Stal Wennekers in brand?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 01:49

Jeetje zeg, wat afgrijselijk om mee te maken. Marlou komt daar vandaan, dus ik weet wel hoe het er ongeveer uitziet. Gelukkig is het allemaal nog behoorlijk goed afgelopen en laten we hopen dat er geen mensen en dieren landurige nazorg nodig hebben.
Ik hoop wel dat die kinderen hun les geleerd hebben en NOOOOOIT meer met vuur spelen.
Ik weet van jaren geleden een brand in Drente op de Prinses Margriet manege, waar wel een aantal stallen afgebrand zijn en toen waren er ook een aantal pony's omgekomen. Heel verschrikkelijk om mee te maken.
Gelukkig is het bij jullie dan nog betrekkelijk goed afgelopen, mede dankzij alle hulp die er was.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Grote brand in manege Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 09:04


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 11:07

Gistermiddag dus naar stal gegaan want ik hield het echt niet uit op mijn werk (ben van alles vergeten te regelen enzo Haha! ). Ik wist echt niet wat voor ravage me daar te wachten stond nu de storm weer was gaan liggen en het zonnetje weer scheen.

Ik was zo opgelucht toen ik daar aankwam. Iedereen heeft zo hard gewerkt en nog steeds en aan de kant waar mijn paardje staat lijkt het wel of er nooit iets is gebeurd (behalve de brandlucht die je nog steeds overal ruikt). Aan de achterkant van mijn stal waar de brand heeft gewoed is een groot geraamte van de hooischuur de stille getuige van de brand. Als je het ziet dan is het echt een wonder dat alleen de hooischuur maar is afgefikt (inclusief een gedeelte van de overdekte buitenbak). De koeienstal staat er nog en de koetjes en kalfjes leven nog, de kantine en de stallen tegenover de brand zijn al weer klaar voor gebruik. Een heleboel paarden zijn gisteren al weer terug gekomen. Al het water en de troep is bijna al weer helemaal opgeruimd. Petje af voor al die mensen die zo hard werken om Wennekers weer op te knappen! Het hele terrein is al weer watervrij en rotzooi van de brand is weg, behalve de losgooibak die stond nog onder water maar waren ze aan het leegpompen.

Charene wat was ik geschrokken van de uitdrukking op je gezicht... als ik nog aan die avond denk joh dan krijg ik gewoon de koude rillingen en ik las net je berichtje met tranen in mijn ogen, wat zal je geschrokken zijn dat je Rene kwijt was! Mijn paard staat veilig bij Wennekers en ik ben ook absoluut niet van plan om ergens anders heen te gaan staan. Brand kan in principe op iedere stal uitbreken en dat is altijd een risico. Iedereen op stal heeft met een fantastische samenwerking al die paarden gered (ongeveer 250 paarden!!). Ik zag de samenwerking en saamhorigheid van iedereen die avond en kan me niet indenken om op een andere stal te gaan staan. Ik heb het hartstikke naar mijn zin bij Wennekers en mijn paard heeft het goed en daar gaat het uiteindelijk om.

Met mijn moeder is alles goed, ze mocht na onderzoek in het ziekenhuis weer weg (geen rookvergiftiging) en is meteen weer teruggekomen naar stal.

Hé Charene gezellig dat je misschien in februari weer terug komt op stal! Al weer een beetje van de schrik bekomen?

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:39

nou nog niet helemaal, maar dat komt wel weer goed. Ben blij dat al jullie paardjes en mensen die er waren er goed uit zijn gekomen. Doe in ieder geval een paar daagjes rustig aan met de paarden je weet maar nooit hoeveel rook ze hebben binnen gekregen, geloof dat Ant (veearts) zei van zeker 5 dagen. En goed blijven opletten, ik denk dat ik vanavond even naar wennekers ga. Heb gister de foto`s opgehaald van na de brand, dan schrik je toch wel weer , heb ook een foto van de losgooibak met maarliefst een meter water erin, geloof ik. En annemiek gelukkig gaat het goed met je moeder en ik zie je.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:56

charene schreef:
nou nog niet helemaal, maar dat komt wel weer goed. Ben blij dat al jullie paardjes en mensen die er waren er goed uit zijn gekomen. Doe in ieder geval een paar daagjes rustig aan met de paarden je weet maar nooit hoeveel rook ze hebben binnen gekregen, geloof dat Ant (veearts) zei van zeker 5 dagen. En goed blijven opletten, ik denk dat ik vanavond even naar wennekers ga. Heb gister de foto`s opgehaald van na de brand, dan schrik je toch wel weer , heb ook een foto van de losgooibak met maarliefst een meter water erin, geloof ik. En annemiek gelukkig gaat het goed met je moeder en ik zie je.


Ik zie je vanavond misschien wel bij Wennekers We doen het inderdaad rustig aan. Ik hoop dat Omar het daar ook mee eens is Haha! die racekever Haha! Heb je pb gestuurd.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 00:04

Wat een nachtmerrie voor jullie allemaal.
Ik ben blij te horen dat er geen doden of gewonden zijn gevallen, maar brrrr.... wat eng, brand bij de stallen.

Op manege Spaarnwoude waren ze er ook helemaal ondersteboven van, een aantal mensen daar hadden weer bekenden bij Wennekers.

