Endurancepraat nav Endurance Katwijk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 20:20

Idalia telgangt van draf naar galop en van galop naar draf of stap.
Ze doet dit ook in bochten!
Is voor haar niet zo'n probleem lijkt het!

Ik merk wel dat Idalia die gemakkelijker op rechte stukken inzet maar ook met bochten no problemo!


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 09:19

Salty deed de telgang toen ik haar in een knoertharde draf liet gaan, dus eigenlijk van de draf naar galop.
Het is bij haar denk ik niet zo goed ontwikkelt want nu blijft ze in een keiharde draf zitten Schijnheilig

Enne, Salty lijkt wel op jullie beide dravers, ze is heel erg donkerbruin met een kolletje en ik vind haar dan ook veel weg hebben van Idalia.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 12:43

Lachen

Volgens mij is die van mij nog het zwartst ik vind Navy best bruin namelijk en Idalia is echt bijna zwart Lachen

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:44

Salty wordt ook door sommige mensen als zwart gezien, ben je aan het rijden, hoor je iemand zeggen: "Kijk, daar heb je Black Beauty!" Haha!, ze is toch echt bruin

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 16:40

Lachen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 16:51

Dat zou ik dus echt nog wel eens willen voelen, een echte harde draf!
HEb wel eens op neef gezeten, maar de echter dravers draf heb ik toch nooit gevoeld, tjee.. .dat lijkt me echt gaaf!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 18:50

Liesje_1 schreef:
:-)

Volgens mij is die van mij nog het zwartst ik vind Navy best bruin namelijk en Idalia is echt bijna zwart Lachen


BEST bruin?? Navy is gezegend met een prachtig ROODbruine vacht zelfs *LOL* In de verste verte niet zwart Lachen

Myrthe, je bent bij deze uitgenodigd. Kom gerust eens langs. Zoek ik een mooi lang, net iets harder pad op, en dan haal je de 35 wel (40 zal ze niet redden, komt behoorlijk in de richting van een topsnelheid op de baan.. Op een gegeven moment valt Navy namelijk in telgang of galop..) Zal ook gauw een GPS huren/kopen/lenen/schooien, kan ik het meten Lachen

Navy telgangt ook in de bocht, maar zoals jij zelf al zegt, springen ze liever op een recht stuk aan. Recht is gewoon makkelijker. Let er maar eens op Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 18:56

ECHT??!?!
Ow...super cool!
Kijken of Tiko harder kan galoperen Extreme duivel

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 19:38

He een meeting waar ik bij wil zijn Lachen

Ik heb namelijk GPS....
Moet even kijken waar hij ligt mijn schoonvader heeft hem geleent en zit nu in Gambia.

Overigens...
Idalia gaat in galop volledig rengalop een topsnelheid van 86.6 KM per uur!

Dat is pas echt heel erg cool!

Vooral op het strand heerlijk dat briesje ... Lachen

Dus Myrthe,.. je mag van mij ook altijd is op Idalia komen rijden hoor....
En ik wil ook best is naar Amersfoort komen hoor no problemo...
Neem ik GPS mee Lachen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:43

kunnen wel es bij mandy afspreken, ze heeft daar een heerlijk bos! Mogen jullie ook de geweldige draf Schijnheilig van mijn tinker voelen!

Lijkt me echt gaaf!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 19:48

Cool!
Heb nog nooit op een tinker gezeten lijkt me wel heel cool!
Moet nog wel mijn man zo ver zien te krijgen dat hij is rijdt.
Is wel een heeeeeelllleee lange dag voor ons, maar ook zeker de moeite waard denk ik Lachen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 20:32

Dat klinkt inderdaad perfect! Ze doen hier niet moeilijk met trailers neerzetten en andere paarden op het terrein (gezellig!!). Bos hebben we hier inderdaad wel, we kunnen dus uren rijden. Handig is ook dat ik het hier zo ongeveer wel ken, dus ook nog eens de mooiste plekjes kan uitkiezen en jullie kan gidsen.

Ik ben erg benieuwd naar de snelheid van mijn meisje.
86 km per uur??!! Dat lijkt mij een goed punt om mee te gaan doen aan de echte rensport? Haha.. Dacht echt dat dat ver boven de top zat (domme ik..). Ik zal eens even zoeken, wil wel eens weten hoe snel een écht (dus eentje gefokt voor rengalop, en niet voor draf) renpaard op volle snelheid op de baan dan gaat.. Maar dat is moeilijk te vinden Frusty

Lijkt me in elk geval erg leuk!! Nog meer geïnteresseerden??

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 21:42

Lijkt me ook zuper! Dan komen Tiek en ik te voet....al die trailer troubles heb ik er niet voor over, als ik ook 1,5 uur kan stappen!

En Liesje...Tikooow is cool!

(he mandy, denkend aan de de dichte bebossing, waar Tiek wel ff doorheen banjerderde Extreme duivel)

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 22:24

Tsja,. het is idd snel , maar mijn GPS is gewoon echt correct en neem van mij aan ook ik ging van mijn stokje toen ik het zag.

En ik weet dat TIKO echt HEEEL cool is, omdat ik hem in de trailer geholpen hebt he !

Nou en wanneer wordt de meet datum ?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 23:59

Westernfreak schreef:
Oke, zodra we een nieuwe scanner hebben (hopelijk binnenkort) zal ik eens een bult foto's op bokt neerzetten Haha!



