paarjdes geschoren

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LadyMadonna

paarjdes geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 10:26

Vrijdag naar drunens ruiterhuis om de scheermachine te halen. Gisteren scheren. Eerst de paardjes allebei gepoetst, en toen geprobeert met een krijtje het model te tekenen. Dat lukte echter totaal niet, want je zag er niks van (zelfs niet op hon!) Dus toen maar op de gok.
Jamaica vast gezet, scheermachine aan, en even naast haal hals laten draaien (jamaica was nog nooit geschoren).
Hier gaf ze eigenlijk totaal niks om. Ik zet hem op de hals, en toen zette wel even 2 stappen opzij, maar daarna vond ze het best. De 2e strook die ik wilde scheren pakte ie niet. Nog een keer proberen, en nog een keer, maar hij deed het niet. Ik naar de stalhouder, of hij er even naar wilde kijken. Stalhouder wat aan dat draaiknopje gerommeld, en toen deed ie het weer.
Ik had jamaica's linkerkan helemaal zonder problemen gedaan, met de rechterkant begon de machine te sputteren, hij viel steeds uit, tenzij ik omhoog schoor, maarja, dat kan niet overal.
Ik had het idee dat ie te warm geworden was, dus even weg gelegd om af te koelen, kon ik gelijk even al het haar uit mijn ogen, mond, neus en oren halen Haha!.
Even later weer verder, maar nog steeds viel ie uit, tenzij ik dus omhoog schoor.
De instructeur kwam erbij staan, waar heb je die machine vandaan?? Dus ik, Drunens ruiterhuis.
Owh zegt ie, die hebben wij donderdag kapot terug gebracht omdat er een kabel breuk in zat.
Dit hadden ze me inderdaad verteld, maar hij zou gemaakt zijn. Kennelijk niet...
Met veel pijn en moeite doorgeschoren. Later kwam ik erachter dat als ik het snoer tegen het apparaat aan hield (in dezelfde hand dus) dat ie het dan aardig bleef doen.
Maar zoiets is echt niet leuk als je voor het eerst zelf scheert.
Nouja, ben toch niet ontevreden over het resultaat. Sommige randjes zijn iets happerig door dat pokke ding, even kijken of ik dat met de schaar een beetje bij kan werken.
Het resultaat is hier te zien [ITP] paardjes geschoren

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 10:53

tsss, dat ze jou dan zo'n scheermachine meegeven Ik wou dat ik Magpie kon scheren, maar daar hoef ik niet aan te beginnen Haha! Die verbouwd alles!!!

FNRS jury dressuur, mennen, carrousel, springen en parcoursbouwer
http://www.sintels.nl
[MHK] 12 of 16, wie rijdt er mee in het carrouseltopic?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:31

Ben nieuwsgierig! En natuurlijk onderweg naar de foto's.

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie