Ik moet Sarah verkopen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Ik moet Sarah verkopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 13:32

Van mijn ouders moet ik óf m'n opleiding afmaken, of een fulltime baan zoeken. Zij zijn van mening dat Sarah mij dan teveel tijd kost, dus moet ik haar van hen verkopen.
Natuurlijk zei ik dat ik dat niet wilde en dat het qua tijd best zou lukken, en toen werd m'n vader nogal boos. Hij zei dat ik op die manier m'n toekomst vergooide, en uiteindelijk zei hij dat hij geen contact meer mer me wilde als ik Sarah niet verkocht.
Wat moet ik nou doen? Ik ben hartstikke verknocht aan Sarah en wil haar niet kwijt, maar ik wil ook het contact met m'n ouders niet vebreken.

Ik weet het niet meer... Huilen


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:38

Op zich logisch dat ze willen dat je een van die twee dingen doen (opleiding afmaken/fulltime baan bedoel ik dan he). Maar dat je daarvoor Sarah moet verkopen vind ik erg vreemd. Het is toch jouw paard, jij beslist erover?? Mocht ze je echt te veel tijd gaan kosten kun je er altijd nog iemand bijnemen die haar ook een of twee dagen in de week doet. Probeer dat anders rustig te overleggen met je ouders??
Wel ontzettend hard van je vader om te zeggen dat ie anders geen contact meer met je wil....

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:39

Ik vind het wel keihard van je ouders(vader) dat ze je laten kiezen hoor. Kan er niet gezamenlijk een oplossing verzonnen worden.

Heel veel sterkte. Dit is een keuze die je zelf zal moeten maken.
Of kan je sarah niet in verhuren tot je je opleiding afhebt?

:evaw:

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:40

Je woont op jezelf, je bent ouder dan 20 jaar................jouw keuze.
Misschien wil je vader je paard wel zolang kopen dan }> ??????

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:41

kun je geen bijrijdster nemen, dan kom je je ouders een beetje tegemoet... ik zou haar toch niet zomaar verkopen hoor!! veel succes, dit is een moeilijke situatie!

All people smile in the same language....

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:41

Ik zie in je profiel dat je 20 jaar bent, beetje vreemd dan dat je vader dit soort dingen van je eist. Je hoeft zijn ideeen natuurlijk niet in de wind te slaan, maar dingen als "als je Sarah niet verkoopt, dan wil ik je niet meer zien" slaan natuurlijk nergens op. Probeer er nog eens goed over te praten, en inderdaad, eventueel iemand vinden die jou wil helpen met het verzorgen van de paardjes.

Sterkte en succes!

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:43

Ik vind, dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen toekomst. Je zal zelf als je er goed over nadenkt best goed weten of je wel of niet goed bezig bent. Je ouders willen je graag helpen met goede raad ook al is die raad niet altijd even leuk. Maar ik vind dat dreigement belachelijk. Dat is gewoon chantage. Als je ouders van je houden zullen ze zo'n dreigement niet echt uitvoeren.
In hoeverre je zelf kan beslissen wat je doet hangt er ook vanaf of je nog thuis woont en in hoeverre je financieel afhankelijk van je ouders bent. Ik kan me voorstellen dat ze je wel helpen. 3 pony's is natuurlijk niet niks om te onderhouden als student.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:43

Hè??!
Het moet toch wel te combineren zijn, opleiding of werk en je pony?
Helemaal met Saar wel, die staat toch lekker in het land dus hoeft niet elke dag bereden te worden.
Tja ik weet niet wat je moet doen omdat ik niet weet hoe serieus je vader is. Maar je woont nu op jezelf en mag toch eigenlijk wel zelf bepalen of je een paard hebt? Je betaalt hem immers zelf.
Ik zou in ieder geval voorstellen om het te proberen te combineren, spreek gewoon een proefperiode af. Ze weten toch ook wel dat Saar voor jou echt een maatje is die jou een hele hoop te bieden heeft?
Ik zou het niet al te snel opgeven meid, knok voor die pony!
Misschien is het een oplossing om echt iemand te zoeken die bv echt 3x per week Sarah wil rijden. Duidelijke afspraken maken (want met mij schiet het ook niet op Bloos Haha! ) zodat je wat meer tijd hebt voor je opleiding of je baan. Ik wil wel meehelpen zoeken naar iemand.
Als dat ertoe zou leiden dat je Saar kunt houden, dan is dat het proberen waard, toch?

