Iwaldo Update :))

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-01 18:09

Jaja, hoor vaak op de chat 'ben jij Laura van Iwaldo?'Idd Lachen Vandaag maar eens ff hoe het met Wallie gaat.
Meneer is erg gelukkig sinds ie dag en nacht in de wei mag staan. Vorig seizoen stonden ze nog met 6 paarden, na een aantal verhuizingen zijn nu alleen Waldo en Maikel en een gepensioneerd jachtpaard over, die dus met z'n 3tjes in het land lopen. Maar qua happen scheelt het niks; Maikel jaagt de hele tijd achter Waldo aan en hapt aan alles wat vast zit Knipoog Leuk he, zo'n vriendje *LOL* Wel zijn z'n benen nog nooit zo dun geweest!! Lachen

Het rijden gaat uitzonderlijk goed. Dresuuurmatig zitten we weer eens op één lijn, en doet ie eindelijk eens zijn best voor me Haha! Na 1xtje met slof rijden heeft ie door dat het zowelvoor mij en hem zonder slof prettiger is. Ik heb van de week lekker op de hei gereden, en moest zo ongelooflijk lachen... *LOL* Ik heb nl 2 weken niet meer gesprongen (instructr op huwelijksreis) en toen zag meneer op het zandpad een hek!!!! JAAAAA SPRINGEN!!! Zag je m denken. Oren naar voren, rennen maar!! Toen we dichterbij kwamen en Waldo zag dat het hek minstens 1.60 was ofzo, werd ie iets minder enthausiast Party!! Toch maar niet gesprongen dus hihi.

Gisteren in mn uppie naar buiten geweest, met cap en telefoon. Genieten... Waldo was wel erg opgewonden (bij ieder geluidje hinniken) en had op de zandpaden zoiets van 'jij nietig ruitertje, bekijk het maar, we gaan GALOPEREN!!!' haha na een aantal overgangen bleef ie gelukkig in een keurig handgalopje. Cool Wel wordt ie heel erg chagerijnig als ik tijdens een buitenrit hem ook aan de teugel wil hebben en over de rug. Ok, ik geef hem meestal z'n zin wat dat betreft, scheelt mij ook gedoe, maar in mn eentje heb ik toch liever dat ie een beetje verzameld is en ik m bij me kan houden. Dat schoot hem in t verkeerde keelgat dus dat hebben we even rechtgezet Knipoog

Nog een vraagje voor jullie: Is er iets wat hem een beetje actiever kan maken? Met rijden is ie best actief, maar ad hand lopen en op de poetsplaats kan ik m bijna opdweilen Knipoog Roep dan ook vaak 'Hallooooooooo zijn we nog wakker???' Dromen
Ik heb nog een aantal mooie foto's gemaakt om mn nieuwe camera te testen, zal ik straks eens even scannen Lachen

Goh, zal die dikkerd toch wel missen straks... Scheve mond\



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-06-14 18:12 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 18:31

Ja, dat laatste zou ik ook wel willen weten. Met rijden is Pablo flink actief en met in de bak spelen ook maar wandelen is :0 . Als ik hem uit zijn boks haal gaat hij dutten terwijl ik hem poets. En als ik hem dan meeneem om te wandelen... pff echt zelden zo'n sloompie meegemaakt. Hij sjokt echt op z'n dooie gemakje. Vindt er ook geen reet aan. Tenzij hij iets eng vindt dan zit hij op mijn nek bijna. En daarna is het weer sjok sjok. Met longeren valt hij ook bijna om van de slomigheid. Echt niet normaal, hij is zoooooooorelaxt dan. en dat is dus een 7-jarige met voor meer dan 3/4 volbloed. Gaaaap
En met rijden heb ik meestal zelfs geen zweep of sporen bij me omdat hij toch wel loopt. Maar als ik dan even stil om een praatje te maken (om vervolgens weer heel hard te gaan trainen Lachen en hij is niet bezweet natuurlijk als ik ga stilstaan)) dan gaat hij gewoon op rust staan en wat dutten. En daarna kan ik hem weer oppakken, even een rondje stappen om hem weer wakker te laten worden en hopsakeetje meneertje loopt weer actief verder. Vind ik zo maf.

_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Een beetje Consideratie, een beetje om Anderen Denken, dat maakt een groot verschil. Dat zeggen ze tenminste"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-06-14 18:35 ]</font>