Half ingereden pony..??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Half ingereden pony..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 20:37

Ik heb al een paar keer op een andalusier gezeten, gewoon om haar te laten wennen aan iemand op haar rug. Verder niks gedaan nog helemaal niet bezig geweest met inrijden verder ofzo. Beetje gestapt en gedraafd aan de longe en zelfs een stukje over de weg.. (ook alleen, wel met iemand die er in de buurt bleef) Ik denk dan echt zoiets van: ja het is niet mijn pony ik vind alles goed.. Maargoed.. die eigenaresse heeft dr nu dus iets van half ingereden..?? Beetje met dr gereden gewoon erop gaan zitten enz..

Nu wil ze dus dat ik morgen op die pony ga rijden, zij op haar andere eigen paard.. Ja ik vind het goed. We gaan naar buiten, gewoon stukje over de weg en een beetje 'hobbelen' met die paarden. Ben wel érg benieuwd want de eigenaresse vertelde ook al dat ze een beetje naar de hulpen luistert enz.. Nouja ik zie het morgen allemaal.. haha vind het eigenlijk best grappig Lachen

wat vinden jullie hier nou van?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:44

Ben in Polen geweest en daar deden ze het precies zo. Eerst aan de longeerlijn laten wennen aan het gewicht van het zadel, vervolgens aan de longeerlijn aan het gewicht van de ruiter.
Dan gelijk op buitenrit met paarden mee die weten hoe het werkt. Paard loopt dan over het algemeen blij mee met zn soortgenoten. Loopt buiten en kijkt dus om zich heen (maakt zich dus niet zo druk om de ruiter op zn rug). Gaat de rest in draf of galop dan gaan ze vanzelf mee. Als ruiter is het dan de kunst op het juiste moment een draf/galop hulp te geven in de hoop dat het kwartje vanzelf valt.
Overigens werkt dit natuurlijk alleen als de paarden die ook mee zijn erg braaf zijn en er op de route geen hele drukke wegen ed zijn.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:45

veel stuur en rem heb je dan natuurlijk niet.... (dus wel een spannende rit)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:51

De eerste keer met Camilla naar de bossen weet ik nog goed, hebben we het net op stal toevallig nog over gehad. Verschrikkelijk! Rem en stuur beide kwijt terwijl ik haar in de bak totaal onder controle had. Ze is er flink uitgenaaid maar alles kwam wel goed. Haha! Toen was ze denk ik 1,5 maand onder het zadel ofzo.. Schijnheilig

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 18:55

haha nouja.. Je kan dit beter een niet-ingereden pony noemen. Ze kent echt niks!! De eigenaresse liep er gewoon bij, niet op haar eigen andere paard maar gewoon alleen.. gewoon ff een stukje in een wei enz. Haha! was wel humor. Het is echt een schrikachtige snelle pony, maar dat is juist heel leuk. Ik zat er btw zonder zadel op Schijnheilig

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:10

lijkt me wel leuk
maar ik zou dat echt erg vinden als je paardje zo met de anderen mee loppt en er zit geen rem oop