zelf denk ik dat een paard wel degelijk humor kan hebben. Ook de genoemde emoties heb ik in mijn paard gezien.
nou wat vinden jullie brand maar los, maar houd het vriendelijk
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hoe vaak zie je ze wel niet boos of angstig ? Mijn pony heeft haar veulen vorig jaar verloren, heb haar ook écht verdrietig gezien. Tuurlijk, ze tonen het niet zoals mensen doen, maar je voelt het wel aan als je een goede band met je paard hebt.

_marlies_ schreef:hebben jullie een paard ook wel ns zien lachen trouwens? ik iniedergeval niet? heb ook nog nooit gemerkt dat een paard ergens de humor van inziet jullie wel?
Je hoort nog net geen "gna gna
"
_marlies_ schreef:hebben jullie een paard ook wel ns zien lachen trouwens? ik in ieder geval niet? heb ook nog nooit gemerkt dat een paard ergens de humor van inziet jullie wel?
_marlies_ schreef:Paarden zijn dieren ze denken niet o laat ik ns dit of dat doen, ze reageren instinctief! als mens interpreteer je het misschien als humor maar een paard denkt echt niet laat ik ns een grapje uithalen! .
) maar het is wel best irritant.

Hoe vaak zie je wel niet dat een paard boos is? Of blij, omdat hij weer de wei in mag? Mijn pony wordt ook vreselijk jaloers als ik een ander paard aandacht geef. En als ze me aan ziet komen, hinnikt ze altijd naar me.
Waar ze ook een handje van heeft is, tijdens het aansingelen haar buik uitzetten en zodra ik opstap haar buik weer inhouden. Ik weet natuurlijk niet of ze dat expres doet, maar ze kijkt me in ieder geval altijd heel ondeugend aan en dat vind ik wel degelijk humor.
Napie schreef:beledigd (vooral de bloedpaarden)