paard gaan halen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

paard gaan halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 12:12

Gisteren was het dan zover. We gingen mijn nieuwe merrie halen. Ze ging heel goed de trailer op (ik had anders verwacht). Ze heeft de hele weg rustig gestaan, we zijn wel dikwijls gestopt om te kijken of alles nog in orde was. Thuis aangekomen hebben we ze eerst in een deel van de weide gezet, de pony hadden we in het ander gedeelte gezet. Haar de wei laten verkennen en daarna los gelaten. Alles ging heel goed. Daarna hebben we de poort tussen de weiden open gedaan en konden ze nader kennis maken. Telkens wanneer mijn pony in haar buurt kwam wou ze hem schoppen. Wel zielig vond ik. Ze zijn allebei vreselijk jaloers.
Weet er iemand hoelang het duurt voor ze elkaar helemaal gewoon zijn. Ze staan nu ook telkens in een ander deel van de wei te grazen. Je ziet ze nooit samen staan. En wanneer ze naar de draad komen, blijft de pony 2 meter uit haar buurt.
Ik hoop dat dat niet te lang gaat duren.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:38

Mijn veulens doen dat ook vooral als de "lekkere" voerbak komt, beetje voernijd messchien?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:00

we hebben annebel daarom eerst appart gezet. Daarna ernaast, maar nog met een draad ertussen. En vervolgens bij elkaar gedaan. Het ging eigenlijk gelijk al goed. Helemaal met het veulen. Maar ze heeft nog wel eens met de andere merrie 'mot'gehad. Maar dat was na de eerste dag al over.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 22:12

het gaat vandaag ook al wat beter maar Hurby (de pony) bijt naar Tash. Hij is heel jaloers van aard. Dat had hij vroeger al als ik aan het praten was met iemand wou hij er steeds bij komen.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:48

Ik denk dat ze allebei nog even moeten wennen. Tash (dat is toch de merrie, of niet? Knipoog) is op een nieuwe plek, alles is eigenlijk vreemd. En voor Hurby is het ook heel anders natuurlijk als er opeens een 'vreemd' paard in zijn wei komt Knipoog. Ik zou ze gewoon rustig aan elkaar laten wennen, komt vast nog wel goed!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:40

Mijn merrie had wel een week nodig voordat ze echt geaccepteerd werd door de kudden. Nu heeft ze 2 vriendinnetje en met de anderen heeft ze weinig contact maar het is geen ruzie ze komt alleen niet zo dichtbij. Waarschijnlijk komt het wel goed maar hebben ze wat meer tijd nodig.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 11:46

ik ben net terug van de weide. Ik had om te proberen eens wat hooi in de wei gelegd en ging staan wachten of ze samen aten. Wanneer Hurby aan het eten was en Tash kwam eraan dan ging hij zonder om kijken weg. Hij komt dus niet in de buurt als Tash aan het eten is.
De DA is ook juist geweest. Tash heeft haar entingen gehad. Hij vond dat ze toch al redelijk konden opschieten.
Ik hoop echt dat het de volgende week beter zal gaan.