Zal mij benieuwen... ik heb namelijk zojuist een nieuwe scanner geinstalleerd en de boel werkt perfect.
De smoes van "scanner is overleden" gaat dus niet meer op Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 12:58

Tja, nu heb ik een betere smoes....heb nog tentamens namelijk Haha! Maar echt waar, deze week mag je ze erop zetten, hoor Bertus

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:09

En nog maar even een aanvulling, want ik had natuurlijk nog niks over die meeting gelezen Ik zou best mee willen doen, maar ik weet niet of het technisch mogelijk is met vervoer enzo, he Bertus??? We hebben namelijk geen trailer voor een paard. Frusty
Wanneer willen jullie de meeting houden, dan? Ik heb namelijk geen ingevingen vandaag

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:56

Liesje_1 schreef:
Tsja,. het is idd snel , maar mijn GPS is gewoon echt correct en neem van mij aan ook ik ging van mijn stokje toen ik het zag.

En ik weet dat TIKO echt HEEEL cool is, omdat ik hem in de trailer geholpen hebt he !

Nou en wanneer wordt de meet datum ?


Owja....fijn dat hij er zo KOEL in liep he Knipoog

Wat mij betreft het liefst op een zondag, moet zaterdag werken, kan natuurlijk wel een keertje vrijnemen, maar wmb liever op zaterdag.

De 24e valt iig af, want dan heb ik een tinker meeting, verder maakt het me niet zo veel uit

Roep maar wat! Mijn pa heeft ook ene GPS voor zijn zeilboot, ga toch is kijken of ik die een keertje mag lenen Extreme duivel

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 20:08

Vandaag het bos ingeweest.
Niet leuk.
Navy was super, maar het bos Huilen Huilen Grote delen ruiterpad waren onbereikbaar, bomen van 30 meter waren met wortel en al (van zo´n 4 meter doorsnede..) uit de grond gerukt.. Maar goed, ze zijn bezig het op te ruimen, en voor de rest is het er nu prachtig. Paddo´s *LOL* Jaja, echt rode met witte stippen Het ruikt er heerlijk.. Lekker zoet en fris. Mooie kleuren enzo..

Die GPS.. Hoe duur was die? Lachen Even brutaal Bloos Wat is je snelst gemeten tempo in draf? Welke GPS? Ik heb wat 2e handsjes op het oog..

Myrthe, als jij hier heen komt, kan ik eventueel ook vragen of je Tiko dan de wei in kan gooien, of in een stal (om zijn nieuwe spelletjes te voorkomen Knipoog ), mocht je het anders wat te veel vinden worden.

Wat voor afstand hadden jullie in gedachten, of hoe lang rijden? Zal ik eens wat leuks uitzoeken *LOL* We hebben hier alles, heuvels, zandverstuivingen, en veel, véél bos Lachen

Wanneer? Tsja, wat ons betreft kan het altijd. Even opletten dat het inmiddels niet vriest, of helemaal nat geregend is.. Geef maar eeen seintje als je denkt dat Tiko weer 100% zuiver is, dat werkt makkelijker denk ik. Verder.. wat komt jullie het beste uit?

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 21:55

even kijken..

euhh ten eerste ben ik jaloers op je bos Lachen heb ik hier niet, alleen maar polderwegen ...
Verder GPS ..
Is een garmin 38 zo uit mijn hoofd. je ziet wel is staan op marktplaats.

Het snelste in draf .. even denken ik geloof zo uit mijn hoofd 42 maar dat was echt in een flinke draf.. een gewone arbeidsdraf was 30-32 geloof ik ...

Is heel makkelijk die GPSjes hoor, je kan er de hele afstand door laten bepalen en de route , het aantal afgelegde km .. snelheid per uur en het hoogst gehaalde snelheid.

Over de rit..
Een hele lange rit, maar waardoor of waarover maakt ons niets uit.. Idalia vind het allemaal prachtig.

Morgen ga ik een paar foto's maken van Idalia in de wei en in der stal Lachen
Heb nu toch een digicam thuis Lachen

Groetjes
Annelies

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:59

JA, ik zal het laten weten als Tiek weer ok loopt, als dat langere tijd blijkt te duren, kom ik jullie wel uit zwaaien Verdrietig

Denk je dat Katrien het goed vind dat ik bijv. een dagje eerder kom? Want als we echt een flinke rit gaan maken, wat voor Tiek zeker een behoorlijk tempo zal zijn (met twee dravertjes Haha!), vink het een beetje veel om op die zelfde dag ook nog 1,5 uur heen en 1,5 uur terug te gaan!

En wat betreft het bos: VERY Jaloerzzzzz

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 22:07

he maar wij kunnen ook voorzichtig en rustig doen hoor..
overigens...
Loopt tiko nog moeilijk, of moeilijker ?

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:12

moeilijker Boos!

Ben nu een topic aan het schrijven op MD, moet je zo maar even kijken!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:29

Ik bedoel er niets mee maar 30 km/uur in draf (arbeidsdraf nog wel) lijkt me echt niet kunnen. Mijn pony heeft een leuke draf en al ze een arbeidsdraf doet zit ze op een km of 17 per uur.
Ik zal eens kijken wat ik over snelheid kan vinden

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:31

Als Ameretto op topsnelheid draaft, dan zit-ie vast wel tegen de 25 km/u. Hoogst gemeten snelheid (op de mountainbike ernaast) was 21 km/u en toen ging hij nog niet eens op z'n hardst. Maar goed, dat houdt hij natuurlijk geen uur vol. Die 30 km/u lijkt me wel heel extreem, maar wie weet...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NorwayFjord, YandexBot en 3 bezoekers