wat vinden jullie hier nou van?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 14:03

Ik vraag me af hoe dat nu bij andere stallen is, hoe de bak er bij ligt{niet na gisteren,maar de afgelopen weken}
Bij mij op stal kunnen we al 2 weken niet rijden, longeren enz, omdat de bak na een bui al zo nat is en de paarden zakken er teveel in weg om wat te doen.
Dit is niet alleen in de winter maar in de zomer is hij weer te zwaar, dus het komt weinig voor dat de bak wel lekker te rijden is.Zo is dat ook met de longeerbak, we hebben hier behoorlijk de balen in, dat snappen jullie wel.
De stal voor de rest is perfect en we hebben veel land, maar zoals het voeren is ook een drama, hij voert veel te veel, die paarden knallen zowat uit elkaar, maar wat we ook zeggen hij luisterd niet, vind dat ze veel moeten eten. Verward
het wordt ook steeds meer een troep, omdat er niks aangedaan word, zand schoppen de paarden uit de bak wat voor de de stallen terecht komt en de plassen liggen voor de stallen.
de bakrand ziet er al helemaal niet en breekt regelmatig als een paard er tegen aan komt{doorgerot, hout}
Maar hij wil wel in januari de prijs verhogen.
Niemand is het hier mee eens, omdat er eerst maar eens wat aan de faciliteiten gedaan moet worden en minder voeren.
Ik betaal nu 180,- en dat gaat dus omhoog in januari.
De sfeer is wel erg gezellig op stal en de stallen op zich zijn heel fijnl{3,5 bij 3,5}Maar uitendelijk betaal je niet alleen om naar je paard te kunnen kijken en hem alleen op stal te laten toch?
En ik vind dat de eigenaar zelf bepaald wat het paard krijgt, en niet de pension houder,hij zegt rustig dan rij je maar drie keer op een dag!
voor de rest is het een hele aardige vent hoor, maar luisteren doet hij niet...
Wat vinden jullie hier nou van?


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:21

Ik zou naar een andere stal gaan.
Teveel voer kan een hoop problemen geven, zeker als je paard amper zijn box uit kan.
Even aanvegen etc kunnen jullie ook zelf doen, maar dat lijkt me minder belangrijk dan de verzorging van je paard.
Het mag dan nog zo gezellig zijn, de gezondheid van je paard gaat voor.

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 14:30

de paarden komen er elke dag gemiddeld 4 uur uit, we hebben een afspraak met een aantal mensen om elkaars paarden buiten te zetten, het is alleen dat de paarden het niet zo fijn vinden om in die nattigheid te staan en ze aan het werk zetten lukt dus op deze manier niet.
Zelf aanvegen doen we ook alleemaal, dat is het probleem ook niet, er moet gewoon een schot voor ofzo, zodat het niet steeds voor de stallen ligt{het zand}
Hoe is dat dan bij jullie?is de bak ook zo slecht?

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:25

Ik heb de verschrikkelijk luxe dat er bij ons op stal een binnenbak is Lachen

Maar op mijn vorige stal hadden ze tapijt in de bak en daar kon je altijd rijden. Alleen niet met sneeuw, want dan was het te glad, tapijt bevriesd namelijk ook niet.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:33

Wegwezen daar!!!!! Denk aan je paard zijn welzijn. Te dikke paarden, een te zware slechte bak is funest voor de gewrichten. Ik sta op een super stal met goede bak en stallen een slechte bak zal voor mij al reden zijn te vertrekken.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:36

Wij hebben vorig jaar een "vergadering" ingelast met alle pensionklanten en de pensionhouder. Op ons verzoek zijn toen de bakken, paddocks en longeerbakken gekuuld (doorgehaald, zodat de structuur losser wordt en het water weer kan zakken) en dat heeft ons prima de winter door geholpen. Dit jaar heeft de stalhouder het op eigen initiatief gedaan twee weken geleden en we hebben er nu al veel profijt van gehad.

Wat het voeren betreft ken ik het probleem, mijn stalhouder voert ook veel kuilgras, wel heel goede kwaliteit, maar voor mijn paarden gewoon teveel. Zelf het voer klaarzetten is de beste optie.

Succes!

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 16:00

Nou we kunnen wel voer klaar zetten, maar als dat dus minder is dan wat hij geeft vind hij het zo zielig en doet er dan nog wat bij.
elke keer met voeren haal ik bij mijn haflinger wat weg, die is nog maar 2 en een half en krijgt net zoveel als een sportpaard!terwijl hij bijna niks doet...
mijn andere paard kan het wel hebben, komt omdat die er bewegelijk is, maar zoals mijn vriendin haar paard is gewoon helemaal rond en elke arts zegt dat het gevaarlijk is dat ze zo dik is!!
We hebben het al zo vaak gezegd dat hij ze moet voeren op basis van wat een paard doet, niet omdat ze zo lief zijn en lekker willen eten, want dat willen ze allemaal...
We zitten er inderdaad over te denken om met zijn allen naar hem toe te gaan, dat het zo niet kan, want op zich de stallen zijn gewoon heel fijn en die vind je niet zo gauw{niet in onze buurt}
Hij moet de bak helemaal leeg halen en ander zand in doen, want hij gooit er elk jaar zand bovenop, maar dat is stopzand en ja dat werkt dus niet..
Heb je tips hoe we zoiets kunnen aanpakken, zadat hij wel luisterd?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:25

Ik zou dus ook willen dat er wat zou veranderen of er weg gaan.
Om zo'n reden ben ik er wel eens weggegaan, niet om de bak maar om het voeren.
Alles tegen over elkaar gezet (voordelen en nadelen voor mij en mijn paard) en de beslissing genomen om er tijdelijk weg te gaan.

Ik zou gaan praten met de eigenaar, met iedereen er naar toe gaan, als de hele stal dezelfde mening toebedeeld is, moet hij er toch wel wat aan doen?
Anders gaan ze allemaal weg.
En intussen weigeren om meer geld te gaan betalen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bloemetje75, dust, Em_, Galeobdolon, herous, Jet, M1994, MiVita, onpaard en 130 bezoekers