nieuw bijrijd paard!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

nieuw bijrijd paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 13:46

afgelopen vrijdag ging ik naar mensen die voor mij misschien wel een bijrijpaard hadden. dus ik daar vrijdag heen en vertelde de eigenaar dat het een volbloed arabier was van 5 jaar en 1,56m hoog en nog een hengst was. slikk!!!
ik hem opzadelen en bracht hem naar de binnenbak.
stap erop en tot overmaat van ramp gaat het echt perfect heb zelfs al een stukje gegalopeerd, dus sins afgelopen vrijdag heb ik dus een bijrijpaard. diezelfde dag nog vroeg de eigenaar of ik die zaterdag weer ff wou komen. nouja dat wou ik natuurlijk wel dus volgende dag aangekomen was er dus nog een meisje met haar eigen paard (best nerveus beessie.) bind ze dat beest dus vast in de binnenmanege aan een stang die daar voor gemaakt is. dat beest trekt dus zo erg aan dat halstertouw dat die stang ineenkeer losschiet en dat paard vliegt er dus vandoor met die stang nog vast aan dat halstertouw. en die stang klapte steeds tegen het achterbeen van dat paard aan dus dat achtebeen is nu helemaal dik en hij loopt heel erg kreupel. dus is dat meisje maar weer naar huis gegaan met haar paard want ze kon er natuurlijk nie meer op Frusty maar ik moest dus nog wel op mijn bijrijpaard en die was natuurlijk ook wat van de kaart en wou voor geen meter heel erg schrikkerig en als er een regenspatje op het dak viel van de binnemanege dan sprong ie weer weg. ik heb dus maar een klein kwartiertje gestapt en ben er maar weer afgegaan, heb hem afgezadelt en heb hem weer in zijn box gezet, deken opgedaan en hem ff geknuffelt.
maandag avond ga ik weer op hem rijden in de les en ik hoop dat dat wel goed gaan anders ga ik gillen

groetjes diana en Shamir (mijn bijrijpaard)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:57

gtefeliciteerd zeg. Ben erg benieuwd hoe hij eruitziet Haha! .

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:01

Gaaf dat je een nieuw bijrijdpaardje hebt!

Ja en dat schrikkerige: dat had mijn paard in het begin heel erg in de binnenbak, toen was alles nog zo nieuw he.
Wat ik toen deed was even in vlot tempo rond draven, overal heen, telkens afwenden en naar de overkant en van hand veranderen, flink bezig houden maar wel proberen nauwelijks in haar mond te zitten. Haha!

Dus ze hoefde niet veel alleen maar lopen, alle maar dan ook alle kanten op hihi.
Tijdens de draf kon ze zich lekker uitleven.
Na een tijdje ging ik pas weer in stap over. Dan was ze rustiger, liet ik haar alles vanuit de stap zien en sprong ze niet zo gauw meer opzij of zo, want haar teveel aan energie was dan al (een beetje }> ) weg.

Sommige mensen gaan eerst longeren voordat ze gaan rijden, dat kan ook. Maar ik vind dit simpeler, want het wordt na een paar keer steeds 'minder'! Lachen

Vind je de arabier een leuk ras? Ik wel! Mijn paard is een trakhener, een duits warmbloed dus, maar een paar honderd jaar geleden is dit paard ontstaan door onder andere met arabieren, volbloeden en nog wat soorten te fokken.
Mijn paard heeft dan ook een vrij klein hoofdje en hard beenwerk, wat ik ook altijd erg leuk vind aan arabieren! Kwijl

Zodra je een foto van hem hebt, moet je die maar eens plaatsen op In The Picture. Ben zeer benieuwd! Lachen

mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 18:42

bedankt!!
whaha dat schrikkerige kwam door dat andere paard denk ik Verward
maarja ik zie het vanavond allemaal wel of het beter gaat
en als ik foto's heb laat ik ze gauw zien hoor
groetjes diana en Shamir