ORKAAN-PAARDEN!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

ORKAAN-PAARDEN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 15:38

Oeiiii, wat een storm zeg! Ik maak mij een beetje zorgen over de paarden......hoe zouden ze er bij staan op stal en zou het dak het wel houden van de stal? Helaas kan ik niet gaan kijken met die orkaankracht windstoten.....Op goed geluk zullen we maar zeggen! Lips are sealed


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:48

Ik dacht net precies hetzelfde!
Ze zijn bij ons op de manege bezig de kantine te verbouwen en er zat nu dus een gat in het dak, straks waait het er helemaal af, dan gaat het vreselijk tochten!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:11

ben rond 1 uur even wezen kijken naar annebel. En er zat dus een gat in het dak.
Een aantal pannen waren van het dak gewaaid doordat iemand de deur had open laten staan en dus de wind onder de pannen is gekomen. De paarden stonden gelukkig nog droog, alleen in de gang waren de pannen weg. Dus dat scheeld nog.
Maar de paarden stonden gewoon rustig te eten net of er niks aan de hand was. Ik ga vanavond misschien nog even kijken als de wind is gaan liggen, als dat gebeurt.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 16:14

Mijn vader is net bij onze paardjes wezen kijken....ze waren erg onrustig en het dak klapperde. Het is een golfplaten dak...niet echt stevig dus. Hij heeft het proberen te stutten met een ijzeren hek. Ik ga maar schietgebedjes doen ofzo.....Boos!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:18

Op zo'n moment ben ik wel blij met m'n oerlelijke zee-containers!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:28

De stal bij jou ziet er idd niet sterk uit Franca. Niet om je ongerust te maken maar ik zou Flair er niet in durven hebben met deze wind..

28-09-2007
Nothing compares too you...

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:32

Esme_27 schreef:
Op zo'n moment ben ik wel blij met m'n oerlelijke zee-containers!


me too!! obelix staat er heerlijk vredig bij,lekker hooi te eten... Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:34

bij ons staan de paardjes ook op stal, ze zijn wel wa tonrustig maar ja dat vind ik niet gek!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:34

Onze staan nog *LOL* Vrij nieuwe stal, en oerdegelijk *LOL* Maar ja, die beesten waren de hele morgen al aan het gillen en doen omdat ze zo graag naar buiten wouden. Om half 3 toch maar even naar buiten gegooit. Gek dat ze waren.. Inmiddels staan ze weer veilig op stal.. Maar, wat een ***weer!! Probeer daar maar eens 10 kilometer met win tegen doorheen te komen *zucht*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 17:04

flair schreef:
De stal bij jou ziet er idd niet sterk uit Franca. Niet om je ongerust te maken maar ik zou Flair er niet in durven hebben met deze wind..


Neee. inderdaad.... Huilen Ik blijf bidden.....

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:05

obelix"]
[quote="Esme_27 schreef:
Op zo'n moment ben ik wel blij met m'n oerlelijke zee-containers!


me too!! obelix staat er heerlijk vredig bij,lekker hooi te eten... Haha!
[/quote]

Ik hoop dat jullie niet te dicht bij de kust wonen, want hier zijn zelfs de containers niet veilig. Ik hoorde zojuist dat op de Maasvlakte een weg is afgesloten ivm wegwaaiende containers Verward Haha! .

Verder hoorde ik van mijn ouders (die hebben een scanner) dat er in Oude-Tonge een dak van een manege gewaaid is en dat hier in de buurt om assistentie is gevraagd omdat er op een stal helemaal in paniek zijn geraakt (ze konden alleen niet horen waar). Bij ons op stal is er ook een apart staand stalletje door de wind op getild en in de wei (waar Nibbits staat) gesmeten. Gelukkig staat Nibbits nu achterop het land waar geen bomen e.d. staan. Het stalletje was gelukkig een open stal en de pony die er normaal in staat stond op dat moment buiten de stal.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:20

Ik ben net terug van stal.
Moest wel een stuk over het fietspad wegens omgevallen boom.

Felix stond met een paar anderen midden op het land... te eten!!!
Danno stond vooraan bij het schuilgedeelte met een ijsco en shet(die hem nog een paar loeiers verkoopte Haha! )
Het leek wel of Danno niet verwachte dat ik kwam want hij was helemaal blij en verrast Party!!

Er waren wel wat dakplaten weggewaaid dus ik ben blij dat ze op het land staan en niet vooraan. Op het land kan niks gebeuren.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:25

Hier valt het allemaal wel wat mee. Oke, het is ondertussen orkaankracht geworden, windkracht 11 met harde uitschieters. Maar het meeste staat nog *LOL*
Incl. mijn paarden, want die staan allemaal buiten. Die tankers krijgt zelfs geen orkaan omver Haha!

