Ik ben blijblijblijblij!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Ik ben blijblijblijblij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 18:39

Party!! ik ben echt superblij!!! Party!!

ik heb al 3 weken een 'meningsverschil' met Quentin, hij wil NIET lopen in onze bak, ik vind dat hij dat WEL moet doen.

heb er vorige week bijna 2 1/2 uur mee 'gevochten' en nog ging ie alleen maar steigeren als ik wilde aandraven.
inmiddels heb ik afgelopen donderdag les gehad bij ons thuis en toen ging ie ook weer steigeren, en de week ervoor was ik zelfs met hem omgevallen toen ie steigerede

en het allerstomste is, hij loopt in de les in de manege in Hapert en in de bak ik Bladel dus wel supergoed!maar was ook wel weer fijn, want dan wist ik dat ie dus nergens pijn had maar gewoon superstom deed!

maar oke, ik heb dus donderdag thuis les gehad en daarna alleenmaar gelongeerd.
vandaag ook weer, zadeltje op(longeersingel=gesneuveld)hoofdstel om bijzet eraan(pas vastgemaakt na een paar rondjes te hebben gedraaft aan longeerlijn hoor!) en niet te vergeten longeerlijn&zweep mee en naar de bak, of liever gezegd, modderbad...

heb ik hem een halfuurtje gelongeerd, toen bijzet enzo eraf gehaald en ben erop gaan zitten om hem uit te stappen.

toen bedacht ik me dat ik hem best ff vwnw kon rijden in stap, en toen dacht ik, ik draaf aan, en zonder sporen en zonder zweep zat ik er in gewone kleren op, en ik geef een beetjebeen, en hij draaft aan! ik hem helemaal belonen! maar hij was wel lui, dus ik hem wat meer door laten lopen, vond ie allemaal goed, heb wat gegalloppeerd en hij liep best goed en ontspannen vwnw, normaal loopt ie dus echt niet in een modderbak!en het hek van de bak was open, normaal loopt ie er da uit, nu dus niet!
dus heb ca 20 minuutjes eenb beetje gereden&uitgestapt!

heb expres een paar keer vanuit de stap(dacht ie dat ie al klaar was)hem opnieuw laten aandraven, en hij deed het zonder problemen!


en in het midden van de bak(enige droge plekje)lagen dus de longeerlijn, longeerzweep&mn bijzetteugels, want ik dacht ja ik ga alleen ff uitstappen, maar in de draf ging ik van hand veranderen en kwam dus over X en hij loopt gewoon over de longeerlijn heen!hij kijkt er geeneens naar!normaal loopt ie al niet over een stukje anders gekleurd zand heen!
en daarna liep ie nog een paar keer over de zweep heen, alsof er niets op de grond lag!normaal krijg ik hem er met sporen&zweep nog niet overheen als er iets op de grond ligt!!zelf schaduw springt ie voor weg!!maar nu liep ie onverstoorbaar door! Schijnheilig


dus ik ben blijblijblij!!!

ben er nog (lang) niet helemaal met Quentin, maar dit is al een heeeeele grote stap in de goede richting!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:20

Super hoor, jullie komen er wel! Vooral zo door gaan Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:11

Dat heb je vast gewonnen dat pakken ze je niet meer af je vertrouwen is nu vast ook gegroeid dat straal je dan uit naar hem misschien dat je de volgende keer weer zo fijn rijdt. Succes ermee en geniet van deze overwinning.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 20:18

ja ik ben echt helemaal happy!
moet ook zeggen dat ik de laatste paar dagen ook veel makkelijker met Quentin om kon gaan, gewoon staldeur openlaten zonder dat ie eruit liep, poetsen terwijl ie losstaat en eten heeft, hij is wat normaler als ik eten geef, kan hem normaal aaien als hij in zn stal staat en ik buiten zn stal sta, normaal zou ie boos kijken of proberen om te bijten enz

vandaag stond ie bij het poetsen echt te genieten, normaal haat hij poetsen&geaaid worden, dat vind ie alleen goed na het rijden/longeren

dus ik hoop dat het zo door blijft gaan!ik blijf heel vriendelijk tegen hem, maar wel consequent!morgen ga ik weer proberen om te rijden en dan dinsdag heb ik weer les!

ik blijf gewoon volhouden!ooit gaat het helemaal lukken!moet genoeg gesduld hebben maar wel heel consequent zijn!zonder ech boos te worden dat werkt averechts!als ik echt boos ben, dan gaat het helemaal niet meer!als ik rustig blijf en hem corrigeer als hij iets fout doet, en daarna doe alsof er nix aan de hand is dan gaat het 10x beter!

maar dat het vandaag zo super ging geeft weer nieuwe moed om vol te houden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:00

Hey ! luper hoor! ik wist wel dat het goed ging komen met quentin en jouw:)

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 09:24

Ga zo door meissie! Het komt allemaal goed zo zie je maar weer. Lachen

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:56

Zo zie je maar weer he Haha!
Rij je dan in Bladel bij manege Wouters?
Heel goed dat het weer wat beter gaat.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:20

ga zp door zou ik zeggen! nog veel suc6 ermee Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 13:53

t gaat nogsteeds goed!!
sunshine:ja ik heb iedere week les bij Ton Wouters, in Bladel dus!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:58

Leuk een goed verhaal te lezen over Quentin!
Wellicht is hij nu voorlopig zijn wilde haren een beetje kwijt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 14:38

haha ja laten we het hopen!maar ik heb sinds zondag iedere dag gereden!oke dat zijn dus precies 3 dagen haha
maar ga dalijk weer rijden, morgen les, vrijdag ff ontspannen rijden dat ie lekker los is, en zaterdagavond mn 2e M2 wedstrijd!!

het meisje/vrouw(28jaar maar 'vrouw' dat klinkt zo raar haha) die hem altijd heeft gereden(en ingereden)start dan ook, die is met haar 5 jarige nu 2x M2 gestart en al 2x eerste....maargoed, zij is allang blij dat ze van mij hoorde dat ik weer met Quentin kon rijden!en de fokker van Quentin komt dan ook kijken, dat is nml haar oom...maargoed Quentin ziet er gezond uit, zal hem netjes wassen enzo zodat ie er in elk geval goed uitziet!of t rijden zaterdag goed gaat das nog maar de vraag!
ach we zien wel!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:42

Wat ik mij dan afvraag: heeft hij bij degene die hem heeft ingereden ook van die periodes gehad? En hoe heeft zij dat dan opgelost?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 16:16

zij wist het altijd te voorkomen, ze had al superveel ervaring met (jonge)paarden en kan heel erg goed rijden, ze werkte bij Tineke Bartels op stal en kreeg daar les met hem.
ik was een brave E-pony gewend, die niet echt een eigen mening heeft en altijd alles doet wat je er van vraagt....een heel verschil dus!

hij was bij haar wel wat vervelend op binnenconcoursen, dan vond ie alles eng en hij was buiten vrij onzeker en probeerde dan om te draaien en naar huis terug te rennen.
maar zij was absoluut niet bang uitgevallen(ik ook niet maar na inmiddels 2x omvallen met steigeren vind ik t steigeren eng) en hij is bij haar nooit zo extreem vervelend geweest als bij mij, daar kreeg hij bij haar de kans niet voor.
bij mij is ie steeds een stapje verder gegaan, en werd steeds een beetje meer de baas over mij, totdat het dus helemaal niet meer ging.

ze heeft me toen Quentin een tijdje terug 2 maanden bij die stal stond, heeft ze me zien rijden, en vond dat ik heel goed met het gedrag van Q wist om te gaan, maar toen zei ze ook dat het bij hem soms lastig is om te weten of hij echt bang is, of dat hij loopt te klieren, ze zei wel, als ie echt bang is en je blijft dan slaan dan raakt ie in paniek(maar dat is dan meer op wedstrijden, bij bloemstukjes enzo)maar in de bak moest ik hem goed aanpakken en nix accepteren van wat hij deed.

maarja, het is in het begin van kwaad tot erger gegaan bij mij, en daar moet ik nu dus helemaal weer doorheen.
toen ik hem kocht wist ik wel dat het geen gemakkelijke was, maar heb hem uitgebreid mogen proberen en toen ging het heel erg goed, heb hem bij de eigenaar gereden, ook nog over straat naar een vreemde bak gegaan, week thuis uitgeprobeerd, ging allemaal goed!
tot hij een paar keer zn zin had gekregen(toen ik hem een paar maanden had) en hij is zo slim, dat hij meteen alles doorheeft.

maar ik blijf volhouden, ben al een heel eind, dus dat laaste beetje 'win' ik ook nog wel van hem!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:56

Hey ben jij dat meisje dan op die fiets?
Heb je een keer een meisje met een zwarte pony zien wandelen???

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:52

Ohh.... wat goed zeg!!!!
Ga zo door!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 14:48

sunshine schreef:
Hey ben jij dat meisje dan op die fiets?
Heb je een keer een meisje met een zwarte pony zien wandelen???


nee dat meisje op de fiets is denk ik Amy, die woont in Bladel en heeft haar paard bij ton staan.ik rij altijd op een blauwe scooter!
zag laatst wel een meisje met een licht zweetvosje lopen, maar met een zwarte pony weet ik eigenlijk niet!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Em_, JudithO, karin30, rollyjogered en 51 bezoekers