Weer eens rijden. Verslag (eigenlijk VvdD?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Weer eens rijden. Verslag (eigenlijk VvdD?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 11:00

Vanmiddag ga ik voor het eerst sinds 2,5 maand rijden. Sinds Mistrals dood heb ik niet meer gereden. En een tijd ervoor kon ik ook al niet eer o phem rijden. Het is lang geleden dat ik op een ander paardje zat... En nu ben ik ook nog zwanger, dus nog minder conditie en misschien nog wel voorzichtiger...
Ik vind het dus best wel spannend. Maar ik heb er ook ontzettend veel zin in. Als je eenmaal bent gaan paardrijden, blijft die wens volgens mij altijd aanwezig. Willen rijden, rijden en rijden...
Ik vind het wel superlief van Marga dat ik haar Leroy mag rijden. die heb ik voor ik Mistral kocht best wel regelmatig gereden, toen hij nog niet van haar was. Hij heeft ook een beejte dezelfde stijl: Niet te vlug, niet te veel en niet te moeilijk doen. Anders worden ze wat koppig Knipoog Dus dat zal wel vertouwt zijn.
Nou ik hou jullie op de hoogte. Heike gaat gezellig mee rijden, dus alleen ben ik niet. Hihihi, ik hoop alleen dat ik ijn rijbroek nog pas Lachen Heb al best een buikje Pling
Laatst bijgewerkt door Saskia op 07-11-02 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:57

nou veel succes, we horen vast wel hoe t gegaan is Lachen Veel plezier iig!!

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Hoe het was gegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 20:58

Voordat he rijden moest beginnen moest ik mij cap e.d. zoeken. Die lagen in de garage, samen met het hoofdstel en zadel van Mistral. Daar moest ik die dus gaan halen. Dat was best wel vervelend. Het idee dat het daar maar hangt ik het niet meer voor hem kan gebruiken.
Maar ja, het is niet anders.
Eenmaal op de manege aangekomen was het best raar om Leroy's stal in te gaan om hem te poetsen. Het viel me op hoeveel hij scheelt in hoogte met Mistral. Wel ruim 5 cm.! En hij was ook veel minder vies. Mistral was echt zo'n schimmel die bijna standaard gelig was, of op zijn minst bont... Bloos

Het opstijgen ging niet echt soepel. Gelukkig was het niet druk op de manege en zag niemand (toch Heike??) mij stuntelen. Leroy liep wel weg, maar ik had geen puf om het over te doen. Haha!
Ik begon met losstappen. Lekker die hals naar voren, naar beneden. Leroy had hier echter niet echt zin in, want er was veel te veel om hem heen te zien. Het duurde dus wel even voordat hij dit echt deed.
Daarna in draf. Eerst begreep hij echt niet wat hij moest doen (ik denk dat ik een ander 'knopje'gebruikte dan Marga Lachen ), maar toen we eenmaal aangedraaft waren, wilde hij niets anders meer: "Stappen? 'Tis dat?" Ook weer lekker aan die hals gewerkt.
Gek is dat hè, je neemt je voor om 'gewoon wat te gaan rijden' en dan ga je automatisch toch min of meer 'trainen'. Of ja,... 'aan het werk'. Kan toch ook niet gaan zitten 'niksen'.
Naderhand nog een galopje gedaan en weer lekker stappen en draven.

Het viel me wel op dat Leroy me meteen vanaf het moment dat ik erop stapte, me een beetje aan het uitproberen was. Meeste paarden doen dit pas wat later. Gelukkig liet hij zich wel overhalen, dat er met mij niet 'uit te proberen' is. Tuurlijk kwam hij met dingen weg, die hij vast bij Marga niet mag of niet meer doet dat is gewoon een kwestie van hem niet goed genoeg kennen, maar niet met echt stoute dingen.

Al met al vond ik het superfijn om weer eens te rijden!! Heb het echt gemist. Maar ja, nu wil ik morgen weer rijden! En zaterdag en zondag en ... Je snapt 't al... Ik mis mijn eigen paardje (of 'een' eigen paardje...).

Nou ja, is een lang verhaal geworden. Niet erg als je het niet helemaal leest, wilde gewoon m'n verhaal kwijt.


Ps. ik heb nu al spierpijn in mijn buik... Zal morgen nog wel erger worden *LOL*

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:12

Leuk joh dat het je zo'n goed gevoel gaf om weer te rijden. Ik hoop voor je dat je binnenkort weer een ''eigen'' paardje tot je beschikking hebt, al zal je het straks wel druk krijgen met twee van die koters *LOL*. Heel veel succes in ieder geval!!:)

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 23:48

Dank je. Eerst moet die kleine er zijn en alles "op rolletjes"lopen, woordat ik weer naar een ander paardje kan kijken vind ik. Anders moet hij voor een groot deel van de tijd de wei op, of door iemand anders gereden worden, of alleen maar gelongeerd... Is ook niet alles.
Duurt dus nog wel tot augustus voor ik aan kijken/zoeken/kopen toekom. En dan zijn de paardjes vaak weer zo duur...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:13

Moeilijk is het wachten dan he? Lachen Wachten op de kleine, wachten op het paard. Jouw geduld wordt lekker op de proef gesteld de komende maanden. haha.*LOL*

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 10:23

Gelukkig is het allemaal wel het wachten waard *LOL*