Sterkte ermee en als je me nodig hebt bel maar!! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:44

Qua tijd en opleiding heeft je pa gelijk, in een opleiding zit erg veel tijd, en ook in een paard. Het gaat altijd ten koste van een van de twee. Maar toch moet er een mouw aan te passen zijn. Inderdaad, in de vorm van een bijrijdster of zo. JE wilt ook niet fulltime gaan werken?

De hond is de betere mens

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:48

Ik heb een tijdje het nog erger gehad. School, een bijbaantje van 2 a 3 uren per dag en 2 paarden om te rijden. Dat was echt niet te doen en 1 heb ik dus verkocht. Kun je niet een bijrijder gaan zoeken? ook al is het maar voor 2 keer per week, het scheelt toch veel. Heel veel succes ermee!

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 14:11

Desiree, ik wil best fulltime werken of een opleiding doen. Ik ben al hard op zoek en werk ook regelmatig voor een uitzendbureau.
Toen ik nog een fulltime opleiding deed had ik 3 pony's (nu 2) en dat redde ik qua tijd ook prima, zonder bijrijder. Opzich is het wel een goed idee om een bijrijder te zoeken, al was het alleen maar om m'n vader gerust te stellen.
Eveline_b, ik ben financieel onafhankelijk van m'n ouders en woon niet meer thuis.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:16

Op zich redelijk van je ouders dat ze vinden dat je óf je opleiding moet afmaken óf een baan moet zoeken. Dit is natuurlijk wel belangrijk voor de rest van je leven. Maar om dat te eisen dat Sarah verkocht moet worden? En helemaal om te dreigen met het feit dat er anders geen contact meer is tussen jou en je vader? Die reactie vind ik dus ronduit belachelijk en had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht.

Sarah verkopen? Nee, dat zou ik niet doen.
Wel zou ik op zoek gaan naar een bijrijder die jou voor ongeveer 3 dagen per week (of indien nodig eventueel meer) de lasten ontneemt. Zoals Cody al zei is Sarah niet een pony die dagelijks gereden hoeft te worden en zich best vermaakt met haar weidegenootjes.

Wat de reactie van je vader betreft zou ik me wel afvragen of dit niet een spontane noodkreet is die eigenlijk heel positief bedoeld is.

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:22

Honeybee schreef:
Wat de reactie van je vader betreft zou ik me wel afvragen of dit niet een spontane noodkreet is die eigenlijk heel positief bedoeld is.
Dat vraag ik me ook af. Als je niet meer thuis woont en je niet afhankelijk bent van je ouders is het natuurlijk wel lastig voor ze om invloed op je uit te oefenen. Maar als je denkt dat een bijrijder ze gerust stelt dan doe je dat toch gewoon? Kan ook nog eens heel gezellig zijn Haha! .

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:25

Ik zou dus echt geen paard verkopen omdat mn vader dat zou willen!
zeker niet als ik op mezelf woonde en onafhankelijk zou zijn van mn ouders!

bedenk voor jezelf of je fulltime wil gaan werken of een opleiding wil aan volgen, kijk dan of je het zelf redt met de tijd die je nog over hebt, of dat je een bijrijdster zoekt.

maar verkopen...nee echt niet doen!!

en die uitspraak van je vader is vast niet zo bedoeld, zei hij waarschijnlijk omdat ie boos was of uit onmacht!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:31

Wat een vervelende streek van je pa. Beetje zijn machtspositie misbruiken.
Ik zou mijn paard/pony niet verkopen om die reden, ik zou toch eens aan hem vragen waar zijn respect voor jou naar toe is als hij zulke dingen zegt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:34

Renske20 schreef:
en die uitspraak van je vader is vast niet zo bedoeld, zei hij waarschijnlijk omdat ie boos was of uit onmacht!

Dan denk ik ook. Kijk, ik ken je verder niet, maar misschien heb je erg passief gehandeld de laatste tijd en drijft hem dit tot wanhoop. Misschien werk je niet voldoende hard aan je toekomst waardoor hij bang is dat je je leven vergooit.