Alleen Udinde heeft kans op natte voeten. Die staat niet achter een dijk... Gelukkig zijn er duintjes waar ze op en tussen kunnen schuilen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:27

Kom net terug van stal.
Toen ik aankwam was er een raampje uit de muur gewaait maar dat is weer gemaakt en verder viel het eigenlijk best wel mee. Tsja wij blij met zo'n degelijke antieke stal, maar ze staan mooi wel nog, alleen met een kruiwagen de plank op naar de container was een beetje minder.
Heb haar maar een extra dik stro bedje gegeven en net hebben we zelfs nog even met (bijna) alle paarden op het pad gestapt, ging prima. Ze stond nu weer lekker ontspannen hooitjes te eten.
Bij ons in de buurt zijn wel flink wat (delen van) bomen omgemietert, maar die voor ons huis staat bijzonder stevig Haha!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:53

In Hoog Buurlo lagen takken van 30 cm dik over het pad.
Ik kon eerst niet bij mijn schoonvader(daar staan de paarden) komen
gelukkig was Jan Boterman(jachtopziener) al onderweg met de motorzaag.
We zijn druk geweest met het vrij maken van de weg.
Dan is het best spannend in het bos, wat zie ik tot mijn verbazing: een gezin met twee jonge kinderen aan het wandelen. GEKKEN. Dus ik vraag
of ze lekker aan het wandelen zijn, dan krijg je zo'n verbaasde blik van waar heb je het over!
In Hoog Soeren is een kind zwaar gewond geraakt door een vallende boom. Die mensen hadden geen benul hoe gevaarlijk het nu is in het bos.
Nu wel.

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:18

Ikkom ook net van stal. Ben de hele dag bezig geweest om een aantal gaten in het dak te dichten. Achterin de stal zit een gat van 2 bij 2, en één van mijn grote schuifdeuren is eruit gewaaid.
De meeste gaten zijn nu dichtgemaakt met zeil. De rest kan ik morgen pas doen, want ik ga nu echt het dak niet op.
Verder ook overal bomen en hekken ed omgewaaid.
Het Centraal Station in Amsterdam is ook gedeeltelijk ingestort. Volgens teletekst is dit de zwaartste strom sinds 12 jaar. In Nederland zijn nu 2 doden en één iemand die in zee is gewaaid. Die wordt nog vermist. In Engeland zijn al 18 doden.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:23

Ohhhhhh, wat ben ik toch blij dat die van mij op wie staat!!! Hij kan wel de stal in.... maar het dak klapperd en dat is heeeel gevaarlijk! Hij staat gewoon midden in een (open) weiland. Met open bedoel ik dat hij niet de kans heeft dat er bomen op hem vallen of weet ik veel wat! Hij is alleen een beetje nat, maar dat is he ergste niet!
Ook hier in enschede is al iemand verongelukt. En opweg naar mn paardje vanmiddag.... er lag gewoon een hele boom over de weg!
Dit is echt niet meer leuk!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:32

Mijn paardje staat ook in de wei , geen gevaar voor omvallende bomen maar.... het draad hangt nogal slap dus ik hoop dat hij niet ontsnapt!!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:35

haha, wij hadden een stukkie wei afgezet. En dat draad was er dus afgewaait. De bijde fjordjes nog keurig aan de goeie kant van het weiland.... voor het draad nog! En die baloe van mij, keurig over het draad gestapt, om in een heel vol deel verder te eten!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:55

hoi hoi...
keb ent gewerkt bij ons op de manege!! werkelijk een ramp!
gelukkig hielpen er een aantal mensen mee..
er waren dakpannen weggewaait, kwam opeens een of andere mat aanwaaien :S, verder hekken kapot, branbdweer komt zo boom weghalen die ligt op een stal ( gelukkig alleen erop en niet erin...), de bak (kleine binnenbak) is afgesloten wegens instortgevaar!!!!! dus dat zal morgen wel met zijn allen in de grote bak rijden worden....*zucht*...

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:34

Bij ons nog goed... Gelukkig wel Lachen De paarden staan wel een beetje onrustig op stal... Verder alleen wat takken enz op het erf Scheve mond Gelukkig geen bomen enz omgewaaid of ergens op gevallen tenminste niet bij ons...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:42

Ik ben ook net terug, Kasmier was erg sjaggo, het was hem vandaag duidelijk niet bevallen, gelukkig was verder alles oké.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:14

Bij ons i s alles ok nog goed, vanmiddag belde myrthe met een stalgenoot die zei dat de deur en de stal van Mandy (bijrijdpaard) kapot was door de wind. Maar wij zijn vanavond nog geweest (toch maar even met de auto, want om nou door het bos te gaan fietsen) en alles was gewoon heel, dus denk dat het allemaal wel meeviel. De paardjes waren het er alleen niet mee eens dat ze vandaag binnen moesten blijven.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:50

Bij ons:
* boom omgewaait op het paddok en de weg
* boom omgewaait in de wei op het draad: draad kapoet
* bordjes waarop stonden: son& breugel, opeens foetsie!
Clown Clown Clown
Maar ik heb wel heerlijk gereden! Party!! Party!! Party!!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 02:44

Die van mij had het minder vandaag, die had verplicht stalrust.
Was dus wel een beetje sjagie vanavond, maar ik doe haar met dit weer echt niet naar buiten hoor.
Er lagen overal takken in de wei en op de weg, bomen omgewaait ed.

Bij ons is bijna alles heel gebleven, paar dingen kapot, maar we hebben erger meegemaakt.
Stal van mijn paard is iig heel, de andere kant was wel helemaal nat.
De boom ernaast staat nog, das mijn grootste angst, want die staat precies naast de stal van mijn paard.

Ben vanavond uitgeweest en wow, het was er echt vrij rustig, komt niet vaak voor daar.
Zei nog voor de gein dat met het overlijden van Prins Claus nog drukker was geweest.
Er moet mij toch wel meer tegenhouden dan een beetje wind voordat ik het uitgaan op zondag avond laat gaan voor wat het is.
Maar was maar wat te blij dat ik met de auto was, met de fiets was ik dus echt niet gegaan (had ook niet gemogen maarja).
Echt overal takken die afgewaaid waren ed.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers