar je kunt ze gewoon tenMINSTE een keer goed toespreken en het NIET normaal vinden dat ze aan andermans dieren komen.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:26

Sorry Alane maar ik denk dat jij nu wat overdrijft. Als wij als paardeneigenaren kinderen verbieden om onze pony's zomaar te pakken dan leren ze nooit met paarden om te gaan Verward
Hier mogen kinderen voor mijn pony's zorgen zolang ze zich aan de regels houden. Als die regels meerdere malen overtreden worden is het afgelopen want de gezondheid van mijn pony's is voor mij belangrijker dan of andermans kinderen met pony's leren omgaan.

En als ze het op geen enkele andere manier kunnen bekostigen, tja dan is het niet voor hen weggelegd. Voor mij is ook niet altijd alles mogelijk. Voor alle mensen en kinderen zijn er nu eenmaal beperkingen in dit leven door geld, de plaats waar we wonen of waar dan ook door.

Niemand beweert hier nog nooit een paard ongevraagd een aai over de neus te hebben gegeven maar ik vind dat er een groot verschil is tussen een aai over de neus en het knippen van de manen en het ongevraagd uit stal of wei halen. Het eerste is niet zo erg, het laatste is ontoelaatbaar en een verdomd goede reden om een paard ergens anders te stallen.

Om even een vergelijking met een kind te trekken: ik vind het niet leuk als mensen mijn dochters ongevraagd over de bol aaien maar ik zal er niet boos om worden of er direct iets van zeggen. Als echter iemand besluit om mijn dochters haar te knippen dan zou ik iets anders reageren Extreme duivel

Natuurlijk kan je kinderen niet elke seconde van de dag in de gaten houden maar je mag er toch van uit gaan dat ze dusdanig opgevoed zijn dat ook als moeder of vader niet in de buurt is de kinderen de fatsoensnormen in acht nemen. En als ze de fout ingaan is dat nog geen ramp wanneer ze tenminste daarin gecorrigeerd worden.
Hier vond de oma het de normaalste zaak van de wereld dat haar kleinkinderen aan het dier van een ander zaten op een manier die heel wat verder ging dan een aai over de neus en dat is toch echt over de lijn van wat wel en niet kan.

Ik hoop dat je een goede plek voor je pony zult vinden Anneke.