De hond is de betere mens

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:52

Wat een ongelooflijk belachelijke keuze. Je vader misbruikt zijn machtspositie. Ik snap best dat hij wil dat je je opleiding afmaakt maar het is belachelijk om je zo'n ultimatum te stellen. Vreselijk hoor zo'n keuze. Probeer anders een bijrijder te vinden zoals al eerder vernoemd of maak je opleiding af terwijl je de paarden doet en bewijs dat het wel kan.

Sterkte!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:55

Jemig dat is rot als je je paard moet verkopen is dat toch net of je je kind verkoopt?dat kan je vader toch wel begrijpen?
Dit lijkt me een uitspraak die uit een ruzie is gekomen. Ga nog een smet je vader praten als jullie beide afgekoeld zijn.

Wat studie/werk/paarden betreft dat is prima te combineren. Het is niet makkelijk maar zeker wel haalbaar. Waar een wil is is een weg!!!!
Ik heb een paard, ik woon op mezelf, werk fulltime en ga nog 1 avond per week naar school voor een HBo opleiding. Iedereen verklaart me voor gek maar als je het zelf graag wil en je denkt dat je het kunt dan zal ik mijn poot stijf houden en je paard niet verkopen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 15:02

Zoals ik al zei wil ik best fulltime werken of m'n opleiding afmaken, maar ik ben lange tijd ziek geweest (en daarom gestopt met m'n opleiding) en krijg van iedereen het advies om parttime te beginnen. Maar ik wil zeker wel aan het werk of op school. Ben vandaag ook al naar school geweest om me te laten voorlichten over de mogelijkheden.
En ik denk dat m'n vader het wel echt meent want hij heeft al vaker met rare dingen gedreigd en deze vervolgens ook uitgevoerd.
Ik ga in ieder geval op zoek naar een bijrijder. iemand interesse? Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:38

Jeetje meid ik weet niet wat ik las.......ik dacht....huh dat kan niet waar zijn.
Hoe kan je vader dat nou van je verlangen.....Sarah is alles voor je.....
Vind eht echt een onmenselijke keuze die je moet maken....tis eigenlijk kiezen tussen Sarah en je vader Frusty

Ga maar snel op zoek naar een bijrijdster zodat je in ieder geval die vreselijke keuze niet hoeft te maken

Heel veel succes.
En als er wat is kan je bij me terecht he Lachen

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:38

Toch vind ik dat je je niet door je vader moet laten chanteren want anders blijft hij op zo'n manier zijn zin doordrijven. Nu met Sarah, straks met iets anders.
Het gaat vast allemaal wel lukken en Sarah is een prachtige pony. Daar moet toch een bijrijder voor te vinden zijn?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:40

Percy schreef:
Toch vind ik dat je je niet door je vader moet laten chanteren want anders blijft hij op zo'n manier zijn zin doordrijven. Nu met Sarah, straks met iets anders.
?

dat is waar ja. door te kiezen verlies je alleen maar iets, je kunt er nooit iets mee winnen. door niet te kiezen kun je alleen maar winnen.

De hond is de betere mens

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:19

Jee, je staat op eigen benen. Het is jouw leven toch? Als jij vind dat je alles onder controle hebt dan moet je toch lekker zo doorgaan?
Wat vind je moeder van dit alles? Heeft die ook wat in te brengen?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:23

Niet je paard verkopen hoor!!!

Je bent pas 20, je kunt ook eerst een tijdje gaan werken en daarna weer een opleiding doen.

Zoek naar een baan waarbij je gelijk een opleiding kan doen of ga het leerlingstelsel doen, hierbij ga je 1 dag in de week naar school en de rest werk je. Wel zorgen dat je dan een betaalde baan hebt.

Dan een bijrijder zoeken en dan moet het zeker gaan lukken.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:40

trouwens ff OFF Topic, dit is de eerste mooie tinker die ik in mijn leven heb gezien!!!!!Misschien wel omdat ie niet bont is en dus geen grote domme kop heeft hehehee.......maar sarah is echt een beauty..... (goh dat ik dit ooit zou zeggen)

Maare ja misschien helpt een bijrijder inderdaad...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, goesju, GrapeshotBot, Mark0919, nayla, Vagabondo en 31 bezoekers