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 04:45

hoi het was echt een nachtmerrie, ik slaap sinds de zaterdagavond niet meer goed en ben gewoon blij dat mijn beestjes nog leven en op een paar kleine dingetjes na gezond en wel zijn.
charita ( charene ) is trouwens een heldin hoor ze heb de paardjes gered en gedan wat nodig was. bij mijn heb ze heel veel te goed ik was net 10 min op weg naar huis toen ik opgebelld werd, door een vriendin met de worden wennekers brand maar je paarden zijn veilig, en even later ik was helemaal verstijft de tweede oproep, kom meteen alle paarden moeten weg de stallen branden ... ik moest bijnaar kotzen van het idee dat mijn paardjes (waaronder een merrie met veulen van 3 maanden oud mijn eertse eigen gefokte veulen waar ik ieder minuut van meegemaakt heb) in paniek zouden raaken en hoe het met ze ging etc... ik waagte niet te denken wat er zou kunnen gebeuren.
toen ik er eenmaal was, was het een nachtmerrie het vuur was zo groot de rook zo erg mijn ogen en keel branden nog en ik krijg de hoofdpijn niet weg. gelukkijk was er veel te doen anders was ik gek geworden toen ik mijn paarden op mijn wei ( een paar hondert meter van stal weg omringt door water ) zeker wist begon ik met een groepje menschen de paarden in groepjes in te delen en stallen te zoeken waar ze konden staan.
ergens ging het gewoon door het werk lag voor je voeten en een heleboel toffe menschen raapten het op en deden het gewoon zonder te zien dat we door kniehoog water liepen of tot onze enkels in de modder stonden.
we gingen gewoon door en waren erg leeg van binnen toen de volgende middag na 21 uur blussen het vuur eindelijk uit was toen er alles uit onze handen gehaald werd en iedereen zijn eigen paardje weer verzorgte en je zelf kon uitrusten beseften we pas wat er gebeurt was en hoe krapjes en met hoeveel geluk we allemaal daarvon gekomen zijn...
je kunnt uuren doorgaan met vertellen hoe het was maar je worden schieten te kort ik hoop dat ik zoiets noit meer hoef me temaken en dat mijn paarden gauw weer vrolijk en relaxt zijn en de hoest en de kleine wondjes en verkoudheiden snel over zijn.
ik ga wel iedereen die nog rookt en zijn peuk weg gooid in en om de stallen vermorden ( tenminste erop aanspreken ) en hopen dat iedereen me helpt om jos te helpen alles weer op te bouwen.
sterkte an alle die het mee gemaakt hebben.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 08:22

Hai kc , heldin valt wel mee hoor , heb gewoon met heel veel andere gedaan wat gedaan moest worden. Het lijkt wel of je op zo`n moment een knop omdraait en er gewoon voor gaat. Ben echt blij voor je dat je pronkstukje veulen Vidoc nix heeft over gehouden en ga hem nu maar snel op de film zetten Knipoog
En alle mensen die roken , pas maar op Knipoog

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:30

hoi charene Lachen
ik heb menschen gezien die vonden het belangrijk hun trailer te redden of de zadel en onnodig paniek te maken over niets dus jij bent nu even mijn held en de brandweermannen/vrouwen van afgelopen weekend zijn echt toppertjes ze waren vriendelijk Knipoog en bleven helemaal cool Cool
waneer ze even de tijd hadden gingen ze bij de paarden kijken en aaien en kleingesneden stukjes appeltjes voeren. Clown , toen ik helemaal op bij mijn hengst ging kijken of alles ok was en even wou bijkomen stondt er eentje bij hem met zijn wang tegen hem aan en ray gaaf hem alleen maar knuffels en had het erg naar zijn zin, hij kreeg appeltjes en knuffels van die brandweerman en vergaat alle opwinding, en zo zag ik het wel vaker die nacht. dus even voor de mannen een pause en voor de paarden wat rust en voor alle twee afleiding Haha! ze hebben echt super werk geleverd.
SBS6 was er trouwens ook ze hebben gefilmd en interwes gemaakt zo als :" ga even naast je paard staan en lachen, Frusty Verward het was alleen niet op de tv misschien vonden ze het geen nieuws meer toen er geen gewonden waren alleen (alsof het niet al erg genoeg is rookpatienten etc.)
hey charene ik kom van de week met ramira en vidocq bij je uitwaaien, kijken wat jack en binky van het kleine monster vinden Lachen ( alleen waneer je het goed vindt natuurlijk). dicke kuss en sterkte

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:30

nou, ik weet niet hoe ik zou doen als er brand bij ons op stal is..ik zou denk ik niet eens meer instaat zijn om na te denken.
trouwens, kathy ik ben die laura die ooit heel lang geleden bij je kwam kijken voor bijrijden(voor ramira)kun je je dat nog herinneren?nu heb ik een eigen pony(zie profiel)maar das wel behoorlijk off topic!
staan jullie paarden nu wel weer gewoon in hun eigen stal of is een deel elders ondergebracht?

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 03:52

hoi laura, ja dat weet ik nog dat je kwam kijken ramira heb inmiddels haar veulen Vidocq Haha! gefeliceteerd met je pony. ja de paarden staan weer gewoon op stal en ze zijn erg snel met het opruimen en vernieuwen dus je ruikt het nog steeds en het is ook nog te zien maar het leven is bijna weer zo als voor de brand... helaas is raymond mijn hengst nog steeds ziek hij hoest en is op twee benen kreupel en de rest verkouden dus de dierenartst komt morgen Verdrietig maar verder gaat het goed en zijn we blij er zo goed vanaf gekomen te zijn Lachen
de paarden die naar andere stallen toegebracht waren zijn bijna alle weer terug of komen volgens mij deze week terug.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:36

Ben ik effe blij dat we daar niet meer staan met Aron.....